Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Zapalenie Dziąseł > Jak pozbyć się bakterii wywołujących chorobę dziąseł?

Jak pozbyć się bakterii wywołujących chorobę dziąseł?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Zdrowie jamy ustnej jest tak samo ważne jak zdrowie innych obszarów naszego ciała. Co więcej, szczególnie powinniśmy dbać o kondycję naszego uzębienia i dziąseł, ponieważ jama ustna to miejsce wyjątkowo podatne na rozwój bakterii. Wszelkie zaniedbania higieny tego obszaru mogą prowadzić do niebezpiecznych chorób dziąseł i zębów. Istnieją jednak skuteczne sposoby, które pomagają zapobiec wszelkim infekcjom jamy ustnej.
1
Szczotkuj zęby we właściwy sposób

Pierwszy z nich to poprawne szczotkowanie zębów. Myjąc zęby odpowiednią techniką możemy zapewnić sobie wyjątkową czystość jamy ustnej. Pionierem w dziedzinie badań nad infekcjami i higieną jamy ustnej był dr Charles Bass. To on uświadomił ludziom zagrożenia płynące z chorób zębów i dziąseł. Charles Bass był również pierwszym naukowcem, który stworzył autorskie zalecenia dotyczące higieny jamy ustnej. Zasady dr. Bassa koncentrują się głównie na sposobie mycia zębów, który za cel obiera sobie dotarcie do najmniej widocznych gołym okiem miejsc w jamie ustnej. Na czym polega zatem ta doskonała technika mycia zębów?

Po pierwsze: odpowiednie ustawienie i praca szczoteczki

Szczoteczkę zaleca się trzymać pod kątem 45 stopni w stosunku do powierzchni zęba. Dzięki temu jej włosie będzie docierało głębiej w przestrzenie między zębowe i nie ściągnie dziąsła z zębów.

Czyszczenie zębów tą techniką wymaga sporo precyzji. Ważne jest nie tylko odpowiednie ustawienie szczoteczki, ale także sposób jej poruszania. By skutecznie wyczyścić jamę ustną należy wykonywać szczoteczką tzw. ruchy „wymiatające” ku górze. Pracując w ten sposób, czyścimy jamę ustną od tyłu, powoli przechodząc do przedniego uzębienia. Technika Charlesa Bassa pozwala rozłożyć kolonie szkodliwych bakterii, które zalęgają na dziąsłach. Jest ona znacznie bardziej delikatna i efektywna niż tradycyjne szczotkowanie i potwierdziła już swoja skuteczność w zwalczaniu choroby przyzębia i zapalenia dziąseł.
2
Czyść zęby nitką dentystyczną ostrożnie

Po dokładnym wyczyszczeniu zębów należy zadbać o usunięcie resztek jedzenia z miejsc, do których szczoteczka nie dotarła. Do tego zabiegu zaleca się stosowanie nici dentystycznej, nigdy zwykłej! Czyszczenie zębów nicią dentystyczną musi być wykonywane bardzo ostrożnie i delikatnie, by nie podrażnić dziąseł. Ostrożne nicowanie zębów idzie w parze z uważnym szczotkowaniem. Warto zatem zwracać uwagę na to, co w czasie czyszczenia zębów zostaje na szczoteczce i nitce. Oto jak się do tego zabrać:

Przygotuj odpowiedniej długości nitkę, która wystarczy na wyczyszczenie wszystkich szparek między zębami. Każda z nich powinna być czyszczona czystą częścią nitki. Przecieraj nitkę między zębami delikatnie, by nie powodować ran na dziąsłach. Po zakończeniu czyszczenia konkretnego segmentu zębów zatrzymaj się i przyjrzyj każdemu odcinkowi nitki. Dokładnie
sprawdź obecność przebarwień na nitce. Każda zmiana koloru nitki (krwawy lub żółty) może być oznaką infekcji dziąseł wokół danego zęba.

Krok następny wymaga pewnej odwagi, więc bądź dzielny! Musisz powąchać nitkę, by sprawdzić czy z dziąseł nie wydziela się niepokojący zapach. Jeśli tak, powinieneś jak najszybciej skonsultować się ze swoim stomatologiem. Zarówno przy szczotkowaniu, jak i czyszczeniu zębów nicią dentystyczną należy zwracać uwagę czy na naszych narzędziach nie pozostaje krew i czy nie odczuwamy nadmiernej nadwrażliwości na zębach. Jeśli na szczoteczce lub nitce pozostaje krew, może oznaczać to infekcję dziąseł.
3
Używaj odpowiednich preparatów czyszczących

By unikać problemów z jamą ustną, powinniśmy zadbać również o odpowiedni wybór produktów, których używamy do jej czyszczenia. Kupując pastę do zębów czy płyn do płukania, wybierzmy te, które odpowiadają specyfice naszego uzębienia i nie będą powodowały podrażnień w jamie ustnej. Możesz skorzystać z rad stomatologa lub farmaceuty.

Systematycznie odwiedzaj dentystę

Nieodłącznym elementem dbania o jamę ustną są kontrolne wizyty u stomatologa, który fachowym okiem oceni głównie zdrowie naszych zębów i dziąseł. Nie należy ich zatem zaniedbywać. Kontrolne badania jamy ustnej zaleca się przeprowadzać co pół roku.

Pamiętajmy, że zdrowie naszej jamy ustnej jest tak samo ważne jak zdrowie innych obszarów naszego ciała. Ze względu na to, że nasze dziąsła i zęby są wyjątkowo narażone na rozwój szkodliwych bakterii, zaleca się szczególnie dbanie o ich czystość i kondycję.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nowotwór jamy ustnej jest to specyficzna odmiana choroby. Często mylona z zakażeniem błony śluzowej lub aftą. Komórki...
Jakie są objawy raka jamy ustnej?
Nowotwór jamy ustnej jest to specyficzna odmiana choroby...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt