Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Czyszczenie Zębów > Proszek, który leczy próchnicę w naturalny sposób

Proszek, który leczy próchnicę w naturalny sposób

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Zdrowie jamy ustnej jest uzależnione od wyborów żywieniowych. Niestety złe wybory są przyczyną powszechnej już dzisiaj próchnicy. Niektórzy dentyści twierdzą, że proces próchnicy zaczyna się jeszcze wewnątrz organizmu. Uważają również, że kwas fitowy, zawarty w nasionach, fasoli, ziarnach i orzechach, może stanowić zagrożenie dla zdrowia naszych zębów. Dlaczego? Już wyjaśniamy. Cząsteczki kwasu fitowego wiążą cząsteczki fosforu, magnezu, cynku, żelaza i wapnia, hamując ich przyswajanie przez organizm. Łącząc się z cząsteczkami tych minerałów, zmieniają się w fitynian - szkodliwy kwas, który wstrzymuje działanie enzymów koniecznych do odpowiedniego trawienia. Wielu naukowców badających reakcje ludzkiego organizmu na spożywanie dużych ilości ziaren, które zawierają kwas fitowy wykryło, że tak skonstruowana dieta wywołuje tzw. efekt anty-odżywczy. W konsekwencji nasz organizm staje się podatny na różnego rodzaju schorzenia. Jednym z nich jest próchnica. Negatywne działanie kwasu fitowego skutecznie redukują preparaty czyszczące jamę ustną. Jednak nie te, które możemy kupić w drogerii lub aptece, ale przygotowane z naturalnych składników w domu! Z kilku wartościowych produktów możemy przygotować doskonały proszek do czyszczenia zębów i dziąseł. Jedyną jego wadą jest pozostawianie delikatnych plam na umywalce, które zaleca się czyścić od razu po myciu zębów.
1
Korzyści płynące ze stosowania naturalnego proszku do zębów

Zawiera glinkę bentonitową

Podstawowym składnikiem takiego proszku jest glinka bentonitowa. To całkowicie naturalna substancja, która może być wykorzystywana do wielu preparatów leczniczych, które przyrządzamy domowymi sposobami. Jej właściwości pomagają skutecznie usuwać toksyny i metale ciężkie z organizmu. Ponadto, zawiera cenne minerały, takie jak: magnez, wapń i krzem. Wykazuje również, pożądane dla naszego organizmu, zasadowe pH. Należy zaznaczyć, że glinka bentonitowa jest substancją w pełni bezpieczną dla ludzkiego ciała.

Wielu ekspertów jest zgodnych co do tego, że glinka bentonitowa to składnik o niezwykłych właściwościach. W połączeniu z wodą jej cząsteczki elektryczne ulegają szybkim zmianom, tworząc niewielki ładunek elektryczny, który usuwa większość zanieczyszczeń z naszego organizmu.

Poza właściwościami leczniczymi, glinka poprawia również naszą urodę. Często stosowana jest jako preparat usuwający przebarwienia na włosach, a także jako składnik oczyszczających maseczek. Glinka bentonitowa jest stosunkowo miękka i może być z powodzeniem stosowana na skórze dzieci.
2
Naturalny proszek do czyszczenia zębów zawiera także inne, cenne dla naszego zdrowia składniki:

• Sproszkowany wapń z magnezem, które mają działanie wybielające na zęby,

• Soda oczyszczona - zawiera minerały, wykazuje zasadowe pH i usuwa plamy z zębów,

• Cynamon, który wykazuje właściwości przeciwbakteryjne i nadaje proszkowi wspaniały smak i zapach,

• Sproszkowane goździki, które mają właściwości
przeciwbakteryjne i także nadają proszkowi przyjemny smak,

• Mięta, która łagodzi dziąsła i daje uczucie świeżości,

• Ksylitol, który można dodać, by proszek miał słodki smak.

Przepis na proszek do czyszczenia zębów

Potrzebne składniki:

• trzy łyżki sproszkowanego wapnia,

• cztery łyżki glinki bentonitowej,

• dwie łyżki sproszkowanych liści mięty (do sproszkowania liści mięty wykorzystaj młynek do kawy lub blender),

• łyżka sody oczyszczonej,

• dwie łyżki sproszkowanych goździków,

• jedna łyżka sproszkowanego cynamonu,

• jedna łyżka ksylitolu (do smaku).
3
Sposób przyrządzenia:

Wszystkie składniki wrzucamy do miski i dokładnie mieszamy. Uzyskany preparat przechowujemy w czystym, szczelnie zamknięty słoiku. Z podanych ilości składników otrzymamy ¾ słoika proszku do czyszczenia zębów. Można go długo przechowywać, ponieważ nie zawiera płynnych składników, a substancje w nim zawarte działają przeciwbakteryjnie.

Soda oczyszczona i glinka bentonitowa mogą być użyte razem do przyrządzenia proszku, ale także jako pojedynczy składnik. Do mieszanki można dodać większą ilość goździków, mięty i cynamonu, aby proszek był bardziej skoncentrowany. Są to zioła opcjonalne, które śmiało można zastąpić innymi.

Jak stosować proszek?

Przygotowujemy dokładnie umytą szczoteczkę do zębów. Następnie zanurzamy ją w proszku. Zęby szczotkujemy delikatnie i powoli przez około trzy minuty. Płuczemy zimną wodą. Zabieg czyszczący stosujemy od dwóch do trzech razy dziennie.

Pozbycie się próchnicy nie jest łatwym zadaniem. Oprócz kuracji naturalnym proszkiem czyszczącym, warto przestrzegać odpowiedniej diety, a także przynajmniej trzy razy w tygodniu czyścić zęby węglem aktywowanym. Tylko taka terapia może przynieść pozytywne efekty leczenia.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wśród dzieci w wieku 6 – 18 roku życia liczba psujących się zębów stałych spadła aż o 57% od 1970 roku. Część zasługi...
Jak walczyć z próchnicą?
Wśród dzieci w wieku 6 – 18 roku życia liczba psujących się zębów stałych spadła...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt