Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Zachowanie się Dziecka > Jak sprawić, aby twoje dziecko stało się bardziej samodzielne?

Jak sprawić, aby twoje dziecko stało się bardziej samodzielne?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Większość rodziców chce, aby ich dzieci były bardziej niezależne, czyli umiały umyć zęby, nie mieszały lewych i prawych butów i potrafiły się ubrać bez żadnej pomocy. Pomożemy ci spełnić to marzenie. Zebraliśmy sprytne triki, które nauczą dzieci, jak stać się bardziej samodzielnymi.

Jak zapobiec plamom po lodach?

Każdy rodzic wie, jak dzieci lubią lody. Wie również, że ich jedzenie nie ma zazwyczaj nic wspólnego z czystością. Dzieci zazwyczaj są całe wysmarowane czekoladą i lodem, który dodatkowo spływa im po rękach z patyczka. Istnieje jednak prosty trik, który temu zapobiegnie. Weź papierową foremkę na babeczki, zrób w niej mały otwór na patyczek i nałóż na niego. Dzięki temu spływające lody będą zatrzymywać się w foremce, nie brudząc rąk czy ubrań dziecka.
1
Jak zamienić domowe obowiązki w przyjemność?

Chcesz nauczyć dziecko utrzymywania porządku? Zamień obowiązki w zabawę. Dzięki temu dziecko będzie chętnie wykonywać obowiązki, a przy tym dobrze się bawić. Wpoisz mu również nawyki, dzięki którym sprzątanie stanie się dla niego naturalną czynnością, a nie przykrym obowiązkiem. Możesz wprowadzić też drobne nagrody za wykonanie niektórych czynności.

Jak rozróżnić klucze?

Twoje dziecko nie może zapamiętać, który klucz otwiera dany zamek? Możesz mu to ułatwić, malując klucze na różne kolory. Znacznie łatwiej będzie mu zapamiętać, który kolor dopasowany jest do danych drzwi i rozróżnienie ich stanie się łatwością. Do malowania możesz użyć farby w sprayu lub zwykłego lakieru do paznokci. Pamiętaj jednak, aby malować jedynie główkę klucza, która zawsze pozostaje na zewnątrz zamka. Wewnętrzna strona powinna pozostać nienaruszona.
2
Jak ułatwić dziecku rozróżnianie bucików?

Twoje dziecko chce być samodzielne i samo się ubierać, ale stale myli buciki? Możesz mu to ułatwić prościej niż myślisz. Wystarczy, że weźmiesz dużą naklejkę i przetniesz ją na pół. Jedną część przyklej na wkładce jednego, a drugą drugiego bucika, tak aby ułożone obok siebie dawały całość. Dzięki temu twoje dziecko patrząc na naklejki będzie zawsze wiedziało, który bucik powinien znaleźć się na której nóżce.

Jak sprawić, aby dziecko myło zęby przez odpowiednią ilość czasu?

Twoje dziecko jest już na tyle duże, że rozumie jak dbać o higienę, ale ma problem ze spełnianiem wymogów czasowych? Umieść w łazience klepsydrę! Twoje dziecko zajmie się śledzeniem ilości piasku i czas zleci mu znacznie szybciej, a ty będziesz mieć pewność, że myje zęby przez odpowiednio długi czas.
3
Jak nauczyć dziecko prawidłowo trzymać długopis?

Dzieci, szczególnie te małe, mogą mieć problem z prawidłowym trzymaniem długopisu czy kredek. Warto jak najszybciej się tym zająć, aby w przyszłości nie stało się to nawykiem. W przeciwnym razie dziecko może mieć problemy w szkole. Jeżeli chcesz nauczyć malucha, jak prawidłowo powinno się trzymać długopis, weź zwykłą chusteczkę, zwiń ją w kłębek i powiedz dziecku, aby w trakcie pisania czy rysowania starało się utrzymać ją trzema palcami (środkowym, serdecznym i małym).
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Podczas rozwoju dziecka rozwijają się trzy typy osobowości - bierna, asertywna i agresywna. Dziecko z osobowością...
Jak nauczyć dziecko asertywności?
Podczas rozwoju dziecka rozwijają się trzy typy osobowości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt