Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Krwi > Korzyści dla zdrowia, jakie posiada kukurydza

Korzyści dla zdrowia, jakie posiada kukurydza

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Kukurydza nie jest znana ze swoich właściwości prozdrowotnych i wartości odżywczych, jak niektóre inne rośliny. Ale to smaczne warzywo stanowi element naszej diety od tysięcy lat i ciągle cieszy się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Kilka mitów dotyczących braku wartości odżywczych kukurydzy zostało obalonych w ostatnich latach. W ramach HFR przeanalizowano najnowsze badania dotyczące kukurydzy i sporządzono listę najważniejszych jej właściwości prozdrowotnych:

Zmniejszanie ryzyka zachorowania na raka okrężnicy:

SCFA wytwarzane w procesie trawienia kukurydzy dostarczają energii naszym komórkom jelitowym. Energia ta obniża ryzyko zachorowania na raka okrężnicy.
1
Wysoka zawartość przeciwutleniaczy:

Najnowsze badania sugerują, że kukurydza jest bogatym źródłem przeciwutleniaczy dzięki szerokiej kombinacji fitoskładników odżywczych znajdujących się w jej ziarnach. Obecne w kukurydzy żółtej karotenoidy takie jak luteina i zeaksantyna mają właściwości chroniące serce. Pewien mit mówi, że te właściwości antyoksydacyjne zostają utracone, kiedy kukurydzę poddaje się obróbce cieplnej. Ale to tylko mit. Najnowsze badania sugerują nawet, że ilość antyoksydantów w kukurydzy może jeszcze wzrosnąć po podgrzaniu jej.

Wspieranie zdrowia układu trawiennego:
Kukurydza zawiera błonnik, który może zostać rozłożony przez bakterie jelitowe do krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych (SCFA). SCFA wspierają rozwój zdrowych bakterii w jelicie grubym.

Zapobieganie anemii:

Anemia pojawia się, kiedy twoje czerwone krwinki nie regenerują się w swoim typowym tempie. Jeśli cierpisz na niedobory żelaza, twoja krew nie może wytworzyć wystarczającej ilości hemoglobiny, czyli białka odpowiedzialnego za dostawę tlenu do tkanek organizmu. Kukurydza zawiera dużo żelaza, dlatego włączenie jej do swojej diety to świetny sposób na zapobieganie anemii.
2
Równoważenie nastroju:

Kukurydza zawiera witaminę B6, która pomaga mózgowi w produkcji serotoniny i noradrenaliny, dwóch substancji chemicznych, które mają wpływ na twój nastrój. Wspomaga również produkcję melatoniny, której twój organizm potrzebuje do regulacji swojego zegara wewnętrznego, abyś mógł spać w nocy i czuć się rześko z rana.

Obniżanie ciśnienia krwi:
Niektóre z licznych fitoskładników odżywczych obecnych w kukurydzy blokuje enzym konwertujący angiotensynę (ACE) przez co zmniejsza się ryzyko wystąpienia wysokiego ciśnienia krwi.

Wysoka zawartość białka:

Jak na roślinę, kukurydza charakteryzuje się wysoką zawartością białka, dzięki czemu może doskonale wzbogacić twoją dietę, zwłaszcza, jeśli jesteś wegetarianinem. Każda filiżanka kukurydzy ma około 5-6 gramów białka, które jest niezbędne do budowy mięśni, aby mieć energię przez cały dzień.
3
Regulacja poziomu cukru we krwi:

Kompozycja rozmaitych substancji odżywczych korzystnie wpływa na poziom cukru we krwi. Białko i błonnik wspomagają trawienie, co zapobiega nagłym skokom i spadkom poziomu cukru we krwi. Witaminy B1, B5 i kwas foliowy również mają właściwości regulujące cukier we krwi. Pewno badanie wykazało, że 1-2 filiżanki kukurydzy pomagają regulować poziom cukru we krwi u osób z cukrzycą typu 1 i 2.

Poprawa ogólnego odżywienia:

Kukurydza to stały element diety w wielu miejscach w Ameryce Środkowej i Południowej. Wielu naukowców twierdzi, że jest to podparte składem substancji odżywczych kukurydzy. Udowodniono, że posiłki zawierające kukurydzę mają większą wartość odżywczą oraz są lepiej przyswajalne. Zwłaszcza, jeśli chodzi o minerały takie jak cynk, wapń czy żelazo.

Zmniejszenie ryzyka wystąpienia hemoroidów:

Błonnik znajdujący się w kukurydzy łagodzi problemy trawienne włączając hemoroidy. Redukuje także ryzyko wystąpienia zespołu jelita drażliwego.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przełom lata i jesieni to czas, kiedy dojrzewa kukurydza. Jeśli uwielbiasz dania z kukurydzą w roli głównej, poniższy...
Jak zrobić zupę z kukurydzy?
Przełom lata i jesieni to czas, kiedy dojrzewa kukurydza. Jeśli uwielbiasz dania z...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt