Ocet jabłkowy i jego liczne zastosowania

dominika_d - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Ocet jabłkowy znajduje wiele zastosowań w codziennym życiu. Ma właściwości lecznicze, pomaga w sposób naturalny i bezpieczny utrzymać dom w czystości – jest też doskonałym środkiem na pozbycie się muszek owocowych w sezonie letnim. Jak wykorzystać ocet jabłkowy? Oto kilka podpowiedzi:

Pogromca muszek:

Do miski wlać ocet i szczelnie przykryć ją folią spożywczą. Następnie w folii zrobić kilka dziur. Miskę ustawić w dowolnym miejscu w domu, oczywiście najlepiej tam, gdzie skupisko muszek jest największe. Muszki skuszą się na swój przysmak i wlecą do miski. I już tam pozostaną.
1
Środek do czyszczenia okularów:

Ocet połączyć z wodą destylowaną i przelać do butelki ze sprayem. Spryskać powierzchnię okularów i dokładnie wytrzeć ściereczką z mikrofibry. O smugach nie ma mowy. Okulary może nie będą "różowe", ale z pewnością czyste. W tej formie ocet może być też używany do mycia szyb i luster.

Lepszy niż żelazko;
Nie lubisz lub nie masz czasu prasować? Ocet może być pomocny również i w tej kwestii. Wystarczy rozcieńczyć jedną część octu w trzech częściach wody i spryskać roztworem ubranie. Pozostawić do wyschnięcia i gotowe.

Pochłaniacz brzydkich zapachów:
Szczególnie dobrze radzi sobie z nieprzyjemnym zapachem z kosza na śmieci. Zdarza się, że brzydkie zapachy pozostają nawet po wyrzuceniu jego zawartości. Wystarczy namoczyć kromkę chleba w occie jabłkowym i zostawić na dnie kosza na całą noc. Rano wyrzucić. Ocet skutecznie pochłonie nieprzyjemną woń.
2
Osobisty hydraulik:

Kiedy masz w domu ocet, zatkana rura w zlewie lub w wannie nie powinna stanowić żadnego problemu. Do zatkanej rury należy wsypać pół szklanki sody oczyszczonej, a następnie wlać szklankę octu jabłkowego. Należy zachować ostrożność, ponieważ soda z octem może zacząć bulgotać i wypłynąć na zewnątrz. Pozostawić na 15-30 minut, po czym otwór obficie zalać gorącą wodą.

Uniwersalny środek do czyszczenia:
Ocet wymieszać z wodą w proporcji 1:2. Przelać do butelki ze sprayem i używać do czyszczenia wszelkich powierzchni: w kuchni, łazience, pokoju. Ocet skutecznie usuwa plamy, zacieki, nalot z mydła czy pleśń.

Usuwa rdzę z garnków i patelni:
Do naczynia, które wymaga "renowacji” wlać 1 lub 2 szklanki octu i taką samą ilość wody. Gotować na kuchence. Doprowadzić do wrzenia i gotować przez kolejne pięć minut. Następnie naczynie dokładnie umyć używając płynu do mycia naczyń.
3
Dłuższe życie ciętych kwiatów:

Do wody w wazonie dodać 2 łyżki cukru i 2 łyżki octu jabłkowego. Dzięki tej naturalnej odżywce kwiaty będą ozdobą domu zdecydowanie dłużej. Zaleca się wymienianie wody co kilka dni i stosowanie mikstury każdorazowo.

Ślady po taśmie klejącej:
Klej po naklejkach lub taśmie klejącej bywa tak mocny, że trudno go usunąć zwykłym środkiem. Powierzchnię należy obficie spryskać octem jabłkowym i pozostawić na kilkanaście sekund. Ocet skutecznie rozpuszcza klej, dzięki czemu łatwo go później usunąć.

Płytkie rysy na meblach:
Połączenie ½ szklanki octu jabłkowego z ½ szklanki oliwy z oliwek sprawi, że rysy na meblach będą mniej widoczne. Wystarczy dokładnie natrzeć zarysowane miejsca i pozostawić środek do wyschnięcia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

czyszczenie srebra
brzydki zapach
pleśń

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

moritz
07.08.2017
pierdoły zwykly ocet rozcienczony delikatnie z wodą wystarcza dobrze dodać kilka kropel np.Ludwika
(zmiekcza wode) owocówki bez szans-sprawdzone niejednokrotnie polecam.