Eksperci odkryli, że komary lubią cztery rodzaje ludzi

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Wszyscy znamy kogoś (a może właśnie sami jesteśmy tą osobą), kto jest szczególnie lubiany przez komary. Z jakiegoś bliżej nieznanego powodu, osoby te bardziej niż inne przyciągają te żądne krwi insekty. Okazuje się, że istnieją powody, dla których komary częściej gryzą niektóre osoby. Eksperci w dziedzinie zdrowia twierdzą, że przyciągają komary. Poniżej przedstawiono cztery czynniki, które decydują, czy jesteś jednym z nich.

1. Grupa krwi 0

Badania wykazały, że prawdopodobieństwo ugryzienia przez komara osoby o grupie krwi 0 wynosi 83 procent. Osoby posiadające krew z grupy A są w mniejszym stopniu narażeni na prawdopodobieństwo ukąszenia przez tego owada.
1
2. Ciąża

Komary przyciąga dwutlenek węgla wydzielany przez ludzi podczas oddychania. Kobiety w ciąży produkują go znacznie więcej, co oznacza, że mogą stać się bardziej zauważalne przez komary. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza teraz, kiedy ciągle aktywny wirus Zika stanowi prawdziwe zagrożenie dla małych dzieci.
2
3. Ćwiczenia fizyczne

Nie powinno cię dziwić, że komary szczególnie zażarcie cię atakują, kiedy właśnie skończyłeś biegać, czy uprawiać jakiś inny rodzaj aktywności fizycznej. Przyciąga je kwas mlekowy, produkowany w dużych ilościach w twoich mięśniach, kiedy te wykonują wysiłek fizyczny.
3
4. Picie alkoholu

Eksperci odkryli, że napoje rozgrzewające sprawiają, iż stajemy się bardziej atrakcyjni dla komarów. W szczególności alkohol podnosi temperaturę naszego organizmu, a komary lubią nasze ciepłe ciało.

Jeśli znajdujesz się w jednej z wymienionych grup ryzyka, może już czas zaopatrzyć się w środek odstraszający insekty!
Strona 1 z 4

Powiązane porady

olejki eteryczne to naturalne środki odstraszające komary
komar
komar

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Oleńka
30.08.2017
Mnie komary gryzą jak szalone, chyba nie mam grupy krwi 0. Zawsze muszę mieć przy sobie jakąś maść albo psikacz.
piękna
03.08.2017
Jestem w ciąży, wieczorem jadę pojeździć rowerem a potem do kolacji będę piła lampkę wina, Dodam, że mam grupę krwi 0. Znaczy mam zacząć się bać?
gonia
03.08.2017
nieprawda, mam grupę A i gryzą mnie jak diabli
pokąsany
03.08.2017
Nie zgadzam się z pierwszą częścią artykułu. Mam grupę krwi A+, kolega 0 coś tam, nie piliśmy alkoholu..
Byliśmy na rybach, on miał 3 lub 4 ślady po ukąszeniach , ja 171 w widocznych miejscach. Kostki palców rąk i nóg, za uszami. Ukąszenia nie były liczone we włosach na głowie. Miałem stan podgorączkowy , kilka dni swędzenie nie do wytrzymania. Podrapałem jedna krostę, swędziało całe Ciało. Koszmar.
Bart
03.08.2017
Ja nie piję alkoholu, nie jestem w ciąży, nie uprawiam sportu, nie mam grupy krwi "0" , ale komary jedzą mnie najczęściej... zatem musi być coś innego
Joanna
03.08.2017
Nieprawda z tą grupą krwi - mam grupę A1B i jestem zawsze najbardziej pogryziona w każdym towarzystwie moich znajomych czy rodziny (moja ciocia ma grupę 0 i zawsze jest mniej pogryziona ode mnie). Kiedy w czasach liceum wyjechaliśmy ze znajomymi na Mazury to każdy miał góra 10 ugryzień, a ja ponad 60 na całym ciele (na jednym policzku naliczyliśmy ok. 15). Nie byłam wtedy w ciąży i nie stałam w czołówce jeśli chodzi o ilość wypitego alkoholu:) jedyne co się zgadza to ugryzienia na wysiłku na świeżym powietrzu
anik
03.08.2017
W życiu to nieprawda !!!!!Ja mam grupę krwi A i komary żywcem chcą mnie pożreć (o innych gzach, bąkach czy meszkach nawet nie chcę myśleć) .Z daleka mnie juz namierzą i gryzą !Natomiast mój tato ma grupę krwi 0 iwogóle nic go nigdy nie gryzie !!!!
specu
03.08.2017
Malaria, gorączka Denga, gorączka zachodniego Nilu - tego powinniśmy się obawiać.
Rav
03.08.2017
Brakuje na końcu artykułu podania dokładnej nazwy preparatu na insekty i wszystko byłoby jasne.