Sen z dzieckiem

Jak się wyspać przy nowonarodzonym dziecku?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Koleżanki mówiły ci żebyś wyspała się na zapas, ale ty nie wierzyłaś? A teraz masz ochotę zostać w łóżku przez cały dzień i ogłosić strajk? Świeżo upieczeni rodzice najbardziej ze wszystkiego potrzebują snu. Jest to nie lada wyzwanie mając noworodka w domu, ale może się udać. Chyba każdy się ze mną zgodzi, że wyspana matka to również zadowolone niemowlę. Poniżej znajdziesz przydatne wskazówki, które podpowiedzą ci co robić, żeby się wyspać.
1
Wyłącz telefony, a także dzwonek do drzwi. Oddzwaniaj kiedy Ty czujesz się na siłach przyjmować gości. Zrozumieją.
2
Ucinaj sobie drzemki razem z dzieckiem. Zapomnij o brudnych naczyniach czy innych pracach domowych.
3
W nocy spróbuj spać z dzieckiem w swoim łóżku, zachowując oczywiście szczególną ostrożność. Nie bój się nie zrobisz krzywdy dziecku, a jest szansa, że prześpicie spokojnie całą noc.
4
Akceptuj każdą formę pomocy ze strony rodziny i przyjaciół. Chcą Ci ugotować obiad? Wspaniale wykorzystaj to, chcą zrobić prasowanie, czemu nie, a Ty w tym czasie prześpij się.
5
Na noc zasłaniaj żaluzje, rolety czy zasłony w pokoju, w którym śpi dziecko. Jeżeli karmisz w nocy, również spróbuj to robić po ciemku. To pomoże zrozumieć paluszkowi, że jest noc i jest to czas snu a nie zabawy.
6
Weź wieczorem ciepłą kąpiel razem z dzieckiem. To pozwoli zrelaksować się Tobie i dziecku przed nocnym snem.
?

Wskazówki
* W nocy dziecku musi być ciepło, aby mogło spać spokojnie, ale nie może mu być za gorąco. Jeżeli śpisz z maleństwem musisz ubrać go lżej niż jak to śpiące w łóżeczku.
* Jeżeli karmisz piersią, układaj się do karmienia w pozycji na boku, z której łatwo możesz karmić noworodka i zdrzemnąć się podczas karmienia.

!

Uwaga!
* Mleko matki jest szybko trawione, dlatego dziecko często budzi się na karmienia w dzień i także w nocy. Nie da się nakarmić maluszka na zapas.
* Gdy karmisz w pozycji siedzącej, nie pozwalaj sobie usnąć, bo malec mógłby ci wypaść z rąk
* Jeżeli karmisz butelką, zawsze podawaj dziecku porcję według instrukcji. Nie możesz podać większej porcji „na zaś”, ani częściej niż jest potrzeba. W ten sposób nie sprawisz, że malec prześpi dłużej, a jedynie doprowadzisz do zaburzeń trawienia i boleści brzuszka.

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

z
03.09.2014
Tak weź kąpiel razem z dzieckiem a potem jak już go podtopisz to jedz na pogotowie-cudowna rada!!