Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja skóry > Miód: Luksus dla twojej skóry

Miód: Luksus dla twojej skóry

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Polej nim jedzenie, dodaj do gorącego mleka, zanurz w nim owoce, nałóż na twarz i włosy lub po prostu zjedz solidną łyżkę miodu. Jakkolwiek go zastosujesz, bądź spokojna, bo stanowi on prawdziwy luksusowy produkt dla twojego zdrowia, skóry i ciała. Miód zawiera niewielkie ilości szerokiej gamy witamin i minerałów, włączając w to niacynę, ryboflawinę, kwas pantotenowy, wapń, miedź, żelazo, magnez, mangan, fosfor, potas i cynk. Dodatkowo miód stanowi środek pochłaniający wilgoć, ma także działanie ograniczające podrażnienia, co czyni go użytecznym dla wrażliwej skóry oraz w pielęgnacji niemowląt. Zawiera także różnorodne flawonoidy i kwasy fenolowe, które działają jak przeciwutleniacze, zbierając i usuwając wolne rodniki.
1
Mód od tysiącleci znajdował zastosowanie w pielęgnacji skóry. Jeśli miałaś okazję wypróbować go na skórze czy włosach, na pewno wiesz, dlaczego jest tak popularny. Nie ma słodszego sposobu na zapewnienie swojej skórze i włosom połysku, niż złoty miód. Tutaj możesz odkryć kilka starożytnych sekretów:

Kąpiel w miodzie

Dodaj 1/4 kubka miodu do swojej kąpieli. Efektem będzie słodka, jedwabista i delikatna skóra.

Peeling oczyszczający miodem

Zmieszaj 1 łyżkę miodu z 2 łyżkami dobrze zmielonych migdałów oraz 1/2 łyżeczki soku z cytryny. Wetrzyj delikatnie w twarz. Spłucz ciepłą wodą.

Tonik na skórę

Zetrzyj na puree jedno jabłko z dodatkiem łyżki miodu. Nałóż miksturę na twarz i pozostaw na 15 minut. Spłucz chłodną wodą. Działa to, jak znakomity tonik.

Ujędrniająca maseczka na twarz

Utrzyj razem 1 łyżkę miodu, 1 białko jajka, 1 łyżeczkę gliceryny i taką ilość mąki, aby powstała pasta (mniej więcej 1/4 kubka). Nałóż miksturę po twarzy i szyi. Pozostaw na 10 minut. Spłucz ciepłą wodą.
2
Płyn wygładzający do skóry

Zmieszaj 1 łyżeczkę miodu z 1 łyżeczką oleju roślinnego i 1/4 łyżeczki soku z cytryny. Wetrzyj w ręce, łokcie, pięty i wszędzie tam, gdzie skóra jest spierzchnięta. Pozostaw na 10 minut. Spłucz wodą. Jeśli masz suchą skórę, włóż jedną łyżkę stołową miodu do miseczki, a następnie dodaj jedną łyżeczkę mleka. Zmieszaj dobrze i rozsmaruj po całej twarzy. Spłucz ciepłą wodą po dziesięciu minutach. Twoja skóra natychmiast stanie się miększa w dotyku.

Nabłyszczanie włosów

Wymieszaj 1 łyżeczkę miodu w 4 kubkach ciepłej wody. Blondynki mogą dodać trochę soku z cytryny. Po umyciu włosów szamponem, przelej miksturę przez włosy. Nie spłukuj. Wysusz, jak zazwyczaj.

Odżywka do włosów

Wymieszaj pół kubka miodu z dwiema łyżkami oliwy z oliwek. Jeśli twoje włosy są bardzo przesuszone, dodaj trzy łyżki oliwy. Nałóż miksturę na włosy, następnie okryj je czepkiem kąpielowym, aby utrzymać głowę cieple, dzięki czemu oleje przenikną głębiej do skóry. Zmyj odżywkę po pół godzinie.
3
Więcej właściwości leczniczych miodu

Nałożenie miodu na rany i nacięcia skóry pomaga im goić się szybciej, bowiem miód zawiera przeciwutleniacze, które pobierają tlen z otoczenia, dzięki czemu rany goją się łatwiej i nie pozostawiają blizn. Starożytni Egipcjanie stosowali miód do leczenia katarakty, oparzeń i przecięć skóry. Hipokrates, grecki lekarz, przygotowywał lekarstwa na bazie miodu, którymi leczył problemy skórne i wrzody. Podczas I wojny światowej, lekarze używali miodu wymieszanego z olejem z wątroby dorsza do opatrywania ran po operacjach żołnierzy.

Podsumujmy niektóre fakty na temat miodu:

Miód jest bardzo bezpieczny dla wrażliwej skóry, którą odnawia i odmładza.

Miód doskonale pielęgnuje skórę i sprawia, że jest gładsza.

Miód(w czystej postaci, bez żadnych dodatków) nie podrażnia skóry.

Miód zdecydowanie sprawi, że skóra będzie gładsza.

Miód może rozjaśnić twoją skórę.

Miód jest naturalnym przeciwutleniaczem.

Miód może leczyć i zapobiegać wypryskom naskórnym i zmarszczką. Jest zatem doskonały dla nastolatków!
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Maseczka z miodu, cynamonu i gałki muszkatołowej łagodzi napiętą, podrażnioną czynnikami zewnętrznymi cerę. A jej...
Jak zrobić maseczkę z miodu i cynamonu?
Maseczka z miodu, cynamonu i gałki muszkatołowej łagodzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt