Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Holistyczna > Herbata pietruszkowa: Naturalny sposób na opuchnięte stopy

Herbata pietruszkowa: Naturalny sposób na opuchnięte stopy

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Opuchlizna na dłoniach i stopach może być spowodowana wieloma przyczynami, między innymi obrzękami (wywołanymi zatrzymaniem płynów w organizmie), siedzeniem w jednej pozycji przez długi czas, słabym krążeniem oraz lekami. Jeśli cierpisz na przewlekłe obrzęki, to może być to objawem poważnych problemów, takich jak choroby serca, nerek lub wątroby.
Jeśli opuchlizna pojawia się od czasu do czasu, to możesz spróbować spożywać zioła, które zmniejszą ilość płynów w organizmie. Jednym z polecanych ziół jest pietruszka.

  Wielowiekowa tradycja

Pietruszka zalecana była już przez Hipokratesa. Jej nazwa pochodzi od dwóch greckich słów: petrose oraz selenium. Petrose oznacza kamień, a selenium - seler. Istnieją dwie odmiany pietruszki: pietruszka zwyczajna oraz włoska. Używana jest ona jako dekoracja dań w wielu kuchniach Północnej Ameryki, jednak zazwyczaj próbujemy się jej pozbyć z talerza.

1
Zastosowanie w lecznictwie

Jedno z badań wykazało, że pietruszka jest skutecznym sposobem leczenia różnych chorób; takich jak niestrawność, infekcje dróg moczowych, bóle menstruacyjne, astma, alergie skórne, nadciśnienie, łamliwe i kruche kości oraz zapalenie oskrzeli.

Tysiące lat temu Hipokrates radził wszystkim spożywanie pietruszki jako magicznego toniku, który leczy kamienie nerkowe, reumatyzm oraz usuwa toksyny. W książce "The Greek Pharmacy Herbal Handbook” została ona przedstawiona jako naturalny środek moczopędny, który pomaga w problemie zatrzymywania płynów w organizmie (obrzękach).
2
Co wykazały badania?

Wyniki badań opublikowanych w "Journal of Ethnopharmacology" w 2002 roku udowadniają, że pietruszka działa jako środek moczopędny, ponieważ spowalnia wchłanianie jodowej pompy sodowo-potasowej, przez co wzmacnia osmozę oraz odprowadzanie moczu. Inne badanie przeprowadzone w Brazylii w 2009 roku wskazuje, że pietruszka zmniejsza ciśnienie.

Herbata z pietruszki na opuchnięte stopy

Amerykański zielarz dr John R. Christopher zaleca spożywanie 2 litrów herbaty z pietruszki dziennie, a najlepiej byłoby, gdybyś pił jedną jej szklankę co godzinę. Jeśli to możliwe, używaj zielonych liści, korzenia oraz nasion.
3
Procedura:

Pokrój liście oraz korzeń w małe kawałki, a następnie umieść je w szczelnie zamkniętym, szklanym pojemniku. Pojemnik przechowuj w lodówce przez tydzień.

Umieść 1/4 pietruszki na sitku i pozostaw na 10 minut.
Jeśli chcesz nadać herbacie smak, możesz dodać miodu, cytryny lub imbiru. Herbatę pij tylko ciepłą.
Procedurę tę możesz połączyć z techniką polegającą na trzymaniu stóp na poduszce podczas leżenia. Dzięki temu płyny będą mogły zostać przepompowane przez serce.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Lato zbliża się wielkimi krokami, nawet się nie obejrzysz, kiedy zmienisz wiosenne baleriny na letnie sandałki. Nim to...
Jak zrobić kąpiel dla stóp z glinką bentonitową?
Lato zbliża się wielkimi krokami, nawet się nie obejrzysz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt