Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Czyszczenie mebli > Jak prawidłowo czyścić i pielęgnować skórzane meble?

Jak prawidłowo czyścić i pielęgnować skórzane meble?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Skóra to naturalny i wyjątkowo trwały materiał, który wbrew pozorom bardzo łatwo czyścić i pielęgnować. W końcu nie bez powodu wiele osób decyduje się na kupno skórzanych mebli, mimo że kosztują kilkakrotnie więcej niż te, wykonane z innych tworzyw. Skórzane obicia są stylowe i służą nabywcom przez wiele lat. Wymagają jednak specyficznej i systematycznej pielęgnacji, by zachować piękny wygląd i trwałość.
1
Mimo że skóra jest materiałem z wyższej półki, nie wymaga szczególnej konserwacji oraz skomplikowanych zabiegów pielęgnacyjnych. Jednak w życiu każdej skórzanej sofy czy fotela przychodzi w końcu czas na czyszczenie. Nie należy się tym bynajmniej przejmować, a jedynie postępować według kilku cennych wskazówek.

Do solidnego wyczyszczenia skórzanych mebli potrzeba tylko:

* odkurzacza
* czystej, bawełnianej ściereczki z mikrofibry
* odrobiny octu
* niedużego wiaderka
2
Czyszczenie skórzanych mebli składa się z czterech następujących kroków:

Dokładnie odkurzanie

Czyszczenie skórzanych mebli powinno rozpocząć się od ich dokładnego odkurzenia, szczególnie nie zapominając o zakamarkach. Z takich miejsc kurz możesz usunąć namoczoną ściereczką lub za pomocą wąskiej części odkurzacza. Po odkurzeniu sofy lub fotela, przetrzyj mebel wilgotną ściereczką z mikrofibry.

Ocena stanu mebli

Po dokładnym odkurzeniu oraz przetarciu mebli, warto dokonać ogólnej oceny stanu naszych mebli. Jeśli któreś z miejsc wymaga większej uwagi, należy jeszcze raz go przeczyścić i zaplanować jego dodatkowe czyszczenie.
3
Przygotuj wodę z octem

Ten specyfik jest doskonałym i tanim preparatem czyszczącym skórzane obicia. Aby skutecznie usunąć zanieczyszczenia z powierzchni mebli, przygotuj płyn z wody i octu. Potrzebne będą ci do tego szklanka wody i szklanka octu. Po ich wymieszaniu uzyskasz preparat czyszczący. By umyć meble, przecieraj je namoczoną w płynie szmatką z mikrofibry. Dla pełnego efektu czyszczenie można powtórzyć dwa razy.

Przetrzyj meble na sucho

Po dokładnym oczyszczeniu mebli płynem octowym, możesz przystąpić do wycierania ich na sucho. Miejsca, które są już widocznie zużyte można posmarować kremem natłuszczającym.

Przy czyszczeniu skórzanych mebli nie należy eksperymentować z chemicznymi środkami, ponieważ łatwo uszkadzają one tworzywa ze skóry. Jeśli na twoim ulubionym meblu pojawiła się plama, należy delikatnie usunąć ją przy użyciu wody z płynem do naczyń oraz bawełnianej szmatki. W przypadku różnego rodzaju materiałów skórzanych jest to najlepsza i najbezpieczniejsza metoda usuwania plam.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Produkty wypisane poniżej nie sprawią, że będziesz wyglądała 10 lat młodziej, jednak ich regularne spożywanie, może...
6 produktów by twoja skóra wyglądała na młodszą
Produkty wypisane poniżej nie sprawią, że będziesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt