Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Organizacja Pracy > Siedem powodów, aby hodować rośliny w domu lub w biurze

Siedem powodów, aby hodować rośliny w domu lub w biurze

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Przeświadczenie, że rośliny powinno hodować się w ogrodzie lub po prostu na łonie natury jest błędne i zawężające nasze myślenie na temat życia w zgodzie z naturą. Rośliny, podobnie jak człowiek, są naturalną częścią świata. Dlaczego więc mielibyśmy odmawiać sobie ich hodowli w domu, biurze czy innych zamkniętych pomieszczeniach. By żyć wśród nich nie musimy przecież przeprowadzać się łąkę lub do lasu! Powszechnie wiadomo, że kontakt z naturą ma fantastyczny wpływ na zdrowie i samopoczucie człowieka. Szczególnie powinny o tym pamiętać osoby, pracujące w biurach lub mieszkające blokach, gdzie niestety coraz mniej jest zieleni i natury. Warto zadbać o to, by w mieszkaniu lub biurze znajdowały się kwiaty lub inne rośliny. Umilą nam one czas, pozytywnie wpłyną na zdrowie i upiększą wnętrze. Poniżej przedstawiamy korzyści, jakie płyną przebywania wśród roślin ich hodowli.
1
Oczyszczają powietrze

Hodując rośliny w doniczkach, zapewnisz sobie naturalny oczyszczacz powietrza, który ochroni cię przed szkodliwymi toksynami, pochodzącymi z farb, papierosów, rozpuszczalników czy płynów czyszczących. Rośliny niesamowicie poprawiają wilgotność powietrza, sprawiając, że w pomieszczeniu lepiej nam się oddycha, a mózg jest bardziej dotleniony. Szczególnie ważne jest to w czasie pracy, kiedy musimy być skupieni i efektywnie wykonywać nasze obowiązki. Należy pamiętać, że rośliny nam w tym pomagają.

Właściwości zawarte w konkretnych roślinach chronią również człowieka przed chorobami układu oddechowego. Ponadto zwalczają suchy kaszel i ból gardła. Jeśli w swoim miejscu pracy nie masz jeszcze żadnej rośliny, czym prędzej nadrób zaległości. Możesz jedynie na tym zyskać!

Oto kilka rodzajów roślin, które najlepiej oczyszczają powietrze:

• Zielistka Sternberga
• Aloes
• Sansewieria gwinejska
• Skrzydłokwiat
• Złocień
• Palma Bamboo

Rośliny redukują poziom stresu

Czujesz się zestresowany w pracy? Powinieneś zadbać o to, by wokół ciebie stanęły donice z kwiatami. Eksperci twierdzą, że obecność roślin w miejscu pracy znacząco obniża poziom stresu i zmęczenia. Ponadto, badania pokazują, że hodowanie roślin w biurze obniża tętno, ciśnienie krwi oraz kojąco wpływa na problemy z oddychaniem. Obecność roślin działa również uspokajająco, usprawnia myślenie i sprzyja pracy twórczej.
2
Poprawiają stan zdrowia i samopoczucie

Hodowanie warzyw i owoców w biurach nie jest rzadkością. Pamiętaj jednak, że rośliny potrzebują odpowiednich warunków do życia. Mało które będą zdrowo rosły w pomieszczeniach bez światła i tlenu. Jeśli w swoim biurze zapewnisz im do tego odpowiednie warunki możesz wyhodować pyszne i zdrowe warzywa i owoce.

Oto lista warzyw i owoców, które doskonale nadają się do uprawy w domu, mieszkaniu lub w biurze:

• Pomidory
• Awokado
• Marchewka
• Cytryny
• Mandarynki

Są piękną dekoracją

Nic tak nie poprawia wizerunku domostwa jak zadbane rośliny. Cieszą oko, a zarazem są pyszne i zdrowe. Co więcej, rośliny doniczkowe nie wymagają wielkich nakładów pracy, a dają fenomenalny efekt. Nie potrzebują silnego nawadniania, podcinania i nawożenia, w przeciwieństwie do roślin ogrodowych. Mogą być hodowane w naczyniach i terrariach. Rośliny hodowane w domach nadają pomieszczeniom oryginalnego charakteru i sprawiają, że każdy odwiedzający czuje się w nich naturalnie i miło.
3
Poprawiają sen

Obecność roślin znacząco poprawia również wypoczynek. Po pierwsze, ich uspokajające działanie pomaga nam zasnąć, redukuje stres, wycisza lęki i relaksuje. Rośliny ułatwiają nam również oddychanie, dzięki czemu dostarczamy do płuc odpowiedniej ilości tlenu. Jakość snu szczególnie mogą poprawić lawenda, jaśmin, aloes czy gardenia.

Zwalczają przeziębienia

Rośliny, dzięki swoim fenomenalnym zdolnościom do nawilżania powietrza, skutecznie pomagają zwalczać kaszel, przeziębienie czy katar. Badania dowodzą, że umieszczenie w biurze lub szpitalu roślin przyczynia się do zwalczania przeziębienia, bóli głowy i gardła, a także pomaga chorym szybciej powrócić do pełnej sprawności. Ciekawostką jest fakt, że Eukaliptus wykorzystywany jest w medycynie naturalnej do zwalczania zatorów. Rośliny pomocne mogą okazać się również dla alergików, gdyż usuwają duże ilości kurzu z powietrza.
4
Poprawiają samopoczucie

Przebywanie wśród roślin wyjątkowo poprawia samopoczucie. Po pierwsze: jesteśmy dotlenieni i odstresowani. Po drugie: mamy więcej energii i chęci do życia. No i po trzecie: możemy cieszyć się ich pięknym wyglądem i w zgodzie z naturą. Hodowla roślin w domu ma na pewno więcej plusów niż minusów. Najważniejszym są ich właściwości prozdrowotne. Nie możemy jednak zapominać o tym, że stanowią oryginalny element dekoracji wnętrz, który nigdy nie wyjdzie z mody, a nasi goście zawsze będą czuli się u nas miło! Rośliny są nieodłączną częścią życia człowieka, dlatego powinniśmy przebywać wśród nich jak najwięcej i nie zapominać o ich istnieniu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każdy miłośnik kwiatów martwi się, kiedy jego roślinom coś dolega. Sadzenie roślin nie należy do skomplikowanych...
3 proste triki sadzenia roślin doniczkowych
Każdy miłośnik kwiatów martwi się, kiedy jego roślinom...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt