Tutaj jesteś: Podróże > Przygotowania do Podróży > Planowanie podróży > Jedziesz w podróż? Nie zapomnij o zdrowym jedzeniu!

Jedziesz w podróż? Nie zapomnij o zdrowym jedzeniu!

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wakacje to czas relaksu i korzystania z uroków życia pod każdą postacią. Obecnie coraz więcej osób decyduje się na tzw. road trip, czyli samochodową opcję wakacyjną. Podróżowanie autem daje nam komfort podróżowania, nie ogranicza nas czasowo i pozwala odwiedzić wiele miejsc małym kosztem. Co prawda wymaga szczegółowego planowania, ale z pewnością warto podjąć ten wysiłek, bo sama podróż z pewnością na długie lata zapisze się w naszej pamięci wspaniałymi wspomnieniami. Miejsca, które chcemy odwiedzić, noclegi, koszty paliwa, wydatki na lokalne atrakcje. To wszystko trzeba zaplanować z wyprzedzeniem. W szale przygotowań nie można jednak zapomnieć o jeszcze jednym, bardzo ważnym aspekcie podróży: jedzeniu. Istotnym elementem road trip jest kuchnia polowa, która umożliwia gotowanie tanich posiłków w każdych warunkach. Warto oczywiście poznawać też kuchnię lokalną i od czasu do czasu stołować się w restauracjach. Rozregulowanie codziennych nawyków żywnościowych jest jednak nieuniknione, co skutkować może problemami żołądkowymi (nieregularne posiłki, nowe smaki). Głównie dlatego należy pamiętać o zdrowych przekąskach, które dostarczają energii i składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu – nawet, jeśli jest on na wakacjach. Oto produkty, których nie powinno zabraknąć w naszej podróży:
1
1.Owoce

Owoce to najlepsza przekąska! Można je jeść na śniadanie (najlepiej w połączeniu z płatkami zbożowymi lub orzechami) lub między posiłkami. Z powodzeniem zastępują też słodką przekąskę, o którą tak często i uparcie dopominają się nasze pociechy. Sycąca bomba energii i witamin!

2. Warzywa

Surowe czy gotowane - warzywa są bogate w błonnik, przeciwutleniacze i składniki mineralne, które chronią przed złym cholesterolem i zapewniają prawidłowe funkcjonowanie jelit.

3. Gotowane jajka

Jajka są źródłem pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka. Takie śniadanie z pewnością doda nam energii na cały poranek!
2
4. Pieczone mięso

Jedna porcja pieczonej wołowiny lub jagnięciny to doskonałe źródło pełnowartościowego białka. Ponadto jagnięcina zapobiega m.in. problemom z wątrobą oraz wspiera organizm w usuwaniu szkodliwych toksyn, a wołowina to główne źródło zapotrzebowania człowieka na witaminę B12. Te rodzaje mięsa są lepszym wyborem niż drób, wieprzowina czy ryby, ponieważ mają niższy poziom wielonienasyconych tłuszczów.

5. Mini calzone

Mini calzone, czyli nadziewane pierożki z ciasta pizzowego to pyszna i łatwa w przygotowaniu przekąska. Nadzienie to kwestia gustu: sos pomidorowy, pesto, ser mozzarella, oliwki, dowolne warzywa lub mięso.

6. Jogurt

Jogurty zawierają aktywne kultury bakterii, które wspierają prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Jest to szczególnie ważne w podróży, kiedy nasz żołądek narażony jest na działanie szkodliwych bakterii. Jogurt może uchronić nas przed wieloma nieprzyjemnościami, takimi jak biegunka. Należy jednak pamiętać, by przechowywać go w chłodnym miejscu, najlepiej w lodówce turystycznej.
3
7. Pełnoziarniste krakersy lub ciasteczka

Masz ochotę coś schrupać? Zamiast sięgać po niezdrowe chipsy, lepiej wybierz równie chrupiącą alternatywę, czyli krakersy, precle lub ciasteczka zbożowe.

8. Oliwki

Oliwki mają wiele zalet: są niskokaloryczne, wspomagają trawienie, są bogatym źródłem witaminy E oraz zdrowego tłuszczu, który chroni serce. Świetnie komponują się z rozmaitymi serami, mogą też być składnikiem świeżej i zdrowej sałatki.

Na koniec alarmujemy: zawsze, nie tylko w podróży, należy pamiętać o nawadnianiu organizmu! Picie dużej ilości wody reguluje temperaturę ciała, oczyszcza organizm i dodaje energii.

Udanej (i smacznej) podróży!
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bezproblemowo możemy zakupić gotową apteczkę pierwszej pomocy. Jednak często okazuje się, że jednak czegoś dla nas w...
Jak przygotować apteczkę pierwszej pomocy?
Bezproblemowo możemy zakupić gotową apteczkę pierwszej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt