Jak pozbyć się niechcianych włosków z brody?

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Kobiety posiadające owłosienie na twarzy mogą czuć się zawstydzone i mniej pewnie siebie. Niestety metody pozwalające na ich usunięcie są z reguły drogie i wymagają użycia substancji chemicznych lub gorącego wosku. Co więcej, zabiegi tego typu mogą podrażniać skórę oraz powodować poważne komplikacje, takie jak wrastanie włosów i infekcje. Naturalne usuwanie włosków z twarzy jest możliwe dzięki składnikom, które możesz mieć w swojej kuchni lub spiżarni.

Kurkuma

Dla osób posiadających jasny meszek na brodzie, kurkuma jest świetnym rozwiązaniem. Aby się go pozbyć, potrzebna jest kurkuma, woda oraz mleko, z których zrobisz pastę. Powinna być ona na tyle gęsta, aby osiadła na twarzy niczym maska. Pozostaw ją na niej przez 15-20 minut, dopóki nie zaschnie. Można ją usunąć ciepłą wodą.
1
Mąka z ciecierzycy

W niektórych krajach mieszanka mąki z ciecierzycy oraz innych składników nakładana jest na twarze dzieci, aby usunąć włoski i sprawić, żeby były one gładkie. Mąkę należy dodać do kurkumy w proszku. Powinna sięgać do połowy miski. Następnie trzeba dodać tyle mleka, żeby można było utworzyć pastę. Po nałożeniu na twarz należy pozostawić ją do wyschnięcia, a następnie zeskrobywać ją w kierunku wzrostu włosów.

Cukier i cytryna

Ta mikstura ma kilka właściwości. Złuszcza, wybiela włosy oraz rozjaśnia odcień skóry. Dodaj 2 łyżki cukru do 2 łyżeczek świeżo wyciśniętego soku z cytryny i 10 łyżek wody. Wymieszaj wszystko razem. Cukier nadal nie będzie rozpuszczony, dlatego będzie działał złuszczająco na skórę. Nałóż miksturę w kierunku wzrostu włosów. Pozostaw na 20 minut, a następnie zetrzyj ją z twarzy.

2
Jajka i cukier

Aby wykonać tą maskę, będziesz potrzebowała białek z jajek, cukru i mąki kukurydzianej. Zmieszaj łyżkę cukru, pół łyżki mąki kukurydzianej oraz jedno białko jajka. Powinna wyjść gładka pasta, którą następnie rozprowadzisz na twarzy. Pozwól jej wyschnąć, a następnie usuń ją wraz z włoskami.

Ziemniaki i soczewica

Mieszanka ziemniaków i soczewicy usuwa włosy, jak i rozjaśnia skórę. Ziemniak powinien być obrany i zmiażdżony w misce. Będziesz potrzebować również łyżki miodu i 4 łyżek soku z cytryny. Soczewica powinna być moczona przez noc i ubita na pastę. Ziemniaka należy odcedzić przez sito, aby wypłynął sok, który następnie będzie dodany do pasty z soczewicy. Nałóż pastę na twarz, pozostaw na 20 minut i zeskrob palcami.
3
Cukier i melasa

Niektóre z podanych sposobów złuszczają skórę usuwając włosy, jednak ten działa jak naturalny wosk. Będziesz potrzebować cukru, melasy lub ciemnego syropu kukurydzianego i soku z połówki cytryny. Polej melasą cukier i umieść wszystko w mikrofali na 2-3 minuty. Cukier powinien się rozpuścić. Następnie dodaj sok z cytryny. Nie nakładaj mieszanki bezpośrednio na twarz. Pozwól, aby stała się ona ciepła. Kiedy ją nałożysz, przyłóż materiał i oderwij.

Nie musisz używać substancji chemicznych, czy chodzić na drogie zabiegi, aby usunąć niechciane włoski z twarzy. Możesz zrobić to używając składników, znajdujących się w twojej spiżarni.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

opalanie się na słońcu
peeling do ciała
potliwość rąk

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane