Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odchudzanie > Włókna zawarte w fasoli mogą pomóc w utracie wagi

Włókna zawarte w fasoli mogą pomóc w utracie wagi

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Najnowsze badania wykazały, że włókna zawarte w fasoli pozostawiają na dłużej uczucie sytości. Naukowcy opracowali dwa posiłki składające się wołowiny i fasoli - obydwa o podobnej ilości kalorii i tłuszczu, ale różniące się zawartością białka i błonnika. Pierwszy posiłek dostarczał 26 gramów białka i 3 gramy błonnika, drugie danie zawierało 17 gramów białka i 12 gramów błonnika. Posiłki te przetestowano na kobietach i mężczyznach. Pomimo wyższej zawartości białka w posiłku z wołowiną, około trzy godziny po jedzeniu odnotowano podobne uczucie sytości i zadowolenia. Na podstawie testów wywnioskowano, że każdy gram błonnika może spowodować utratę około 10 gramów masy ciała. Inne badania naukowe wykazują, że każdy gram błonnika, który spożywamy, zasadniczo neutralizuje około siedmiu kalorii, ponieważ następuje wiązanie, dzięki czemu duża część kalorii nie wchłania się do krwiobiegu. Produkty, które najlepiej powodują ten efekt to: fasola, soja, fasola garbanzo, fasola adzuki, fasola lima, czerwona soczewica, zielona soczewica, brązowa soczewica, czarna fasola, bób, czerwona fasola, fasola mung, fasola granatowa, fasola pinto, żółty łuskany groch, zielony groszek i biała fasola.
1
Pięć powodów, dla których warto wprowadzić fasolę do swojej diety:

1. Cena:

Chude mięso wołowe kosztuje około 30-40 zł, a puszka fasoli około 3-4 zł. Fasola jest lepsza również dla organizmu, ponieważ podczas trawienia mięsa w żołądku powstają toksyny oraz zakwaszenie organizmu. Poza tym fasolę możesz przyrządzić bardzo szybko. Nie musisz całkowicie rezygnować z mięsa, ale umiejętnie połączyć go z fasolą.

2. Ziarna spełniają podwójne funkcje:

Ziarna fasoli zapewniają zarówno białka, jak też są bogate w błonnik i mogą być alternatywą dla białka zwierzęcego lub też jako zastępstwo dla tradycyjnej skrobi zawartej w ryżu, kukurydzy czy ziemniakach.

3. Redukuje nadmiar kalorii

Puree z całych ziaren lub mąka fasolowa, może być idealną bazą do zagęszczania sosów oraz zup, może być też alternatywą dla pełnego mleka lub śmietany. W wielu potrawach tłuczone ziarna fasoli mogą zastąpić ser.
2
4. Niska zawartość tłuszczu

Większość ziaren fasoli zawiera 2-3% tłuszczu i nie zawiera cholesterolu, o ile nie są przetwarzane lub przyrządzane w innych składnikach, jak na przykład smalec.

5. Niski indeks glikemiczny

Indeks glikemiczny waha się między 10 a 40 na porcję ( pół filiżanki ). Suszona ciecierzyca cechuje się indeksem około 10, a fasola i soczewica około 29. Czarna fasola posiada około 30, konserwy ciecierzycy posiadają około 38 i fasolka około 40. Dodatkowo spożywanie fasoli z żywnością posiadającą wyższy indeks obniża poziom cukru we krwi, ponieważ zawiera mieszankę złożonych węglowodanów i białek, które rozkładają się w różnym czasie, przez co unikniemy nagłych skoków cukru, co w konsekwencji może ograniczać zmęczenie i drażliwość.
3
Największa zaletą fasoli jest to, że może być z powodzeniem łączona z chilli, ryżem, fasolą i stanowić cenny dodatek do zup lub przekąskę do dipów. Użyj swojej kreatywności - jeśli masz fasolę, fasolę pinto, czarną fasolę, fasolę limę czy ciecierzycę w spiżarni, to możesz stworzyć świetne posiłki. Różnorodność kolorów fasolek na pewno sprawi, że twoje dania będą wyglądały świetnie.
Przeczytaj teraz: Co się kryje za etykietą?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Około 2,4 miliona ludzi doświadcza ataku paniki przynajmniej raz w życiu. Inne osoby zmagają się z napadami lęku...
Co może powodować ciągłe ataki paniki i lęku?
Około 2,4 miliona ludzi doświadcza ataku paniki przynajmniej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt