para na rowerze

Jak przyspieszyć metabolizm po 40?

shakirashakira - specjalista Tipy.pl
Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić by zwiększyć swój metabolizm po 40 roku życia to ćwiczenia fizyczne. Wynika to z faktu, że w tym właśnie wieku twoje ciało zaczyna tracić masę mięśniową, która ma duże znaczenie dla metabolizmu. Spadek masy mięśniowej zaczyna się około 40 i gwałtownie przyspiesza około 50. Najlepszym sposobem na budowanie masy mięśniowej jest podniesienie ciężaru całego ciała, trzeba też zwrócić uwagę na dietę.
1
Zacznij ćwiczyć z ciężarkami trzy razy w tygodniu.

Nie ćwicz w kolejne dni. Chcesz skupić się na większych grupach mięśni takich jak plecy, ramiona, pośladki i uda. Im większe grupy mięśni ćwiczysz tym większa ilość kalorii możesz spalić podczas treningu. Ponadto pracując nad całymi grupami, zamiast skupiać się np. tylko na ramionach, zbudujesz więcej mięśni. Te mięśnie potrzebują więcej energii do utrzymania się niż tłuszcz.

2
Zrób trening interwałowy.

Nic tak nie pobudzi twojego metabolizmu jak kilka serii ćwiczeń przedzielonych przerwami. Możesz spokojnie wykonać taki trening z pomocą eliptycznego trenera. Większość z tych urządzeń ma specjalne programy to treningu interwałowego. Możesz także dostosować twój codzienny jogging do tego treningu, co trzy minuty biegaj tak szybko jak to możliwe przez około jedną minutę, ćwiczenie powtórz pięć do dziesięć razy.

3
Jedz często, ale nie najadaj się do syta.

Najlepiej jeść pięć lub sześć mniejszych posiłków dziennie, lub zjeść coś, co trzy godziny. Jeżeli będziesz jeść często twój organizm będzie cały czas dobrze odżywiony i metabolizm pozostanie na wysokim poziomie.

4
Unikaj diety niskokalorycznej szczególnie w połączeniu z ćwiczeniami fizycznymi.

Nie ma nic gorszego niż sytuacja, w której twój organizm otrzymuje mniej kalorii niż potrzebuje. Zgodnie z zasadami żywieniowymi nigdy nie powinniśmy schodzić poniżej 1200 kalorii na dzień. Jeżeli organizm nie będzie dostawał odpowiedniej ilości kalorii przejdzie na tryb głodu, w który następuje spowolnienie metabolizmu. Po powrocie do normalnego jedzenia, problemy z metabolizmem mogą być jeszcze większe.

?

Wskazówki
* Trenuj ze znajomym by dawał ci wsparcie.
* Znajdź dobrego trenera. Znajdź także dietetyka, który pomoże ci dobrać odpowiednie składniki, które przyczynią się do dalszego wzrostu twojego metabolizmu.
* Nie rób treningu interwałowego częściej niż trzy razy w tygodniu.
* Zawsze zrób badania lekarskie zanim zaczniesz jakiś nowy program ćwiczeń.

Powiązane porady

objadanie się
odchudzanie po 40
problemy z trawieniem

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

IzabelaKorwińska2
16.02.2015
Dobre i po części znane mi porady, stosuję się do większości zaleceń, zamieniłam zwykłą na zieloną herbatę, wspomagam się także naturalnymi suplementami takimi jak Acetomale i wróciłam do wagi z przed 10 lat. :)