Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Sekrety pięknych włosów Hindusek

Sekrety pięknych włosów Hindusek

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Mieszkanki Indii zachwycają całą resztę świata swoimi gęstymi, lśniącymi i zdrowymi włosami. Ich tajemnicą, oprócz uwarunkowań genetycznych, jest odpowiednia pielęgnacja włosów. Hinduski znane są z zamiłowania do naturalnej pielęgnacji, a do codziennych zabiegów kosmetycznych często używają produktów przygotowanych własnoręcznie. Warto wypróbować kilka ich sposobów dbania o włosy i cieszyć się piękniejszą i zdrowszą fryzurą.

Po pierwsze dbaj o włosy od środka
Zdrowa, zróżnicowana dieta bogata w witaminy, zdrowe tłuszcze i białka to źródło zdrowych włosów. Szczególnie ważne jest spożywanie białka, które stanowi jeden z głównych budulców włosa. Jego niedobór w organizmie może powodować wypadanie włosów. Z kolei brak zdrowych tłuszczów w diecie prowadzi do wysuszenia skóry głowa, a co za tym idzie - pojawienia się łupieżu. Tradycyjna dieta indyjska oferuje szereg produktów bogatych w witaminy i antyoksydanty. Nie brakuje w niej warzyw, owoców i chudego mięsa.
1
Niewłaściwe kosmetyki

Unikaj stosowania szampanów o wysokiej zawartości chemicznych substancji typu SLS. Takie szampony skutecznie myją włosy, ale pozbawiają je przy tym ich naturalnych olejków, które sprawiają, że włosy są lśniące i mocne. Do mycia włosów najlepiej używać delikatnych szamponów na bazie substancji naturalnych. Kosmetyk można też przygotować samodzielnie, wykorzystując skórki owoców cytrusowych lub indyjski agrest.

Odżywiaj włosy regularnie

Włosy przesuszone łatwo się łamią i są pozbawione blasku, dlatego nawilżanie jest tak ważnym elementem pielęgnacji. Hinduski najczęściej sięgają po olej kokosowy lub olej sezamowy, nierzadko uzupełniając kurację ziołami. Olejem masuje się skórę głowy i rozprowadza się go na całej długości włosów.
2
Sięgaj po naturalne sposoby koloryzacji włosów

Farbowanie środkami dostępnymi w drogeriach często osłabia włosy, ponieważ traktowane są one dużą dawką środków chemicznych. Jeśli chcesz mieć piękne i błyszczące włosy, warto sięgnąć po hennę, czyli naturalny barwnik roślinny. Chociaż koloryzacja henną trwa dłużej, a jej zapach jest dość nieprzyjemny, to minusów jej stosowania jest wciąż zdecydowanie mniej w porównaniu do farb chemicznych. Niestety, henna ma też ograniczoną ilość kolorów, ale istnieją inne alternatywy farbowania: kawa, herbata, sok z cytryny. Te naturalne składniki są przyjazne dla włosów i oprócz tego, że delikatnie zmieniają ich odcień, to dodatkowo skutecznie je odżywiają.
3
Na koniec najważniejsza rada

Pielęgnacja włosów to niekończący się proces. Efekty mogą być zauważalne po kilku miesiącach regularnego odżywiania, stosowania naturalnych olejków i przestrzegania zasad zdrowej i zróżnicowanej diety. Dlatego tak istotne jest, by stosowanie się do przedstawionych rad uczynić regułą, a nie kolejną próbą "zrobienia czegoś z włosami". Tylko długofalowe rozwiązania przyniosą oczekiwane efekty. Powodzenia!
Przeczytaj teraz: Jak dbać o włosy?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Skóra głowy tak jak innych częściach ciała powinna być regularnie oczyszczana i złuszczana. Nie wymaga to wizyt w...
Jak skutecznie oczyścić skórę głowy
Skóra głowy tak jak innych częściach ciała powinna...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt