Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > Kwas borowy – najskuteczniejszy środek na zakażenia grzybicze

Kwas borowy – najskuteczniejszy środek na zakażenia grzybicze

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Kwas borowy może kojarzyć się ze szkodliwym środkiem chemicznym, jednak substancja ta doskonale sprawdza się w przypadku różnego rodzaju zakażeń grzybiczych. To podstawowy składnik wielu domowych preparatów, przeznaczonych do leczenia infekcji grzybiczych, m. in. grzybicy stóp lub pochwy. Nie jest to jedyne pozytywne zastosowanie tej substancji. Kwas borowy można stosować również jako płukankę do oczu, która skutecznie łagodzi podrażnienia, wyleczy infekcję, a także usunie zanieczyszczenia. Ten leczniczy kwas stosowany jest również jako preparat odstraszający szkodniki w domu. Od ponad wieku używany jest do ochrony przed karaluchami. Jedną z wielu zalet kwasu borowego jest fakt, iż jest on stosunkowo mało szkodliwy dla ludzi i zwierząt w porównaniu z innymi pestycydami. Poniżej przedstawiamy w jakich celach możemy go stosować.
1
Infekcje grzybicze

Kwas borowy popularność osiągnął dzięki swoim leczniczym właściwościom. Szczególnie skuteczny okazał się w walce z infekcjami grzybiczymi. Dzięki temu coraz częściej stosuje się go jako preparat leczący grzybicę stóp, a także pochwy. Dodawany jest nie tylko do domowych środków leczniczych, ale także do leków, które dostaniemy tylko w aptece.

Kobiece infekcje grzybicze

Obecnie ginekolodzy chętnie zalecają kobietom, zmagającym się z grzybicą pochwy, stosowanie globulek na bazie kwasu borowego. Globulki należy stosować dopochwowo przez okres od 10 do 15 dni. Metoda ta przynosi spodziewane efekty w 70 procentach, co potwierdza amerykańska agencja CDC (Centers for Disease Control and Prevention).

Niedawno przeprowadzone badanie, opublikowane w dzienniku “Diabetes Care”, sugeruje, że globulki z kwasu borowego wykazują dużo większą skuteczność niż przeciwgrzybicze leki doustne z grupy azoli. Trzeba zaznaczyć, że wspomniane badanie dotyczyło kobiet chorujących na cukrzycę, które cierpiały na infekcje wywołane drożdżakami z rodziny Candida.
2
Grzybica stóp

Jak wspomniano wcześniej, kwas borowy wykazuje dużą skuteczność w leczeniu infekcji grzybiczych stóp. Jeśli chcesz zmniejszyć swoje dolegliwości spowodowane ta chorobą, wsyp niewielką ilość kwasu borowego do skarpetek. Taki zabieg powinien złagodzić uciążliwe pieczenie i świąd. Kwas borowy likwiduje również nieprzyjemny zapach stóp, spowodowany chorobą oraz działa odkażająco.

Na czym polega działanie kwasu borowego?

Przede wszystkim zmienia on pH skóry i skutecznie usuwa jej martwe komórki, którymi żywią się grzyby. Kwas borowy jest silnym środkiem przeciwgrzybiczym i pomaga nawet w przypadkach, gdy popularne i reklamowane środki przeciwgrzybicze nie są w stanie wyleczyć tej przykrej dolegliwości. Jeśli miewasz problemy z grzybicą, koniecznie zastosuj kwas borowy.
3
Pogromca szkodników

Wiemy już, że kwas borowy ma wiele zastosowań leczniczych dla ludzi. Dla innych stworzeń może być jednak zabójcą. Mowa tutaj o różnego rodzaju szkodnikach, a szczególnie karaluchach. Do odnóży tych, jakże nieprzyjemnych owadów, mogą przyczepiać się zarodki grzybów, które następnie roznoszone są na przykład po kuchennym blacie. Te szkodliwe owady rozprzestrzeniają także niebezpieczne bakterie, m. in. Salmonellę i Escherichia coli. Ponadto, ich ślina i odchody mogą powodować alergie i ataki astmy, ponieważ zawierają silne alergeny.

W takich sytuacjach z pomocą może przyjść nam kwas borowy. Jak go używać, by pozbyć się karaluchów? Bardzo prosto. Posyp kwasem miejsca, w których najczęściej występują owady. Nawet niewielka jego ilość sprawi, że karaluchy będą trzymały się z dala od naszego domu. Zastosowanie większej dawki spowoduje ich szybką śmierć. Kwas borowy można stosować również jako preparat odstraszający mrówki, termity, pchły, korniki czy chrząszcze! Nie bez przyczyny nazywany jest zatem pogromcą szkodników!
4
Płukanka do oczu

Kwas borowy rozcieńczony w wodzie może być również skuteczną i niedrogą płukanką do oczu. Oczyszcza oczy, nawilża je i łagodzi podrażnienia. Jego przeciwzapalne i przeciwbakteryjne właściwości pomagają szybko wyleczyć jęczmień. Warto wiedzieć, że wiele najpopularniejszych kropli do oczu produkuje się właśnie na bazie kwasu borowego.

Trądzik

Kwas borowy stosowany jest również jako preparat na łagodne objawy trądziku. Podobnie jak w przypadku kropli do oczu, wiele produktów do leczenia wyprysków (a także innych problemów skórnych) wytwarza się na bazie kwasu borowego. Kwas borowy wykazuje silne właściwości przeciwbakteryjne, a jak wiadomo, trądzik wywoływany jest przez działanie bakterii. Trzeba jednak dodać, że jego stosowanie może wywoływać również działania niepożądane - w postaci podrażnień. Ze względu na ten fakt, w wielu krajach kwas borowy nie został dopuszczony do użycia w produktach kosmetycznych.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Woda utleniona to jedyny środek bakteriobójczy, który składa się wyłącznie z wody i tlenu. Podobnie jak ozon, zabija...
Jakie są zastosowania wody utlenionej?
Woda utleniona to jedyny środek bakteriobójczy, który...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt