Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Jazda na Rowerze > Cztery powody, dla których powinniśmy regularnie zacząć jeździć na rowerze

Cztery powody, dla których powinniśmy regularnie zacząć jeździć na rowerze

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wszyscy wiemy, że jazda na rowerze to nie tylko przyjemność, ale także pożytek dla naszego ciała. Okazuje się, że jeżdżąc na rowerze nie tylko spalamy zbędną tkankę tłuszczową, ale także wspomagamy pracę naszego mózgu! Według najnowszych badań frajda z jazdy na rowerze działa pozytywnie na nasze emocje i wyzwala znacznie więcej endorfin, niż na przykład podczas pływania na basenie. Jeśli chodzi o pozytywne aspekty jazdy na rowerze, które wpływają na nasze ciało, to na pewno możemy wyróżnić: spalanie tkanki tłuszczowej, rozbudowę mięśni, zapobieganie cellulitowi oraz dobrą kondycję. Jednak regularna jazda na rowerze daje nam o wiele więcej:
1
Pomaga zwiększyć naszą samoocenę

Intensywność oraz czas trwania jazdy nie wydają się najważniejsze dla naszego mózgu. Krótki dystans po malowniczej okolicy zapewni ci o wiele więcej przyjemności, niż jazda po zatłoczonym mieście. Dodatkowo warto stawiać sobie cel i do niego dążyć. Jeśli danego dnia założymy sobie, że wjedziemy na przykład na dwu kilometrowe wzniesienie i tego dokonamy, to osiągniemy swój mały sukces. Każdy sukces zwiększa naszą samoocenę, zatem dzięki temu poczujesz się o wiele bardziej pewna siebie oraz swojego ciała.

Walczy z depresją

W momencie kiedy jazda na rowerze staje się częścią twojego życia, to z dnia na dzień czujesz, że możesz góry przenosić! Tak właśnie działa na nas rower! Wiele osób mówi, że w dniu gdy są przygnębione i smutne, po prostu wsiadają na rower i jadą przed siebie. Dzięki temu, osoby prowadzące aktywny styl życia, są o wiele mniej narażone na depresję. Aktywność fizyczna, taka jak jazda na rowerze, jest w stanie w znacznie szybszym tempie pomóc pozbyć się objawów depresji.
2
Zmniejsza stres

Wiele ćwiczeń oraz zabiegów może prowadzić do zwiększonego uczucia relaksu oraz rewitalizacji naszego organizmu. Jednak według najnowszych badań pedałowanie jest o wiele lepsze niż ćwiczenia jogi! Jazda na rowerze zalecana jest szczególnie osobom, które przez cały dzień siedzą w biurze przed komputerem lub dla tych, którzy mają stresującą prace. Jeżeli należysz do grona tych osób, koniecznie musisz spróbować chociaż co drugi dzień jeździć na rowerze. Już po pierwszym treningu zauważysz, że będziesz o wiele bardziej spokojniejszy i zrelaksowany.
3
Aktywność fizyczna dobra na wszystko

Nasze ciało i umysł tworzą jedność, jeśli któreś z nich zawiedzie, to nie należy się dziwić, że organizm zaczyna się buntować. Wielkim plusem aktywności fizycznej jest to, że wspomaga i ciało, i umysł. Jazda na rowerze zwiększa przepływ krwi do mózgu, co pomaga stymulować pracę umysłu. Podejmowanie decyzji oraz szybkie myślenie podczas jazdy na rowerze może nawet poprawić pamięć. Dlatego też, jazda na rowerze jest idealnym rozwiązaniem dla osób w każdym wieku!
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Początek zimy, nie musi wcale oznaczać końca sezonu rowerowego, a w szczególności dla rowerów górskich. Ścieżki...
Jak przygotować rower górski do zimy?
Początek zimy, nie musi wcale oznaczać końca sezonu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt