Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odżywianie > 10 domowych sposobów na kaca

10 domowych sposobów na kaca

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Problem kaca jest tak stary, jak stare jest spożywanie przez ludzi alkoholu. Mało kogo należy dziś uświadamiać, że alkohol to szkodząca zdrowiu substancja, której spożywanie w nieumiejętny sposób przeważnie źle się kończy. Mimo tej wiedzy i tak go spożywamy, a później cierpimy przez kaca. Kac to ciągle popularny problem. Oprócz specjalnych na tę dolegliwość tabletek, niezwykle pomocne są również domowe, w większości naturalne sposoby. Poznaj kilka z nich.
1
Pij mleko

To najczęściej znany i polecany (szczególnie z filmów) sposób na walkę z kacem. Co prawda, połączenie mleka i sfermentowanego alkoholu w żołądku może wydawać się niebezpieczne, ale ten sposób naprawdę działa! Dlaczego jest tak bardzo skuteczny? Ponieważ mleko posiada cenne proteiny, tłuszcze oraz substancje odżywcze, które spowalniają wchłanianie się alkoholu do krwi. Dlatego picie mleka zaleca się nie w momencie, kiedy kac wystąpi, ale jeszcze przed spożyciem alkoholu. Wówczas niewielka warstwa białek osadzi się na śluzówce żołądka i ograniczy ilość wchłanianego alkoholu.

Jedz słodycze

Świetnym i potwierdzanym przez naukowców sposobem, nie tyle na pozbycie się kaca, co na uniknięcie go, jest jedzenie słodyczy. Jest jednak jeden warunek. Podobnie jak mleko, słodkości należy spożyć przed dostarczaniem do organizmu alkoholu. Słodycze podnoszą poziom cukru, hamując nadmierne wchłanianie alkoholu do krwi. Cukier chroni nas przed wystąpieniem bólu głowy i nudności. Zatrzymuje też energię w organizmie, przez co nie czujemy się zmęczeni.
2
Banany

Banany doskonale uzupełniają potas, który alkohol wypłukuje z organizmu. Ponadto dostarczają witaminę B6, która pomaga przywrócić formę i dodaje energii. Te owoce zaleca się jeść, kiedy kac już wystąpi, ale również przed spożyciem alkoholu. Przyczyna jest prosta. Banany posiadają wysoki indeks glikemiczny, który, podobnie jak słodycze, zapobiega wchłanianiu się alkoholu do krwi. Jedząc banany, możemy nie tylko wyleczyć kaca, ale również skutecznie się przed nim uchronić.

Woda z cytryną

Najczęściej polecanym naturalnym napojem, który skutecznie radzi sobie z kacem, jest po prostu woda z cytryną. Cytrusy bogate są w przeciwutleniacze, które stymulują pracę enzymów wątrobowych i pomagają oczyścić organizm z toksyn. Pobudzają też jelita do pracy i uzupełniają poziom witaminy C, który spada podczas picia alkoholu.
3
Przetwory pomidorowe lub pomidory

Pomidory, choć mogą niekorzystnie wpływać układ pokarmowy, to w przypadku leczenia kaca sprawdzają się doskonale. To dzięki temu, że są skarbnicą elektrolitów potasu i sodu, które wspomagają pracę wątroby i pomagają oczyścić organizm. Zapobiegają również odwodnieniu organizmu i zmniejszają ból głowy. Na kaca najlepiej jeść świeże pomidory lub najbardziej naturalne przetwory pomidorowe.

Jajka

Jajka na kacu mogą budzić mieszane uczucia, gdyż powoduje on, że często nie mamy ochoty na jedzenie. Jednak jajecznica lub ugotowane jajko mogą znacząco poprawić nasze samopoczucie. Jajka przede wszystkim oczyszczają organizm z toksyn, dzięki zawartej w nich cysteinie. Są również źródłem białka, które doda nam sił i usunie dolegliwości bólowe.

Kurkuma

Ta wyjątkowo intensywna przyprawa, znana ze swoich rozlicznych prozdrowotnych właściwości, idealnie sprawdza się również przy leczeniu kaca. Przede wszystkim chroni wątrobę przed szkodliwym działaniem alkoholu, wspomaga jej regenerację i działa przeciwzapalnie. Kurkumina, zawarta w kurkumie działa również przeciwbólowo i relaksująco. Ponadto zapobiega chorobom dróg żółciowych i wspomaga ich leczenie. Wywar z kurkumy lub dodanie jej do dań będzie świetnym rozwiązaniem w walce z kacem.
4
Napoje energetyczne

Są zalecane na kaca, ponieważ zawierają dużo elektrolitów, które tracimy podczas picia alkoholu. Doskonale nawadniają organizm i dodają energii. Przed zakończeniem imprezy, warto zaopatrzyć się w napój energetyczny, który następnego dnia postawi nas na nogi.

Aktywność fizyczna

Kiedy już uzupełnimy organizm w substancje, które wypłukał alkohol, powinniśmy pamiętać również o dotlenieniu naszego mózgu i pozbyciu się resztek alkoholu z krwi. Zapewni nam to nawet niewielki wysiłek fizyczny – krótki jogging lub intensywny spacer. Wraz z wydzielanym potem pozbędziemy się toksycznych substancji, które zawiera alkohol.

Kąpiel relaksacyjna

Na dolegliwości związane z kacem zalecane są również wszelkie rodzaje kąpieli. Gorąca kąpiel relaksacyjna pozwoli odprężyć ciało, umysł oraz zmniejszyć ból głowy. Kąpiele przywracają również odpowiednią pracę naszego układu pokarmowego i dodają nam energii.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

W świecie urody istnieje wiele produktów naturalnych, które zasługują na szczególną  uwagę i są cenione przez kobiety...
Węgiel aktywny kolejnym cudownym produktem pielęgnacyjnym?
W świecie urody istnieje wiele produktów naturalnych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt