Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Ocet jabłkowy i jego liczne zastosowania

Ocet jabłkowy i jego liczne zastosowania

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Ocet jabłkowy znajduje wiele zastosowań w codziennym życiu. Ma właściwości lecznicze, pomaga w sposób naturalny i bezpieczny utrzymać dom w czystości – jest też doskonałym środkiem na pozbycie się muszek owocowych w sezonie letnim. Jak wykorzystać ocet jabłkowy? Oto kilka podpowiedzi:

Pogromca muszek:

Do miski wlać ocet i szczelnie przykryć ją folią spożywczą. Następnie w folii zrobić kilka dziur. Miskę ustawić w dowolnym miejscu w domu, oczywiście najlepiej tam, gdzie skupisko muszek jest największe. Muszki skuszą się na swój przysmak i wlecą do miski. I już tam pozostaną.
1
Środek do czyszczenia okularów:

Ocet połączyć z wodą destylowaną i przelać do butelki ze sprayem. Spryskać powierzchnię okularów i dokładnie wytrzeć ściereczką z mikrofibry. O smugach nie ma mowy. Okulary może nie będą "różowe", ale z pewnością czyste. W tej formie ocet może być też używany do mycia szyb i luster.

Lepszy niż żelazko;
Nie lubisz lub nie masz czasu prasować? Ocet może być pomocny również i w tej kwestii. Wystarczy rozcieńczyć jedną część octu w trzech częściach wody i spryskać roztworem ubranie. Pozostawić do wyschnięcia i gotowe.

Pochłaniacz brzydkich zapachów:
Szczególnie dobrze radzi sobie z nieprzyjemnym zapachem z kosza na śmieci. Zdarza się, że brzydkie zapachy pozostają nawet po wyrzuceniu jego zawartości. Wystarczy namoczyć kromkę chleba w occie jabłkowym i zostawić na dnie kosza na całą noc. Rano wyrzucić. Ocet skutecznie pochłonie nieprzyjemną woń.
2
Osobisty hydraulik:

Kiedy masz w domu ocet, zatkana rura w zlewie lub w wannie nie powinna stanowić żadnego problemu. Do zatkanej rury należy wsypać pół szklanki sody oczyszczonej, a następnie wlać szklankę octu jabłkowego. Należy zachować ostrożność, ponieważ soda z octem może zacząć bulgotać i wypłynąć na zewnątrz. Pozostawić na 15-30 minut, po czym otwór obficie zalać gorącą wodą.

Uniwersalny środek do czyszczenia:
Ocet wymieszać z wodą w proporcji 1:2. Przelać do butelki ze sprayem i używać do czyszczenia wszelkich powierzchni: w kuchni, łazience, pokoju. Ocet skutecznie usuwa plamy, zacieki, nalot z mydła czy pleśń.

Usuwa rdzę z garnków i patelni:
Do naczynia, które wymaga "renowacji” wlać 1 lub 2 szklanki octu i taką samą ilość wody. Gotować na kuchence. Doprowadzić do wrzenia i gotować przez kolejne pięć minut. Następnie naczynie dokładnie umyć używając płynu do mycia naczyń.
3
Dłuższe życie ciętych kwiatów:

Do wody w wazonie dodać 2 łyżki cukru i 2 łyżki octu jabłkowego. Dzięki tej naturalnej odżywce kwiaty będą ozdobą domu zdecydowanie dłużej. Zaleca się wymienianie wody co kilka dni i stosowanie mikstury każdorazowo.

Ślady po taśmie klejącej:
Klej po naklejkach lub taśmie klejącej bywa tak mocny, że trudno go usunąć zwykłym środkiem. Powierzchnię należy obficie spryskać octem jabłkowym i pozostawić na kilkanaście sekund. Ocet skutecznie rozpuszcza klej, dzięki czemu łatwo go później usunąć.

Płytkie rysy na meblach:
Połączenie ½ szklanki octu jabłkowego z ½ szklanki oliwy z oliwek sprawi, że rysy na meblach będą mniej widoczne. Wystarczy dokładnie natrzeć zarysowane miejsca i pozostawić środek do wyschnięcia.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

moritz - 2017-08-07
pierdoły zwykly ocet rozcienczony delikatnie z wodą wystarcza dobrze dodać kilka kropel np.Ludwika
(zmiekcza wode) owocówki bez szans-sprawdzone niejednokrotnie polecam.
 
Ocet jabłkowy jest zarówno pysznym dodatkiem do sałatek, naturalnym lekiem na wiele dolegliwości oraz wspaniałym...
Jak zrobić ocet jabłkowy?
Ocet jabłkowy jest zarówno pysznym dodatkiem do sałatek, naturalnym lekiem na wiele...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt