Wnętrze samochodu

Jak sprzątać i utrzymać porządek w samochodzie?
MisiekMisiek - specjalista Tipy.pl

Coraz więcej naszego czasu spędzamy w samochodzie. Tym samym gromadzimy w naszym aucie coraz więcej przedmiotów. Tym sposobem „zagracamy” samochód. Musisz nauczysz się utrzymywać porządek w samochodzie. Poniżej znajdziesz porady, jak to zrobić.
P

* Środek do czyszczenia kokpitu,
* Nawilżane chusteczki dla dzieci,
* Szampon do mycia samochodu,
* Odkurzacz,
* Worka na śmieci,
* Pudełka.

1
Pozbądź się niepotrzebnych rzeczy z samochodu. Często mamy tendencję, do składowania niepotrzebnych przedmiotów w aucie. Weź worek na śmieci i pudełko i posegreguj, co będzie Ci potrzebne, a co musisz wyrzucić.
2
Odkurz całe wnętrze samochodu. Może zaistnieć potrzeba użycia mocnego odkurzacza, jakie są dostępne na stacjach benzynowych, czy auto-myjniach. Można też od czasu do czasu odkurzyć auto odkurzaczem z gorącą parą.
3
Usuń dywaniki samochodowe, jeśli są gumowe, odkurz je i umyj. Dywaniki bardzo szybko się brudzą, gromadzi się na nich kurz i piasek.
4
Umyj samochód, najlepiej użyć węża pod ciśnieniem, wówczas dokładnie usuniesz brud z każdego zakamarka na zewnątrz auta. Użyj detergentu do mycia samochodu, najczęściej jest to specjalny szampon.
5
Usuń popiół z popielniczki, jeśli palisz w aucie i dokładnie ją umyj. Jak wyschną dopiero włóż je z powrotem.
6
Do czyszczenia kokpitu, użyj specjalnego środka czyszczącego (możesz go kupić w każdym sklepie samochodowym, markecie, czy na stacji benzynowej). Nanieś go na deskę rozdzielcza, zagłówki, (jeśli nie są z materiału) kierownicę, klamki itp., czyli na wszystkie części, które są możliwe do polerowania. Dokładnie wytrzyj środek czyszczący za pomocą szmatki. Jeżeli nie masz środka czyszczącego, kokpit możesz przetrzeć nawilżanymi chusteczkami dla dzieci. Dobrze jest mieć je pod ręką w samochodzie. Mogą okazać się niezwykle użyteczne w wielu sytuacjach.
?

Wskazówki
* Wspomniane pudełko, będzie służyć, do gromadzenia potrzebnych przedmiotów, dzięki niemu, nie będą one porozrzucane po całym samochodzie.
* Można też używać pudełek do posegregowania różnych przedmiotów w bagażniku. Wówczas łatwiej znaleźć szukany przedmiot.
* Dywaniki samochodowe, powinniśmy czyścić jak najczęściej, wystarczy wyjąć je i wytrzepać ręcznie czy zmieść z nich zabrudzenia każdego dnia zanim wsiądziemy do samochodu. To pozwoli, dłużej utrzymać czystość w samochodzie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Mala
11.07.2016
Napisane, zeby napisac, szkoda czasu na czytanie.