Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Zamienniki żywieniowe, które pomogą ci uzyskać lepszą sylwetkę

Zamienniki żywieniowe, które pomogą ci uzyskać lepszą sylwetkę

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
To, co jemy ma wpływ na to, jak wyglądamy i na dłuższą metę odbija się na naszym zdrowiu. W dzisiejszych czasach nasza dieta najczęściej składa się z prostych węglowodanów i posiłków wysokotłuszczowych. Niestety te wybory powodują gromadzenie się tłuszczu i sprawiają, że nasza skóra staje się obwisła. Na szczęście istnieje wiele zdrowych zamienników produktów przetworzonych, które tak często pojawiają się w naszej diecie. Wybieraj pełnowartościowe jedzenie z dużą zawartością błonnika, które zapewnia poczucie sytości w ciągu dnia. Dzięki temu unikniesz sięgania po przypadkowe przekąski. Poniżej prezentujemy 10 zamienników, które możesz zastosować w swojej diecie. Dzięki temu zyskasz lepszą sylwetkę i zdrowszy styl życia!

1. Zamiennik dla napojów gazowanych: zielona herbata, woda smakowa, napój cytrynowy

Zielona herbata pomaga podkręcić metabolizm, obniża ryzyko zachorowania na raka, zabija bakterie i zapewnia poczucie sytości. Same zalety bez dodatku cukru.
1
2. Zamiennik dla białego pieczywa: chleb wieloziarnisty

Białe pieczywo składa się z prostych węglowodanów, które szybko odkładają się w postaci tłuszczu w naszym organizmie. Zastąpienie go pieczywem wieloziarnistym pozwoli dłużej zachować poczucie sytości i zapobiegnie szybkiemu odkładaniu się w postaci tłuszczu. Upewnij się, że chleb, który wybierasz rzeczywiście składa się z pełnych ziaren, ponieważ wiele firm jedynie zabarwia pieczywo na ciemniejszy kolor i przykleja na niego etykietę "pełne ziarno".

3. Zamiennik dla białego ryżu: brązowy ryż lub komosa ryżowa

Biały ryż to uproszczona wersja ryżu brązowego, z którego została usunięta zawierająca błonnik i magnez łupinka. Zastąpienie ryżu białego ryżem brązowym lub komosą ryżową zapewni ci poczucie sytości i pomoże ograniczyć odkładanie się tłuszczyku w okolicach brzucha.

4. Zamiennik dla białego makaronu: makaron pełnoziarnisty

Biały makaron zawiera cukry proste, co sprawia, że chcesz jeść go więcej. Spróbuj go zastąpić makaronem pełnoziarnistym, dzięki czemu zapewnisz sobie energię w ciągu dnia.
2
5. Zamiennik dla białych ziemniaków: słodkie ziemniaki

Białe ziemniaki to produkt naturalny, ale mogą sprawić, że twoje IG poszybuje w górę, przez co szybko znowu poczujesz głód. Słodkie ziemniaki są trawione powoli i utrzymują IG na niskim poziomie.

6. Zamiennik dla ciast i deserów: mieszanka owoców jagodowych

Mieszanka owoców jagodowych to bogata w antyoksydanty i błonnik przekąska, którą możesz się raczyć bez poczucia winy.

7. Zamiennik dla mixu przekąsek: migdały

Migdały zawierają naturalne i zdrowe tłuszcze, które są niezbędne dla właściwego funkcjonowania hormonów w organizmie i utrzymywania stabilnego nastroju. Mix przekąsek zwykle zawiera zbędny dodatek cukru i soli.
3
8. Zamiennik dla jogurtów smakowych: beztłuszczowy jogurt grecki

Jogurt typu greckiego nie zawierający tłuszczu to nie tylko zdrowa dawka probiotyków, ale jeden kubeczek zawiera również 18 gramów białka z niewielką ilością cukru i węglowodanów.

9. Zamiennik dla masła: oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek to zdrowy tłuszcz zawierający dużą ilość kwasów omega-3, który zapewni twojej skórze blask i pomoże pozbyć się tłuszczyku z okolic brzucha.

10. Zamiennik dla jajek: białka jajek

Białka jajek to zdrowe źródło białka z niewielką ilością tłuszczu i cholesterolu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Doktor wiee - 2017-08-04
Zielona herbata skutecznie wypłukuje z organizmu magnez i inne b ważne mikroelementy wcale nie jest taka zdrowa więc zalecam umiar.
Marek - 2017-08-04
A mój dietetyk każe wyrzucać białka jajek bo niezdrowe i jeść tylko żółtka które są najlepiej przyswajalne przez organizm i zawierają ten rodzaj cholesterolu który jest człowiekowi bardzo potrzebny
domi - 2017-08-04
Żółtko jajka ma więcej białka niż białko!!! Białko jest mało wartościowe...Woda zwykła, nie smakowa....smakowe są z cukrem...herbata zielona owszem ale nie wliczać jej jako napoju tylko jako dodatek...Masło! masło! masło! Jest lepiej trawione przez ludzki organizm niż oliwa...jogurtów nie za dużo..wapń (nadmiar) powoduje, ze kości stają się twarde, mało elastyczne...dużo warzyw..owoców...
Felczer - 2017-08-04
Polski olej rzepakowy wcale nie gorszy od oliwy!!! Oliwa ciągle przereklamowana. Cudze chwalicie swojego nie znacie sami nie wiecie co posiadacie!!!
krzyszto - 2017-08-04
Wszędzie zielona herbata... A czy ktoś wie ile ton oprysków "wylewa" się na uprawy tej rośliny?? czasy gdy herbata rosła bez oprysków już dawno się skończyły. Wszystko z umiarem.
 
Zachęcenie dzieci do zdrowego odżywiania się nie jest zadaniem łatwym. Większość rodziców będzie potrzebować pomocy w...
Jak zachęcić dzieci do zdrowego odżywiania?
Zachęcenie dzieci do zdrowego odżywiania się nie jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt