Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Bóle Zębów > Co stan jamy ustnej mówi o naszym zdrowiu?

Co stan jamy ustnej mówi o naszym zdrowiu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Większość z nas nie przepada za wizytami u dentysty, a ponad połowa deklaruje, że stomatologa odwiedza dopiero w momencie bólu zęba, którego nie da się już znieść. Nawet jeśli twoje zęby wyglądają na zdrowe, regularnie chodzisz do dentysty, który dba o to, aby były śnieżnobiałe i nie miały żadnych ubytków, to należy zwrócić uwagę na stan całej jamy ustnej. Każdy niepokojący sygnał będzie widoczny w jamie ustnej, gdyż nasz organizm tworzy całość. Nie bez przyczyny wszystko to, co dzieje się w naszym ciele, ma wpływ na stan naszych zębów, dziąseł oraz ust. Po zapoznaniu się z tym artykułem, nigdy więcej nie zignorujesz problemów jamy ustnej. Oto kilka objawów, na które powinno się zwrócić uwagę:
1
Krwawiące dziąsła = brak równowagi hormonalnej

Brak równowagi hormonalnej może bezpośrednio wiązać się z krwawieniem dziąseł. Nic więc dziwnego, że w czasie ciąży u wielu kobiet występuje krwawienie z dziąseł, które pojawia się nie ze względu na problemy z zębami, ale dlatego, że hormony trochę wariują. Kobiety mają też bardziej wrażliwe dziąsła w czasie menopauzy, dlatego nie należy martwić się na zapas, gdy takowe krwawienie się pojawi.

Czerwone usta, opuchnięty język = niedobór składników odżywczych
Jeżeli twoje usta są czerwone, może to być objaw niedoboru witaminy B6. Ponadto obrzęk języka, który staje się błyszczący, czerwony lub mięsisty, może oznaczać niedobory żelaza . Z kolei blady język może wskazywać na anemię.
2
Rozpadające się zęby = GERD (choroba refluksowa przełyku)
Niejednokrotnie ludzie myślą, że ich zęby są popękane przez niewłaściwe szczotkowanie. Ale kiedy dentyści obserwują zęby przez dłuższy czas, na pewno zwrócą ci uwagę, że pęknięcia mogą być spowodowane przez nadmiar kwasu żołądkowego emitowanego podczas snu. Choroba refluksowa, czyli GERD charakteryzuje się przenikaniem kwasów żołądkowych przez przełyk do jamy ustnej. Stąd u wielu osób pojawia się erozja szkliwa, która zwiastuje uszkodzenia zębów.

Nieświeży oddech = problemy żołądkowe
Jeśli szczotkujesz i nitkujesz zęby regularnie, a do tego regularnie odwiedzasz dentystę i nadal masz problemy z nieświeżym oddechem, może to być związane z problemami żołądkowymi. Dlatego też, jeśli zauważysz u siebie coś niepokojącego, od razu skontaktuj się z lekarzem, który zleci ci odpowiednie badania i postawi diagnozę.
3
Zużyte zęby = stres

Jeśli zauważysz, że twoje zęby są zużyte i zeszlifowane, może to być oznaka tego, że w nocy mimowolnie trzesz dolną szczęką o górną, powodując ścieranie się szkliwa. Takie zachowanie oznacza, że dana osoba narażona jest na ciągły stres, który zaczyna powoli opanowywać całe ciało. Jeśli do tego dochodzą poranne bóle głowy, to możesz być pewna, że są to objawy niepokoju i zbyt intensywnego stresu.

Owrzodzenia = nietolerancja glutenu
Owrzodzenia mogą być cenną wskazówką, świadczącą o nietolerancji glutenu lub niedoboru minerału, takiego jak cynk. Wielu lekarzy, widząc w ustach pacjenta owrzodzenia, od razu proponuje cynk oraz badania, które mają potwierdzić lub wykluczyć nietolerancję glutenu. Dlatego też, jeśli zauważysz u siebie pierwsze owrzodzenia, koniecznie zgłoś się z tym do lekarza.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bolący ząb potrafi skutecznie zniszczyć nawet najlepszy dzień lub uniemożliwić zmrużenie oka w nocy. Prawie każdy...
Sposoby na ból zęba
Bolący ząb potrafi skutecznie zniszczyć nawet najlepszy dzień lub uniemożliwić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt