Jak zrobić naturalny proszek i płyn do prania?

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Samodzielne przygotowanie domowego środka piorącego to jeden z najprostszych kroków wykonanych w kierunku naturalnego życia. Dodatkowo jest niewiarygodnie łatwy w przygotowaniu.

Dlaczego warto używać naturalnego detergentu?

Konwencjonalne środki piorące naszpikowane są chemikaliami, takimi jak siarczany, substancje zapachowe, fenole, etc. Wiele marek zawiera w składzie destylaty benzyny, którym przypisuje się działanie rakotwórcze i wywoływanie chorób płuc. Ponadto substancje aromatyzujące w tych środkach wytwarza się z wielu szkodliwych substancji.
1
Na szczęście przygotowanie naturalnego środka piorącego jest łatwe i nie zajmuje zbyt wiele czasu.
Potrzebujesz jedynie trzech podstawowych składników i możesz z nich stworzyć zarówno proszek, jak i płyn do prania.

Te trzy składniki to:
- soda piorąca,
- boraks
- kostki naturalnego mydła, które dostaniesz w sklepie z artykułami przemysłowymi albo kupisz przez internet.

Możesz też dodać kilka łyżek sody do pieczenia, aby odświeżyć ubrania.
2
Przepis na naturalny proszek do prania

Zetrzyj kostkę mydła lub zmiksuj ją w procesorze do żywności aż do uzyskania konsystencji drobnych płatków. Użyj dowolnego mydła, na które masz ochotę – możesz wziąć to, które robisz samodzielnie, na. przykład z mleka kokosowego. W dużej misce zmieszaj dwie części sody piorącej, dwie części boraksu i jedną część startego mydła.
Przechowuj mieszankę w szczelnym naczyniu. Używaj 1/8 do 1/4 filiżanki na jedno pranie.
3
Przepis na naturalny płyn do prania

Zetrzyj na płatki jedną kostkę mydła. Wsyp na patelnię i zalej 2 litrami wody. Następnie zacznij stopniowo podgrzewać mieszając nieustannie aż do zupełnego rozpuszczenia mydła. Nalej 18 litrów bardzo ciepłej wody z kranu do 20 litrowego wiadra i dodaj 2 kubki boraksu oraz 2 kubki sody piorącej i mieszaj aż do ich zupełnego rozpuszczenia.
Wlej mydlany roztwór z patelni do wiadra i dobrze zamieszaj. Przykryj i pozostaw na noc. Następnego dnia wstrząśnij lub zamieszaj aż do równomiernego połączenia się składników i rozlej do naczyń, w których będziesz przechowywać płyn. Używaj 1/2 do 1 filiżanki na jedno pranie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Jak używać wybielacza do tkanin?
poduszki
Rozwieszanie prania

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane