odchudzanie po 40

Jak schudnąć po 40?

shakirashakira - specjalista Tipy.pl
Ludzie, a w szczególności kobiety, powinny zdać sobie sprawę z tego, że schudnąć można w każdym wieku. Pewnie zastanawiasz się czy można zrzucić kilka kilogramów, jeśli ma się ponad 40 lat. Odpowiedź brzmi – tak. Dieta i ćwiczenia pozostają te same. Podstawy nie ulegają zmianie, nawet cele są te same. Istnieją bowiem różne metody, dzięki którym możesz podjąć walkę z nadwagą. Przeczytaj poniższe wskazówki, a dowiesz co powinnaś zrobić.
P

* Dieta
* Ćwiczenia

1
Skorzystaj z krokomierza.

Najlepszym ćwiczeniem jest zrobienie określonej liczby kroków. Eksperci mówią, że wykonanie dziennie 3000 kroków jest bardzo pomocne w spalaniu tłuszczu. Jeśli więc zdecydujesz się na ten rodzaj ruchu, pomocny będzie krokomierz. Jest to proste w obsłudze urządzenie, które pomoże ci policzyć kroki, które zrobiłaś podczas spaceru. Jego działanie opiera się na wykrywaniu ruchów bioder. Obecnie na rynku istnieje ogromny wybór krokomierzy. Przed zakupem tego urządzenia zastanów się, który z nich będzie najbardziej odpowiedni dla ciebie i przede wszystkim, który mierzy z największą dokładnością. Nie kupuj zbyt tanich krokomierzy. Niektórzy producenci wypuszczają na rynek tani sprzęt lub dodają go jako gratis do innych urządzeń – musisz uważać, gdyż tego typu urządzenia mogą pokazywać nieprawidłowe wyniki. Musisz nauczyć się ponadto, jak programować krokomierz, aby skupił się głównie na liczeniu kroków.

2
Zawsze dodawaj do posiłku kilka wymyślonych kalorii.

Jeśli ustalasz sobie jakąś granice dziennego spożycia kalorii, pamiętaj, aby do każdego posiłku, który zamierzasz zjeść dodać 10 wymyślonych kalorii. Na przykład, jeśli przyjmiesz, że dziennie będziesz spożywać 1 600 kalorii, musisz ustalić ile kalorii ma każdy posiłek, który chcesz zjeść. Jeśli etykieta mówi, że określona porcja danego produkt ma 130 kalorii, dodaj do tej liczby 10 lub 15 wymyślonych kalorii i w rzeczywistości przyjmij, że zjadasz 140 – 145 kalorii. Dzięki temu ostatecznie będziesz w stanie osiągnąć poprawną ilość zjadanych kalorii. Istnieje wówczas większa szansa na właściwy ich pomiar.

3
Rozplanuj swoje posiłki.

Zazwyczaj w ciągu dnia zjadamy trzy główne posiłki: śniadanie, obiad i kolację. Jeśli jednak chcesz skutecznie zrzucić kilka kilogramów, powinnaś dodać trzy lub cztery dodatkowe posiłki pomiędzy tymi głównymi. Jednak wówczas wszystkie posiłki powinny być znacznie mniejsze niż normalnie. Podziel swoje śniadanie na dwa posiłki, tak samo zrób z obiadem i kolacją. Jedzenie małych porcji pomoże ci uniknąć napadów głodu miedzy kolejnymi posiłkami, co jest najczęstszą przyczyną złamania diety.

4
Znajdź czas na spacer.

Jeśli zrobisz coś dla swojego serca i ciała, to z pewnością powoli zaczniesz gubić zbędne kilogramy. Najlepszym ćwiczeniem na serce, które nie wymaga pieniędzy i dużo wysiłku, jest spacer. Wiele osób uważa, że codzienny nawet kilkuminutowy spacer, wpływa korzystnie na nasze zdrowie. 30 lub 45 minut spaceru dziennie pomaga nam spalić aż 600 kalorii.

5
Kup spodnie trzy rozmiary mniejsze.

Posiadanie jakiegoś celu jest bardzo pomocne w utracie wagi. Dlaczego więc nie zmaterializować naszego celu i nie kupić sobie spodni w wymarzonym rozmiarze? Zatem kup sobie drogie spodnie o jeden lub dwa rozmiary mniejsze od tych, które teraz nosisz. Z pewnością zmotywuje cię to do osiągnięcia celu. Upewnij się, że kupiłaś najdroższe spodnie, jakie można było znaleźć. Wówczas jeśli nie będziesz trzymać się programu utraty wagi, nie będziesz w stanie ich założyć i tym bardziej będziesz tego żałować.

6
Cierpliwość i determinacja

Istnieje wiele sposobów, by zrzucić dodatkowe kilogramy, jeśli masz ponad czterdzieści lat. Wszystko co musisz mieć to cierpliwość i determinacja. Jeśli osiągniesz już swój cel, wyrzuć z szafy wszystkie stare ubrania, które przypominają ci poprzednia wagę. Zakup nowych ciuchów zmotywuje cię do utrzymania obecnej wagi i dbania o sylwetkę.

?

Wskazówki
* Pamiętaj o codziennych spacerach
* Jeżeli masz problem z nadmiernym apetytem, wypróbuj suplementy diety zawierające olej z orzechów sosny koreańskiej (do kupienia tutaj). Zmniejszają one łaknienie wysyłając do mózgu fałszywy sygnał o sytości.
* Ustal ile kilogramów chcesz zrzucić
* Pamiętaj o uzupełnianiu płynów podczas wysiłku fizycznego
* Jeśli długi czas nie ćwiczyłaś, spodziewaj się bólów mięśni po pierwszym większym wysiłku

Strona 1 z 2

Powiązane porady

jedzenie w nocy
ćwiczenia fizyczne i zdrowa dieta
zbyt duży apetyt

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

peke
15.02.2017
nie zgadzam sie z p.Krysia
dla chcacego to zaden problem przygotowac sobie kilka porcji dla samej siebie.,sama tak robie .
Wystarczy poprzedniego dnia to zrobic,a rano tylko spakowac,miec gotowe posilki,w ktorych wszystko juz jest policzone :)
Przede wszystkim trzeba zadbac o zbilansowanie makro ,regularne jedzenie malych posilkow i troche ruchu.
skoro ma sie czas na komentowanie czegokolwiek w necie to mozna miec tez czas na przygotowanie jedzenia
ciuchow za malych bym nie kupowala,tym bardziej najdrozszych..nie kazdy moze sobie pozwolic na takie wybryki ,tym bardziej ,ze jak dla mnie to bylby tylko dodatkowy stres.
Fabryka Formy
05.03.2014
Szanowni Państwo,

po 40. roku życia znacznie maleje tempo przemiany materii. Tendencje do tycia są bardzo duże. To najtrudniejszy moment dla osób dbających o utrzymanie prawidłowej wagi. Nasz organizm potrzebuje 1700 kcal dziennie, dlatego trzeba bardzo uważnie komponować jadłospis. W naszym menu nie powinno zabraknąć surowych warzyw, produktów bogatych w selen, czyli pełnoziarnistego pieczywa, owoców morza oraz nasion słonecznika zawierających przeciwutleniacz, który chroni skórę przed uszkodzeniami. Korzystne będzie także spożywanie chudego nabiału bogatego w wapnia. Zrezygnujmy ze słodyczy i produktów zawierających węglowodany. To źródła pustych kalorii, które niespalone u 40-latka szybko zmienią się w tkankę tłuszczową. Dlatego po czterdziestce powinniśmy coraz częściej sięgać po treningi BodyMindowe – czyli pilates, jogę, zdrowy kręgosłup czy stretching. Celem treningów wydolnościowych na tym etapie życia będzie utrzymanie formy, natomiast realizując trening siłowy, konieczne jest pamiętanie o odpowiednim zmniejszeniu ciężarów.

Fabryka Formy
krysia.siela
17.02.2014
Przepraszam, ale kupowanie małych spodni to bezsensowny wydatek i słaba motywacja- we mnie takie małe spodnie budziłyby tylko frustrację. (A poza tym na pewno od razu przejełaby je moja córka). I nie oszukujmy się po 40 schudnięcie o 3 rozmiary to nie lada wyzwanie! Według mnie kobiety po 40 roku życia muszą szukać wsparcia w aptece.Czy któraś z nas ma czas na liczenie kalorii, przygotowywanie 5 posiłków i ćwicznia? Ja z początkiem lutego kupiłam za namową farmaceutki suplement diety. Na początku można schudnąć 1-2 kg bez wyrzeczeń, a to jest najlepsza motywacja do dalszej walki. Stosuje Figurin slim i jestem bardzo zadowolona. Juz widze pierwsze efekty.