Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Depilacja i Usuwanie Włosów > Usuwanie włosów > 10 domowych sposobów na podrażnienia po depilacji

10 domowych sposobów na podrażnienia po depilacji

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Szczególnie latem, gdy temperatury sięgają zenitu, kobiety rzadko zakrywają nogi! Śmiało pokazujemy także inne okolice, które zwykle depilujemy: pachy czy bikini. W okresie wysokich temperatur, wyjątkowo powinnyśmy zadbać zatem o estetyczny wygląd tych miejsc, zapewniając skórze miękkość i gładkość. Przeszkodzić w tym mogą nam jednak złośliwe efekty depilacji: podrażnienia, wypryski, wrastające włoski czy zaczerwienienia skóry. Na szczęście jest kilka sprawdzonych sposobów na pozbycie się niedoskonałości po goleniu, które prezentujemy poniżej.
1
Gorący okład

Przygotowanie i pielęgnacja skóry przed goleniem jest tak samo ważna jak jej pielęgnacja po depilacji. By uniknąć nieprzyjemnych podrażnień, przed wykonaniem zabiegu warto nałożyć na skórę gorący okład – np. ręcznik namoczony we wrzątku. Pozostaw go na skórze od pięciu do 10 minut. Nasączony materiał spowoduje otwarcie porów i ułatwi sam proces golenia, zmniejszając ryzyko pojawienia się podrażnień. Jeśli jednak na twojej skórze pojawiły się już wysypka, obrzęk lub zaczerwienienie, możesz śmiało wykorzystać gorący kompres, by je zredukować i zabić bakterie, często przenoszone przez ostrza maszynki.
2
Olejek z drzewa herbacianego

Podobnie jak inne oleje, ten z drzewa herbacianego nawilża, oczyszcza i odżywia skórę. Co dokładnie sprawia, że różni się od innych? Olejek herbaciany jest naturalnym środkiem antyseptycznym i antybiotykiem. To te właściwości lecznicze czynią go idealnym środkiem kojącym podrażnienia skóry i przyspieszającym gojenie wrastających włosków. Jak go stosować? To bardzo proste! Nałóż niewielką ilość specyfiku na podrażnioną po goleniu skórę i pozwól, by jego naturalne właściwości ściągające złagodziły zaczerwienienia i zmniejszyły ewentualny obrzęk.
3
Aloes

Kojące właściwości aloesu są powszechnie znane. Jest zatem idealnym środkiem, który powinniśmy stosować na wszelkiego rodzaju podrażnienia. Świetnie sprawdza się on jako opatrunek po depilacji. Aloes jest również dobrze znany ze swoich właściwości przeciwbakteryjnych i przeciwzapalnych. Po wystąpieniu podrażnień depilacyjnych, zaleca się stosować żel aloesowy. Warto nałożyć go dwa razy dziennie na podrażnione miejsca i delikatnie masować. Pamiętaj, by nie spłukiwać żelu.

Sól

Sól, szczególnie morska, znana jest ze swoich właściwości pobudzających krążenie, zmniejszających obrzęki i leczących podrażnienia skóry. By pozbyć się nieestetycznej wysypki po goleniu możesz zastosować solny okład. Do kubka gorącej wody dodaj dwie łyżki soli, a następnie mieszaj do momentu jej rozpuszczenia. Zanurz wacik w mieszaninie ze słoną wodą i delikatnie przetrzyj nim podrażnioną skórę. Pozostaw do wyschnięcia. Powtarzaj ten proces codziennie aż do zniknięcia podrażnienia.
4
Aspiryna

Aspiryna dobra jedynie na przeziębienie? Nic z tych rzeczy. Aspiryna to środek posiadający wiele właściwości przeciwzapalnych, które szybko i efektywnie łagodzą zaczerwienienia i podrażnienia związane z codzienną depilacją. By wykorzystać ją w celu ich usunięcia, przygotuj domową maść z aspiryny. Oto przepis: rozgnieć od dwóch do trzech tabletek aspiryny i wymieszaj proszek z łyżeczką ciepłej wody. Z tych składników powstanie pasta, którą należy nanieść na podrażniony obszar. Dla pożądanego efektu, zabieg należy powtarzać dwa razy dziennie.

Peeling

Peelingi różnego rodzaju zaleca się się stosować zarówno przed, jak i po depilacji. Peelingowy zabieg przed goleniem zmiękcza naskórek i cebulki włosków, ułatwiając zabieg. Dzięki temu, włoski również znacznie wolniej odrastają. Peeling po depilacji efektywnie usuwa pozostałości naskórka, a także krostki.

Aby przygotować domowy peeling wystarczy wymieszać pół szklanki cukru z ćwiartką szklanki oliwy z oliwek i dodać 10 kropli olejku z drzewa herbacianego. Delikatnie masuj skórę okrężnymi ruchami, a następnie dokładnie spłucz i natrzyj ją olejkiem kokosowym lub oliwą z oliwek. Taki zabieg pozwoli dogłębnie nawilżyć podrażnioną skórę.
5
Nawilżający krem do golenia

Nawilżający krem do golenia to podstawa przygotowania skóry do zabiegu depilacyjnego. Doskonale nawilża on włoski i odżywia skórę tak, by golenie nie powodowało podrażnień. Dobry krem do golenia możesz kupić w drogeriach lub przygotować samodzielnie w domu. Potrzebne składniki to: olejek kokosowy, miód, aloes i olej z drzewa herbacianego. Wszystkie z tych produktów posiadają działanie antybakteryjne i mogą pomóc złagodzić zaczerwienioną i podrażnioną skórę.

Do przygotowania naturalnego kremu do depilacji, potrzebujesz:

• Pół szklanki olejku kokosowego;
• ¼ szklanki surowego miodu;
• Szklanki mydła kastylijskiego;
• Dwie łyżki żelu aloesowego;
• 10 kropli olejku lawendowego;
• 10 kropli olejku z drzewa herbacianego.

W małej miseczce ubij olej kokosowy, aż będzie puszysty i gładki. Następnie dodaj pozostałe składniki i dokładnie wymieszaj. Zaleca się przechowywanie kremu w plastikowym pojemniku.

Cytryna

Cytryna uznawana jest za preparat dezynfekujący i łagodzący, dlatego zaleca się jej stosowanie po depilacji. Sok z cytryny nie tylko zmniejsza zaczerwienienia związane z goleniem, ale zapobiega rozprzestrzenianiu się infekcji. By skutecznie zdezynfekować podrażnione po goleniu miejsca, wyciśnij kilka kropel cytryny na wacik i delikatnie przecieraj nim rany. Opatrunek możesz pozostawić na skórze na kilka minut, by uzyskać lepszy efekt.

Jeśli zależy ci na pięknej skórze latem, pamiętaj o jej pielęgnacji. W szczególności nie zaniedbuj miejsc, które są depilowane. Skóra w tych obszarach wymaga odpowiedniej dezynfekcji, nawilżania i opieki.
Przeczytaj teraz: Jak golić twarz?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Golenie okolic bikini może zniechęcić niejedną z nas, zwłaszcza jeśli skóra łato ulega podrażnieniom. Podpowiadam...
Jak golić miejsca intymne?
Golenie okolic bikini może zniechęcić niejedną z nas, zwłaszcza jeśli skóra łato...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt