Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Herbata > Korzyści płynące ze stosowania herbatki z maku

Korzyści płynące ze stosowania herbatki z maku

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Herbata z nasion maku była używana od tysięcy lat, a to ze względu na wiele korzyści, w tym zdolność do uśmierzania bólu, uspokojenia nerwów, leczenia dolegliwości żołądkowych, obniżania ciśnienia krwi i poprawiania nastroju. Mając na uwadze powyższe właściwości i fakt, że herbata z maku jest wysoce kontrowersyjna (mak jest wykorzystywany do uzyskiwania opium, a jego składniki aktywne są silnymi substancjami chemicznymi, które mogą być uzależniające, gdy są spożywane regularnie) należy rozważyć, czy warto stosować ten produkt. Jeśli chcesz zrobić herbatę z nasion maku, to musisz zachować dużą ostrożność i nie stosować herbatki regularnie. 1 do 2 filiżanek tygodniowo jest maksymalną, zalecaną ilością. Musisz również być bardzo ostrożnym podczas przygotowywania herbaty, pod względem ilości stosowanych produktów i stężenia samej herbaty.
1
Jeśli chcesz zrobić herbatę z nasion maku, to musisz zachować dużą ostrożność i nie stosować jej regularnie. Jedna do dwóch filiżanek tygodniowo jest maksymalną, zalecaną ilością. Musisz również być bardzo ostrożnym podczas przygotowywania herbaty, pod względem ilości stosowanych produktów i jej stężenia.

Korzyści ze stosowania herbatki z maku

Pomimo ryzyka związanego z tą herbatką, istnieje również wiele korzyści dla zdrowia, gdy jest ona spożywana w sposób odpowiedzialny i w małych ilościach. Ważne jest, aby pamiętać, że ta herbata ma właściwości narkotyczne, ze względu na dwa rodzaje alkaloidów występujących w nasionach. Te substancje chemiczne mogą się wiązać do receptorów opioidowych w organizmie. Gdy spożywamy herbatkę z maku zbyt często lub w zbyt wysokim stężeniu, może mieć działanie szkodliwe, a nawet śmiertelne, podobne do heroiny lub silnych środków przeciwbólowych i ich przedawkowania.

Poprawa nastroju:

Psychoaktywne związki występujące w herbacie z nasion maku mogą poprawić twój nastrój poprzez rozluźnienie mięśni i umysłu. Podobnie jak w przypadku wielu silnych leków przeciwbólowych, herbatka ta może wywołać poczucie euforii i przyjemności, która może wyeliminować epizody depresyjne i zapewnić pozytywny nastrój.
2
Działanie przeciwbólowe:

Podstawową zaletą herbaty z nasion maku jest uśmierzanie bólu, dzięki występowaniu morfiny i kodeiny w tej roślinie. Jeśli cierpisz na przewlekłe bóle, silne urazy, choroby i regularnie doświadczasz przewlekłego bólu, to ta pochodna opioidów może mieć silny efekt przeciwbólowy.

Ciśnienie krwi:

Ze względu na relaksujący charakter herbaty z nasion maku, ma ona zdolność do zmniejszenia napięcia w tętnicach i żyłach, co pomaga obniżyć ciśnienie krwi i spowalnia tętno. Może to być korzystne dla tych, którzy cierpią z powodu problemów z nadciśnieniem lub układem krążenia.

Przewlekły stres:

Wysoki poziom hormonów stresu w organizmie może być szkodliwy dla ogólnego stanu zdrowia organizmu. Środki przeciwbólowe i właściwości uspokajające herbaty z nasion maku mogą pomóc złagodzić napięcie, odprężyć umysł i obniżyć stężenie hormonu stresu we krwi.
3
Działanie przeciwbiegunkowe

Związki chemiczne występujące w herbacie z nasion maku mogą regulować wypróżnienia, jeśli zmagasz się z biegunką . W przypadku normalnych wypróżnień, ta herbata może niekiedy powodować zaparcia, co jest kolejnym powodem, dla którego powinna być spożywana ze szczególną ostrożnością.

Zaburzenia snu:

Herbata z nasion maku jest silnym środkiem uspokajającym, więc jeśli cierpisz na bezsenność lub inne zaburzenia snu, to herbata ta może być skutecznym remedium, które zapewni spokojny sen.
Przeczytaj teraz: Herbata na stres
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Herbata jest najczęściej pitym napojem na świecie. Każdy z nas zna jej smak ale nie każdy wie, że herbata może przydać...
Nietypowe zastosowania herbaty
Herbata jest najczęściej pitym napojem na świecie. Każdy z nas zna jej smak ale nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt