przykładowe loga

Jak zaprojektować logo?
AndzelaAndzela - specjalista Tipy.pl

Gdy zrozumiesz podstawowe zasady projektowania loga, nie będziesz mieć problemu przy wyborze rysunku i rodzaju czcionki, które mają stanowić znak firmowy twojej marki. Możesz zdecydować się na element graficzny lub wyłącznie tekstowy. Cokolwiek wybierzesz, dobrze zaprojektowane logo przyczyni się do sukcesu twojej firmy, ponieważ jedno spojrzenie na nie pozwoli ci jasno przekazać myśl przewodnią twojej działalności.
1
Przeznaczenie.
Gdy projektujesz logo, zastanów się nad jego przeznaczeniem. Jeśli logo jest stworzone na potrzeby strony internetowej, najlepsza będzie rozdzielczość 72 dpi. Logo przeznaczone do druku na broszurach, czy bilbordach, powinno mieć rozdzielczość 300 dpi. Główna zasada jest taka: należy stworzyć rozpoznawalny obraz, stosując w tym celu kontrastujące ze sobą linie, figury, kształty, czcionki i kolory.
2
Koncepcja.
Wielu projektantów, zanim przystąpi do pracy, gromadzi różnego rodzaju broszury, ulotki, zdjęcia, rysunki, czcionki itp., które mogą zainspirować ich do stworzenia loga. Inna strategia zakłada wypisanie listy słów kluczowych opisujących cele firmy i przedmiot jej działania. Naszkicuj rysunki kojarzące się z tymi słowami i spróbuj znaleźć między nimi jakieś związki, które pomogłyby stworzyć logo.
3
Dopracowanie pomysłu.
Równie istotne znaczenie, co sugestywny rysunek, ma dobór odpowiedniej czcionki. Czcionka musi idealnie współgrać z rysunkiem. Kluczowym elementem w tej kwestii jest kształt. Stosując kontrastujące czcionki (pod względem rozmiarów, grubości czy struktury) przyciągasz uwagę użytkownika. Biała czcionka na czarnym tle wydaje się mniejsza, niż czarny tekst na białym tle. Skompensować ten efekt można stosując nieco grubszą czcionkę i większe odstępy między znakami. Nigdy nie odwracaj kolorów (biały tekst na czarnym tle) dla czcionek o delikatnej strukturze i czcionek szeryfowych. Tekst jest wówczas ciężki do odczytania.
4
Porady i ostrzeżenia.
Nieefektywne są rzeczy słabo ze sobą kontrastujące. Dla maksymalnego efektu stosuj czcionki, różniące się grubością i stylem.
Ciepłe kolory, szczególnie czerwony, przyciągają uwagę i zajmują mało miejsca. Kolory chłodne są w tej kwestii bardziej wymagające. Łącząc kolory ciepłe z zimnymi stosuj proporcję 2:1.
Większość standardowych czcionek systemowych nie nadaje się do projektowania logo. Poszukaj w internecie stron, na których będziesz mógł pobrać czcionki i obrazki przeznaczone specjalnie do tego celu.
Nigdy nie mieszaj ze sobą dwóch różnych czcionek italic lub script. Nie mieszaj też czcionek italic z czcionkami script. Nigdy nie stosuj podobnych typów czcionek z tej samej kategorii.
Pamiętaj o prawach autorskich, gdy wykorzystujesz w swoim logo jakieś rysunki ściągnięte z internetu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane