Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Jak pozbyć się metali ciężkich z organizmu? Dziesięć wskazówek

Jak pozbyć się metali ciężkich z organizmu? Dziesięć wskazówek

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jeśli miałaś kontakt z rtęcią lub jakimkolwiek innym toksycznym metalem ciężkim, możliwe, że nie zwróciłaś uwagi na wszystkie objawy, będące tego konsekwencją. Kontakt z toksycznym poziomem metali ciężkich mógł mieć miejsce za pośrednictwem niefiltrowanej wody, zanieczyszczonego powietrza, plomby dentystycznej, wycieków chemicznych w miejscu pracy, a nawet na skutek zjedzenia owoców morza. Może się to przerodzić w bardzo poważne problemy zdrowotne, ponieważ zbyt długi kontakt z neurotoksynami łączy się z występowaniem chorób natury neurologicznej, takich jak choroba Alzheimera czy Parkinsona, a także z niewydolnością innych organów. Do pozostałych objawów należą: utrata pamięci, uporczywe migreny, chroniczne zmęczenie, bezsenność, depresja, zaburzenia myślenia, drżenie mięśni oraz wiele innych powikłań. Niektóre farmaceutyczne chelaty obiecują usunięcie tych metali ciężkich z organizmu, ale w zamian pozostawiają całe mnóstwo efektów ubocznych. Poniżej prezentujemy dziesięć naturalnych terapii, które pomogą ci pozbyć się metali ciężkich z ciała i z mózgu:
1
Kolendra

Ta roślina pomoże ci oczyścić mózg i ciało z metali ciężkich aż do 80 procent. Stosuje się ją w różnych potrawach. Posiada wyjątkowy, świeży smak. Najlepszą dawką będzie zmieszanie tej rośliny z 1-5 gramami chlorelli i przyjmowanie jej codziennie, ponieważ wtedy pomaga pozbyć się toksyn z organizmu o wiele szybciej. Należy jednak zachować ostrożność: jeśli kolendra jest spożywana bez towarzystwa chlorelli, może dojść do zjawiska ponownej toksyfikacji w mięśniach. Kolendra może usunąć więcej toksyn niż organizm jest w stanie skutecznie wydalić i mogą one ponownie odłożyć się w okrężnicy.

Czosnek
W tym przypadku to jedzenie a nie suplement jest o wiele bardziej skuteczne w usuwaniu metali ciężkich z twojego organizmu. Przeprowadzono badanie, którym objęto osoby narażone w swojej pracy na kontakt z ołowiem. Leczono je przy użyciu czosnku i uzyskano o wiele lepsze efekty niż u osób, którym aplikowano D-penicylaminę. Nie odnotowano żadnych ostrych reakcji na czosnek, chociaż występowały poważne efekty uboczne w przypadku stosowania jego odpowiednika farmaceutycznego.
2
Sfermentowane pokarmy
Spożywanie sfermentowanych produktów, takich jak kapusta kiszona, kimchi czy kefir pomaga usunąć te szkodliwe i niechciane substancje z twojego organizmu. Prebiotyki odgrywają kluczową rolę w pozbywaniu się metali ciężkich z ekosystemu wewnątrz naszego ciała. Spożywanie produktów takich jak cebula, ocet jabłkowy, szparagi i banany pomaga przygotować organizm, aby detoksykacja mogła przebiegać szybciej.

Jedz produkty, które zawierają pektyny
Grejpfrut, cytryna i limonka zawierają pektyny w skórce. Po zjedzeniu substancje te zamieniają się w pektyny cytrusowe modyfikowane (MCP), które w testach klinicznych wykazały właściwości detoksykacyjne.Innym smacznym źródłem tej substancji są banany, okra, jabłka, kapusta, buraki, marchew, owoce cytrusowe (pektyna znajduje się w ich białej, środkowej części) oraz winogrona.
3
c
Chlorella to zielona alga o udowodnionym działaniu chelatacyjnym, która pomaga w pozbywaniu się wielu różnych metali ciężkich. Powinno się ją spożywać w formie proszku lub tabletek i w towarzystwie kolendry. Chlorella nie powinna być spożywana trzy godziny przed i po spożyciu witaminy C, ponieważ ta mieszanka w mniej skuteczny sposób pozwala usuwać z organizmu rtęć. Tutaj możesz znaleźć więcej informacji na temat właściwego dawkowania chlorelli, kolendry i witaminy C w celu skutecznej i bezpiecznej eliminacji metali ciężkich z organizmu.

Jedz produkty zawierające białko
Jeśli chcesz oczyścić organizm z metali ciężkich pilnuj, aby jeść dużo białka, które zawiera aminokwasy. Znajdziesz je w jajkach, orzechach, mięsie i rybach. Produkty zawierające białko mają właściwości chelatacyjne, ponieważ udowodniono, że białko potrafi wiązać toksyczne metale ciężkie. Mięso, które ma małą zawartość białka, ma również szkodliwy wpływ na funkcję naturalnej detoksykacji wątroby.

Codzienne picie oczyszczonej wody
Dzięki osmozie odwróconej oraz filtracji na węglu, picie oczyszczonej lub destylowanej wody wolnej od minerałów może pomóc w pozbyciu się metali ciężkich z mózgu i ciała. Fluor, który jest niestety obecny w wodzie z kranu ułatwia przedostawanie się aluminium do mózgu. Wyświadcz swojemu mózgowi przysługę i trzymaj się z daleka od tych toksyn, pijąc jedynie destylowaną wodę.
4
Jedz zielone warzywa

Warzywa liściaste takie jak kalafior, szpinak, jarmuż, brokuły i kapusta zawierają kwas alfa-liponowy (ALA). Ten przeciwutleniacz to naturalna substancja chelatacyjna, ponieważ wychwytuje ona wolne rodniki i wiąże się z metalami, takimi jak rtęć, arsen, kadm, miedź i żelazo, aby usunąć je z organizmu.

Ogranicz spożycie ryb
Jeśli miałaś kontakt z metalami ciężkimi lub chcesz ograniczyć przyjmowanie tych niezdrowych substancji, powinnaś baczniej się przyjrzeć owocom morza, które spożywasz. Według Agencji Żywności i Leków do ryb charakteryzujących się najwyższą zawartością rtęci należą: marlin, tuńczyk, rekin, miecznik, makrela, płytecznik oraz tasergal. Pamiętaj, aby ich unikać, kiedy następnym razem najdzie cię ochota na sushi!

Sauna na podczerwień lub Hot Yoga

Wypocenie niechcianych metali ciężkich w saunie na podczerwień to kolejny świetny sposób detoksykacji organizmu. Pamiętaj jednak o odpowiednim nawodnieniu organizmu, pij dużo oczyszczonej wody i nie zapominaj o uzupełnieniu elektrolitów i innych minerałów. Po usunięciu toksyn z organizmu pamiętaj, aby spożywać w odpowiednich ilościach kolendrę, czosnek i chlorellę, bo toksyny mogą szybko powrócić, a nikt z nas tego nie chce! Sauna na podczerwień to świetny sposób na rozgrzanie swojego organizmu od środka (a nie jedynie otaczającego go powietrza), co zwiększa potliwość i pomaga pozbyć się zanieczyszczeń, takich jak metale ciężkie. Dietrich Klinghardt, lekarz z Seattle twierdzi, że sauna na podczerwień pozwala pozbyć się z organizmu „cholesterolu, rozpuszczalnych w tłuszczach toksyn, kwasu siarkowego, sodu, amoniaku i kwasu moczowego”. Niektórzy twierdzą, że sauna na podczerwień dostarcza tego samego rodzaju uzdrawiającej energii, co słońce. Zaleca się korzystanie z niej w trzydziestominutowych sesjach.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt