Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Porady dla Kierowcy > Pomysłowe sztuczki dla wielbicieli swoich samochodów

Pomysłowe sztuczki dla wielbicieli swoich samochodów

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Mądrość zgromadzona przez doświadczonych kierowców na całym świecie może pomóc ci przezwyciężyć niektóre z tych małych, irytujących problemów, które wszyscy napotykamy podczas użytkowania naszych samochodów i uczynić jazdę samochodem wygodniejszą i przyjemniejszą. Oto kilka praktycznych wskazówek, które przydadzą się zarówno nowicjuszowi, jak i doświadczonemu kierowcy:

Dla tych, którzy podróżują z dziećmi
Użyj kosmetyczki na przybory toaletowe - dzięki niej będziesz zawsze mieć pod ręką podstawowe przybory i zapasy potrzebne, kiedy w pobliżu znajdują się dzieci. Dzięki temu rozwiązaniu nie zapomnisz o gorączkowym przetrząsaniu całego samochodu w poszukiwaniu kremu, pieluch lub butelki do karmienia.

Jak szybko ochłodzić wnętrze samochodu

Otwórz na oścież jedno z przednich okien samochodu, następnie kilkakrotnie otwórz i zamknij drzwi po przeciwnej stronie. To pozwoli usunąć gorące powietrze i wywietrzyć wnętrze pojazdu.
1
Jak pozbyć się zarysowań

Dobrze dobrany lakier do paznokci sprawi, że drobne zadrapania na karoserii twojego samochodu będą niemal niezauważalne. Lakier bezbarwny jest bardzo efektywnym, choć tylko czasowym, rozwiązaniem na pęknięcia na przedniej szybie. Jeśli masz drobne pęknięcie, nałóż 2-3 warstwy lakieru, dzięki czemu zapobiegniesz poszerzaniu się pęknięcia.

Jeśli nie chcesz być oszukany przez mechanika

Jeśli martwisz się, że mechanik może wyolbrzymiać problemy z twoim samochodem, zadaj mu pytanie o części, o których wiesz, że na pewno działają bez zarzutu.

Jak pozbyć się nalepek samochodowych

Nalepka już nie wydaje się taka śmieszna jak rok temu? Namocz w ciepłej wodzie kawałek gazety, a następnie umieść ją na nalepce i pozostaw na 10 minut. Po tym zabiegu bez trudu usuniesz niechcianą już ozdobę.

Co zrobić, kiedy zamek zamarzł

Prostym sposobem na ten częsty problem jest użycie przeciwbakteryjnego żelu do dezynfekcji - to idealny sposób na odmrożenie zamka. Wyciśnij kroplę żelu wielkości grochu na palec i wetrzyj go w zamek, upewniając się, że trafi bezpośrednio do dziurki od klucza. Żel zawiera alkohol, dzięki któremu lód stopi się szybciej. Możesz także nałożyć żel bezpośrednio na kluczyk.
2
Prosty sposób na trzymanie papierowych ręczników pod ręką

Papierowy kubek po kawie z wieczkiem działa znakomicie jako pojemnik do przechowywania papierowych ręczników i chusteczek.

Jak zrobić prosty uchwyt na smartfona
Możesz użyć zwyczajnej gumki do opakowań.

Jak utrzymać samochód w czystości

Możesz użyć uszczelnianego pojemnika na jedzenie jako pudełka na śmieci.

Dla tych, którym parkowanie nadal sprawia trudność

Jeśli jesteś młodym kierowcą i prowadzenie samochodu jest dla ciebie wciąż nowym doświadczeniem, oto świetna sztuczka, która pomoże ci bezproblemowo parkować samochód w garażu. Zawieś piłeczkę do tenisa lub jaskrawą zabawkę w miejscu, w którym musisz zatrzymać samochód. Dzięki temu wyrobisz w sobie wyczucie - nauczysz się wymiarów twojego samochodu i na pewno nie pojedziesz dalej, niż jest to konieczne.

Czyszczenie świateł mijania

Nigdy byś tego nie zgadł, lecz okazuje się, że zwykła pasta do zębów jest świetnym zamiennikiem dla drogich płynów do czyszczenia świateł mijania samochodu. Wyciśnij trochę pasty z tubki na starą szczoteczkę lub szmatkę i energicznie wetrzyj ją w światła. Następnie spłucz wodą.

Jak czyścić miejsca trudno dostępne

Najlepszym sposobem na wyczyszczenie kurzu z miejsc trudno dostępnych w twoim samochodzie jest użycie do tego celu pędzelka.
3
Osłona przed mocnym światłem słonecznym

Tą sztuczkę zapożyczyliśmy od pilotów. Jeśli słońce razi cię i oślepia podczas jazdy samochodem, użyj cienkiego arkusza plastiku, aby się osłonić. Plastykowy arkusz przyklei się do przedniej szyby dzięki statycznemu ładunkowi elektrycznemu. Odpowiednie arkusze możesz znaleźć w sekcji domowej w supermarketach. Możesz także wykorzystać kolorową folię używaną w szklarniach, choć w tym przypadku będziesz musiał użyć taśmy klejącej, aby przytwierdzić folię do szyby.

Jak zabezpieczyć drzwi samochodu przed zadrapaniami

Dla osób, które muszą parkować w ciasnych garażach przydatny jest ten prosty trik: wystarczy przykleić pasek gąbki wzdłuż ściany pomieszczenia. Powinien on być tak zainstalowany, aby ograniczał ryzyko zadrapania samochodu podczas wsiadania i wysiadania z niego.

Jak być gotowym na wszystko?

Licho nie śpi - na wszelki wypadek zawsze zabieraj ze sobą zestaw ratunkowy - stary, solidny i działający telefon komórkowy lub zapasową baterię do obecnie używanego, zapas wody i żywności, która łatwo się nie przeterminuje, ciepłe ubranie i koc oraz apteczkę i zestaw pierwszej pomocy.
Przeczytaj teraz: Jak myć samochód?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Polerowanie samochodu może jest trudną pracą, bardzo czasochłonną, ale ostateczny efekt – pięknie błyszczący samochód...
Jak polerować samochód?
Polerowanie samochodu może jest trudną pracą, bardzo czasochłonną, ale ostateczny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt