Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja skóry > Wskazówki, które pomogą ci zadbać o stopy

Wskazówki, które pomogą ci zadbać o stopy

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Nasze stopy narażone są na ciągłe uszkodzenia, a my sami mamy tendencję do zaniedbywania stóp, które szczególnie latem potrzebują znacznie bardziej starannej pielęgnacji niż w sezonie jesienno-zimowym. Wiele osób stara się zapewnić swoim stopom jak największy komfort, inwestując w skórzane i dobrze wyprofilowane buty. Jednak czy drogie buty wystarczą? Niekoniecznie, jeśli chcesz, aby twoje stopy były w jak najlepszej kondycji, musisz pamiętać o właściwej pielęgnacji.
1
Unikaj chodzenia boso

Choć chodzenie na bosaka może być bardzo przyjemne i zapewniać sporo frajdy, to staraj unikać się niepotrzebnego napięcia wywieranego na stopy. Jeśli lubisz chodzić boso, musisz być świadoma tego, że nawyk ten może pozostawić po sobie ślad w postaci grzybicy oraz innych chorób. Dlatego też, najlepiej jest zawsze ubierać skarpetki, nieważne, jak wygodnie czujesz się boso.

Regularnie usuwaj martwy naskórek

Istnieje wiele narzędzi oraz metod, które pozwolą usunąć ci martwy naskórek ze stóp. Jedyne, co musisz zrobić, to wybrać jeden ze sprawdzonych sposobów i działać! Jeśli jednak masz problem z wyborem odpowiedniej techniki, która pomoże ci usunąć martwy naskórek, wybierz się do kosmetyczki na pedicure. Regularne zabiegi pozwolą usunąć martwy naskórek, a nawet zapobiegać powstawaniu odcisków!
2
Noś buty, które pasują

Noszenie źle dopasowanych butów przez cały dzień podczas pracy, czy też szkoły to gwarancja zmęczenia i bólu stóp pod koniec dnia. Kiedy twoje buty mają niewłaściwy rozmiar, dodatkowo uciskają palce oraz całe stopy, powodując powstanie odcisków, otarć oraz wrastanie paznokci, które jest bardzo bolesne. Czasami sklepy oferują nam specjalne zniżki, którymi zachęcają nas do wyboru modnego obuwia, jednak należy pamiętać, że nie chodzi tylko o design, ale także o wygodę.
3
Ćwicz stopy

Pierwszym odruchem po powrocie do domu jest ściągnięcie obuwia, skarpetek i ubranie pantofli. Jeśli jednak chcesz zapewnić swoim stopom dodatkowy komfort, spróbuj ćwiczeń, które wzmocnią poszczególne partie Twoich nóg.

Masaż piłeczką do tenisa
Choć piłeczka tenisowa może nie wydawać się najlepszym pomysłem, jeśli chodzi o masaż stóp, to jednak warto dać jej szansę. Kiedy czujesz przeszywający ból stóp po całym dniu spędzonym w butach na wysokim obcasie, możesz śmiało spróbować masować swoje stopy turlając piłeczkę! Dzięki tej metodzie twoje stopy odpoczną, a ty sama pozbędziesz się bólu.
Przeczytaj teraz: 10 sposobów na zimne stopy
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie jesteś zadowolona ze stanu swoich stóp? Narzekasz na suchą skórę, popękane pięty, obrzęki, a może nadmierną...
Sucha skóra na stopach - jak o nią dbać?
Nie jesteś zadowolona ze stanu swoich stóp? Narzekasz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt