Jak pielęgnować włosy bez używania kosmetyków?

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Wszyscy chcą, aby ich włosy były piękne i zadbane. Wielu z nas wydaje fortunę na drogie kosmetyki do ich pielęgnacji, które jednak zawierają duże ilości chemikaliów, a ich długotrwałe stosowanie niszczy zdrowie włosów i skóry. Badacze odkryli, że piękne włosy można uzyskać stosując proste domowe metody, które nie niosą ze sobą ryzyka. Wskazówki te zaoszczędzą wam wiele czasu i pieniędzy, a dodatkowo nadadzą waszym włosom naturalny odcień i żywotność.
1
Cytrusy zamiast farby

Jeśli chcesz, aby twoje włosy były jasne i pełne blasku, nie musisz stosować farb czy szamponów rozjaśniających. Zmieszaj sok z pomarańczy z sokiem z cytryn w jednakowych proporcjach, nałóż na włosy i nie spłukuj. Tym sposobem chronisz włosy przed szkodliwym promieniowaniem UV i sprawiasz, że nabiorą jasnego połysku.

Oliwa z oliwek na usuwanie kleju

Jeśli skorzystałaś z zabiegu zagęszczania włosów, po usunięciu dodatkowych pasemek w twoich włosach pozostanie klej. Nie stosuj chemikaliów, aby go usunąć – zamiast tego użyj oliwy z oliwek. Nalej kilka kropli oliwy na klej i pozostaw przez 20 minut. Oliwa zmiękczy klej, który teraz będzie można z łatwością usunąć nie robiąc przy tym krzywdy włosom.
2
Słodzik na zniszczone farbowaniem włosy

Częste używanie farb do włosów niszczy strukturę włosa, dodatkowo zawarte w nich substancje chemiczne mają wysokie pH, które jest szkodliwe dla skóry. Słodzik, który nie zawiera chloru, neutralizuje pH farb. Dodaj około dwie łyżeczki do herbaty dobrej jakości słodzika do farby do włosów i zastosuj ją jak zawsze. Dzięki temu farba nie zniszczy włosów i nie podrażni skóry.
3
Sok pomidorowy

Jeśli często chodzisz na basen i twoje włosy mają styczność z chlorem, po jakimś czasie mogą nabrać zielonkawego odcienia. W tym przypadku pomoże ci sok pomidorowy. Ugnieć świeże pomidory i zastosuj otrzymaną pastę na włosy podobnie jak szampon. Wmasuj ją, odczekaj 20 minut, a następnie spłucz. Zielonkawe zabarwienie zniknie, a twoje włosy odzyskają naturalne piękno.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Cytryna jako kosmetyk
zapobieganie siwieniu
cebula

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lukas
21.08.2017
Stara to prawda że jak kobieta się chce oszpecić to rozjaśnia włosy.Trudno zrozumieć kobiety