Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Cztery najczęstsze oznaki niedoboru białka w organizmie

Cztery najczęstsze oznaki niedoboru białka w organizmie

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
W dzisiejszych czasach stale żyjemy szybko i z nadmiarem obowiązków na głowie, które chcąc nie chcąc dają się nam we znaki. Wiele osób nie prowadzi zdrowego trybu życia i zbyt często sięga po używki. W rezultacie nasz organizm się buntuje i powstają zaburzenia metaboliczne spowodowane błyskawicznym tempem życia. Osoby, które żyją szybko, nie zwracają uwagi na swoją dietę, co w konsekwencji może prowadzić do niedoboru witamin i minerałów. Dlaczego białko jest tak ważne w naszej diecie? Ponieważ stanowi źródło energii, wpływa na cały nasz organizm oraz pomaga znacznie szybciej regenerować się mięśniom. Oprócz tego dostarcza nam cennych aminokwasów i przyczynia się do znacznie szybszego gojenia ran oraz regeneracji tkanek.
1
Jak uzupełnić naszą dietę w białko?

Jeśli zaniedbamy nasz organizm i nie będziemy regularnie uzupełniać poziomu białka, od razu odczujemy efekty. O ile organizm ludzki jest w stanie wyprodukować białko, to musimy się liczyć z tym, że niestety nie w takich ilościach, jakich potrzebujemy.
Aby uzupełnić naszą dietę w ten ważny składnik odżywczy, powinniśmy jeść produkty wysokobiałkowe takie jak: jaja kurze, mleko, jogurty, maślankę, sery, śmietanę, orzechy, rośliny strączkowe, zboża oraz mięso. Jeśli nie będziemy regularnie uzupełniać poziomu białka, możemy doświadczyć następujących objawów:
2
Ciągły apetyt na słodycze

Pączki, czekolada, ciastka oraz cukierki to produkty, których aktualnie potrzebuje twój organizm. Ochota na tego rodzaju żywność ściśle wiąże się z niedoborem białka w diecie. Jest to naukowo potwierdzone, zatem prawdą jest, że niedobór białka wzmaga apetyt. Dzieje się tak dlatego, że białko jest potrzebne, aby utrzymywać stały poziom cukru we krwi. Jeśli białka zabraknie, poziom cukru będzie się wahał, a ty będziesz odczuwać ciągłą chęć zjadania słodyczy.

Niespokojny sen

Głęboki i spokojny sen pojawia się wtedy, gdy nasz organizm jest się w stanie prawidłowo regenerować. Proces ten trwa zazwyczaj od 6 do 8 godzin, a w tym czasie odbudowywana jest tkanka mięśniowa, organizm oczyszcza się z toksyn, a mózg odpoczywa przed kolejnym dniem. Jeśli jednak nie zapewnimy naszemu organizmowi odpowiedniej ilości białka, nie będzie on w stanie się prawidłowo regenerować. Odczujemy to podczas snu, a raczej podczas próby zaśnięcia, gdyż brak białka jest ściśle związany z kłopotami z zasypianiem.
3
Kłopoty z odchudzaniem

Podczas odchudzania bardzo ważne jest, aby dostarczyć organizmowi odpowiednie ilości białka. Dlaczego? Ponieważ organizm rozbija je na niezbędne aminokwasy, tkanka mięśniowa wymaga regeneracji, a ciało energii. Oprócz tego niedobór białka skutecznie spowalnia metabolizm. Badania wykazały, że osoby, które regularnie uzupełniają poziom białka, są w stanie zjeść prawie 450 kcal mniej, niż osoby, których dieta opiera się tylko i wyłącznie na węglowodanach.

Utrata włosów

Rutynowe badania pozwolą stwierdzić, czy brakuje ci białka w diecie. Dotyczy to szczególnie osób, które mają problem z wypadającymi i słabymi włosami. Włosy są zbudowane głównie z białka, więc jego niedobór będzie się ściśle wiązał z kiepską kondycją twojej czupryny. Dlatego, jeśli zależy ci na długich, gęstych i lśniących włosach, zacznij jeść produkty wysokobiałkowe, a już po miesiącu zauważysz efekty!
Przeczytaj teraz: Korzyści zdrowotne białka
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt