Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Czego nie powinniśmy przechowywać w lodówce?

Czego nie powinniśmy przechowywać w lodówce?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
W każdej lodówce na drzwiach znajdziemy osobne półki do przechowywania butelek, słoików oraz różnego rodzaju pojemników, które nie powinny być trzymane na leżąco. Większość z nas w tym właśnie miejscu przechowuje ketchup, sosy rybne, sosy sojowe oraz ostre sosy na bazie octu czy papryczki chili. Układamy plastikowe pojemniczki i szklane butelki obok siebie niczym puzzle, tak aby wszystko się idealnie zmieściło. Jednak czy ketchup oraz inne sosy powinny być faktycznie przechowywane w lodówce? Na poszczególnych produktach dopatrzymy się tylko i wyłącznie informacji, aby przechowywać w miejscu, gdzie nie dochodzą promienie słoneczne, które ogólnie szkodzą przetworzonej żywności. Czy aby na pewno powinniśmy trzymać ketchup oraz musztardę w lodówce? Większość z wymienionych środków spożywczych zawiera konserwanty, które są w stanie zapewnić świeżość produktu po otwarciu nawet w temperaturze pokojowej, jednak daleko od bezpośredniego działania światła słonecznego. Oto pięć ulubionych dodatków do jedzenia, które po otwarciu można śmiało przechowywać poza lodówką:
1
Musztarda

Dopóki musztarda nie zawiera dodatkowych składników, to może być śmiało przechowywana poza lodówką. Nie zepsuje się nawet w warunkach temperatury pokojowej, ponieważ zawiera wystarczające ilości kwasu, który działa jako środek konserwujący. Musztardę Dijon czy też francuską można bez obaw przechowywać w szafce do dwóch miesięcy.

Ketchup
Na pewno nie raz zauważyłeś w barze ketchup stojący na stole, który mimo tego że nie jest przechowywany w lodówce, smakuje tak samo. Dzieję się tak, dlatego że ketchup do jednego miesiąca może być przechowywany poza lodówką. Jeśli jednak wiesz, że nie zużyjesz butelki ketchupu w tym czasie, przechowuj go w lodówce.
2
Sos rybny
Sos rybny w temperaturze pokojowej nadal będzie przechodził proces fermentacji. Może on przez to smakować nieco inaczej, jednak nadal będzie bezpieczny do zjedzenia. Sos rybny można śmiało przechowywać nawet do 2 lat.
3
Sos sojowy
Podobnie jak sos rybny, sos sojowy przechodzi proces fermentacji i nie musi być przechowywany w lodówce. Wyjątkiem jest, gdy przechowujesz go dłużej niż rok, wtedy powinien znaleźć się w chłodnym miejscu.

Ostre sosy na bazie octu
Tak jak w przypadku musztardy, butelkowane sosy typu chili można śmiało przechowywać przez około 3 lata. Warto jednak najpierw upewnić się, że faktycznie sos jest na bazie octu i nie zawiera żadnych dodatków w postaci warzyw lub owoców.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić ketchup?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ketchup to niezbędny dodatek do wielu potraw. Pizza, parówki, kiełbaska z grilla – wyobrażacie sobie te potrawy bez...
Jak zrobić ketchup z przecieru pomidorowego?
Ketchup to niezbędny dodatek do wielu potraw. Pizza...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt