Boisz się myszy i pająków? Potrzebujesz torebki mięty

grzes_s - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Z pewnością w twojej głowie utrwalony został stereotyp, gdzie myszka lub pająk kroczy po drugiej stronie pokoju, a każdy krzyczy, wskakuje na krzesło, wrzeszcząc na cały dom i czekając na członka rodziny, który przychodzi i bez skrępowania pozbywa się intruza. Być może wydaje się to absurdalne, jednak to prawda.

Dlaczego myszy przychodzą?

Nie myśl, że jest to spowodowane nieposprzątanym mieszkaniem lub czymś, co pozostawiłeś kiedyś w piwnicy. Gryzonie na ogół są padlinożercami, co oznacza, że szukają one schronienia, żywności i pójdą tam, gdzie widzą największe szanse ich znalezienia - a takim miejscem najprawdopodobniej jest między innymi twój dom. Niektóre rzeczy przyciągają myszy do domu. Zaliczyć do nich należy pojemniki na śmieci umieszczone na zewnątrz, kosze na kompost, orzechy i owoce drzew, żywność twojego zwierzaka czy też spichlerze z ziarnami.
1
Co należy zrobić?
 
Pierwsze, co powinieneś zrobić, to zbadać swój dom, aby upewnić się, że nie ma dziur, pęknięć czy przesmyków, przez które mogłyby się one dostać do domu. Mogą to być między innymi wolne przestrzenie wokół kanalizacji, rur, kabli, otwarte szczeliny przy poddaszu, a nawet szyb wentylacyjny. Musisz koniecznie uszczelnić te obszary, które są możliwe, aby ograniczyć ryzyko. Nawet kiedy nie zauważysz myszy, lecz znajdujesz ich odchody, które są koloru czarnego, kształtem przypominające większe ziarna ryżu lub też w przypadku szczurów są to odchody wielkości rodzynek. Oznacza to, że w naszym domu znajduje się szkodnik. Jeśli posypiesz mąką powierzchnię podłogi, możesz łatwo zlokalizować, dokąd zwierzątko poszło. Dodatkowymi wskazówkami mogą być obgryzione drewniane elementy czy też papierowe przedmioty. Nie należy tego lekceważyć, ponieważ jest to szkodliwe dla zdrowia, między innymi dlatego, że przenoszą one mnóstwo różnych zarazków. Kiedy szkodniki spacerują wokół domu, mogą pozostawiać zarazki ze swoich stóp jak również poprzez mocz, odchody oraz gryzienie. Co gorsze, jeśli mysz jest zarażona przez kleszcze i pchły, może zarażać również owady, które rozprzestrzeniają jeszcze więcej chorób.
2
Dlaczego pająki przychodzą?

Wrzesień jest okresem godowym dla pająków, tak więc pająk zaczyna polować (nie na nas) i przemieszcza się do pomieszczeń zamkniętych zwykle o podwyższonej wilgotności. Mogą one wchodzić przez otwarte lub słabo ekranowane okna i drzwi oraz poprzez szczeliny i pęknięcia. Pająk w poszukiwaniu pożywienia może dostać się dosłownie wszędzie, również do otwartych pojemników z żywnością.

Jak pozbyć się szkodników z domu?

Krok 1: Uszczelnij wszystkie punkty, które stwarzają możliwość przedostania się szkodników do domu. Sprawdź wszystkie otwory, przez które wprowadzane są rury, instalacje elektryczne, poddasze, piwnicę, a na oknach zainstaluj siatki, jeśli to tylko możliwe.
3
Krok 2: Oczyść swój dom, zabezpiecz żywność i przechowuj ją w bezpiecznym miejscu.

Krok 3: Torebki herbaty - nie musisz wydawać fortuny na środki zabezpieczające przed insektami, lub na firmę, która pozbędzie się szkodników oraz zabezpieczy twój dom. Wystarczy, że zaparzysz miętę pieprzową lub herbatę miętową, która zawiera napar z mięty i wypij. Odpocznij, odpręż się, zrób to, co lubisz najbardziej. Następnie weź torebkę, która pozostała ci po parzeniu herbaty i umieść ją w miejscu, gdzie istnieje duże ryzyko lokalizacji szkodników. Wystarczy około trzech torebek na cały pokój, aby uzyskać świetny efekt. Nie musisz szukać innego antidotum, ponieważ to jest skuteczne, tanie, proste i nieszkodliwe dla ciebie i twojej rodziny.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

mysz
mysz domowa
myszy odstraszanie

Komentarze (3)

* Pola wymagane

bilo
07.08.2017
Nie boję się myszy i pająków
Ewa
07.08.2017
A najlepszym sposobem na tego typu intruzów w domu - jest domowy kot. Żadnej myszy nie przepuści, ale to wszyscy wiedzą. Nie wszyscy wiedza natomiast, że kot "lubi" takie zabaweczki - jak owady (w tym pająki, muchy, czy nawet mrówki). U mnie w domu kiedyś oczywiście były pająki, czy muchy. Teraz mam dwa zwykłe kociaki i żadne tego typu stworzenie (szczególnie pająki) nie mają szans na przetrwanie. Przy okazji dla bardzo bojących się pająków, a nie mogących trzymać w domu kota: Jeśli będziecie systematycznie niszczyć pajęczyny, w końcu pająk się "wkurzy" i sobie pójdzie. Sprawdzone!
Ksywka
07.08.2017
A nie lepiej zatrudnić kota?