Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > Korzyści zdrowotne z kąpieli w himalajskiej soli

Korzyści zdrowotne z kąpieli w himalajskiej soli

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Przez tysiące lat zabiegi z soli morskich były wysoko cenioną terapią medyczną. Zastosowanie lecznicze solnych kąpieli zostało odkryte już w starożytności przez Hipokratesa. Ich zdrowotne właściwości udowodnił on poprzez uleczenie zranionej ręki rybaka, właśnie solą morską! W starożytnej Grecji również osobom z wszelkimi chorobami skóry zalecano terapię w leczniczych kurortach, znajdujących się nad brzegiem morza. Znany szesnastowieczny lekarz - Paracelsus, uważał, że kąpiele solne są „lepsze niż wszystkie uzdrowiska stworzone przez naturę”. Dzisiaj terapie solne są nadal popularne i zalecane przez lekarzy. Zaliczane są do medycyny naturalnej i niekonwencjonalnej. Szczególne właściwości lecznicze posiada różowa sól himalajska, która może być również traktowana jako odpowiednik soli kuchennej. Poniżej prezentujemy korzyści, jakie niosą ze sobą kąpiele w najzdrowszej ze wszystkich soli.
1
Sól himalajska pochodzi z Pakistanu. Za jej charakterystyczny różowy kolor odpowiedzialny jest specyficzny skład chemiczny. Różowa sól ma wyrazisty smak i zapach, dlatego tak chętnie stosowana jest w kuchni, jak i w relaksacyjnych kąpielach.

Relaks i działanie antystresowe

Po pierwsze, kąpiel w soli morskiej relaksuje ciało i umysł. Oczyszcza organizm ze szkodliwych dla niego toksyn oraz działa antystresowo. Każdego dnia narażamy swój organizm na ingerencję niezliczonej ilości toksyn pochodzących z jedzenia, powietrza czy wody. Także nasze nawyki dotyczące jedzenia czy stylu życia mogą wpływać zanieczyszczająco na organizm. Oszacowano, że każdego dnia do naszego ciała może wpływać od 700 000 do ponad dwóch milionów różnych toksyn. Warto zatem stosować naturalne zabiegi, które pomogą nam oczyścić organizm ze szkodliwych substancji.

Jeśli mamy ochotę na relaksującą i zarazem detoksykującą kąpiel, koniecznie zdecydujmy się na tę z wyciągu różowych, tybetańskich soli. Kojące działanie takich kąpieli potwierdzają naukowcy, podkreślając znaczenie cennych minerałów, które posiada himalajska sól.
2
Dostarcza cennych minerałów

Wiemy już, że himalajska sól jest bogata w wartościowe dla naszego zdrowia minerały. Efektywność ich wchłaniania jest najlepsza, gdy dodajemy sól do potraw lub gdy zażywamy relaksacyjnej kąpieli. Absorpcja skórna jest procesem, w którym minerały zawarte w wodzie są wchłaniane przez skórę do organizmu. Taki rodzaj dostarczania minerałów jest na pewno korzystniejszy niż spożywanie ich w postaci suplementów diety. Sól morska dostarcza naszemu organizmowi m. in. wapń, miedź, jod, żelazo, magnez, mangan, fosfor, potas, selen, sód oraz cynk. Kąpiele w soli himalajskiej są zatem jednym z najlepszych sposobów na przyswajanie tych minerałów.

Łagodzi ból

Sól himalajska skutecznie łagodzi również ból. Jako preparat przeciwbólowy można stosować ją w postaci kąpieli lub solnego okładu. Osoby cierpiące na artretyzm, bóle stawów, mięśni i inne rodzaje schorzeń potwierdzają, że odczuwają znaczną ulgę po kąpieli w solach morskich. W 2012 roku odkryto także, że regularne kąpiele w solach himalajskich zmniejszą ogólne zapalenie organizmu, w tym bóle towarzyszące artretyzmowi i podobne dolegliwości. By wzmocnić przeciwbólowe działanie kąpieli solnych, do wody należy dodać kilka kropel olejku zapachowego. Warto również pamiętać, że przeciwbólowe terapie solne są, w przeciwieństwie do medykamentów, zdrowe dla naszego żołądka i nie wywołują żadnych skutków ubocznych dla organizmu.
3
Poprawia sen

Jeśli należysz do grupy osób cierpiących na bezsenność, kąpiel w himalajskiej soli może okazać się dla ciebie wybawieniem! Dzięki swoim właściwościom antystresowym i zwalczającym zakażenia, solna kąpiel odpręża ciało przed snem, poprawiając jakość wypoczynku. Ponadto, znacząco podnosi również temperaturę ludzkiego ciała, sprawiając, że organizm jest w stanie efektywniej zrelaksować się przed snem i przygotować do nadchodzącego wypoczynku. Jeśli chcesz wzmocnić efekt kąpieli, dodaj do niej kilka kropel olejku lawendowego.

Głęboko oczyszcza skórę

Hipokrates zauważył, że poranione ręce rybaka nie zostały narażone na zakażenie po solnym zabiegu. Było to niemożliwe, ponieważ różowa sól sama w sobie jest preparatem odkażającym. Jest to kolejny atut himalajskiej soli, który powinien zachęcać do eksperymentowania z tym produktem. Stosowanie różowej soli zaleca się osobom, które zmagają się z trądzikiem, a także z chorobami skóry. Zawartość minerałów w solach morskich wzmacnia barierę ochronną skóry, a co więcej, doskonale ją nawilża. Właściwości zapobiegające powstawaniu wypryskom na skórze oraz jej marszczeniu się potwierdzają badania dermatologiczne. Zabiegi oczyszczające z soli himalajskiej polecane są szczególnie osobom z trądzikiem, a także cierpiącym na atopowe zapalenie skóry czy łuszczycę.
4
Wystarczy 30 minut

By kąpiele w soli himalajskiej przyniosły pożądany efekt, należy ich zażywać przynajmniej dwa razy w tygodniu. Sesja relaksacyjna powinna trwać minimum 30 minut. Naukowcy potwierdzają, że taki czas wystarczy, by poprawić nastrój, krążenie i dodać energii.

Kąpiele w soli morskiej przynoszą wiele korzyści dla naszego zdrowia i samopoczucia. Dzięki nim jesteśmy bardziej zrelaksowani, wolni od szkodliwych dla naszego organizmu toksyn, lepiej skoncentrowani i co najważniejsze – zadowoleni!
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli lubisz zioła i długie kąpiele to mamy dla ciebie idealny sposób, aby połączyć to w jedno! Czym dokładnie jest...
Odżywcza kąpiel z ziołami i płatkami owsianymi
Jeśli lubisz zioła i długie kąpiele to mamy dla ciebie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt