Sposoby, dzięki którym pozbędziesz się plam trądzikowych

tomasz - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Cierpisz z powodu plam trądzikowych na twojej skórze? Zazwyczaj są one spowodowane przez zmiany hormonalne zachodzące w naszych ciałach podczas okresu dojrzewania, ale mogą być też wynikiem pewnych chorób, takich jak np. Zespół Cushinga. Wielu ludzi uważa, że trądzik może być wynikiem spożywania zbyt dużej ilości tłustego pożywienia, lecz jest to bardzo nieprecyzyjne sformułowanie.
Jeśli nie podobają ci się zmiany trądzikowe powstałe na twojej skórze, nie musisz płacić za drogie leczenie medykamentami. Istnieje szereg naturalnych sposobów na pozbycie się takich zmian. Dodatkowo takie leczenie jest skuteczne, tanie i nie posiada żadnych efektów ubocznych.
1
Sok ziemniaczany

Jeśli chcesz szybko pozbyć się zmian skórnych, użyj soku z ziemniaków. Jest on bogaty w witaminy i minerały, które działają kojąco na skórę. Pokrój ziemniaka na kawałeczki, a następnie połóż je na twarz na około 15 minut. Następnie opłucz ją dokładnie ciepłą wodą.

Olej kokosowy

Olej kokosowy jest jednym z najlepszych naturalnych kremów nawilżających i ma wiele zdrowotnych właściwości. Umyj ręce, a następnie wetrzyj w nie ¼ łyżeczki oleju kokosowego. Następnie nanieś na opuszkach palców olejek na twarz i pozostaw na tak długo, jak tylko chcesz.

Miód

Miód może ci pomóc w usunięciu blizn, ale pamiętaj, że miód naturalny będzie dużo bardziej skuteczny niż ten, który został poddany procesom przetwarzania i pakowania. Naturalny miód możesz kupić wprost od producentów miodu i w sklepach ze zdrową żywnością. Wsmaruj miód w miejsce występowania blizn i pozwól pozostać mu tam tak długo, jak tylko sobie tego życzysz.
2
Aloes zwyczajny

Wyciąg z aloesu jest wspaniałym źródłem wszelkich witamin, które pomogą usunąć skórne wypryski. Wsmaruj wyciąg w swoją twarz na pół godziny przed wymyciem twarzy, a następnie dokładnie ją wysusz.

Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy jest naturalnym środkiem dezynfekującym, który pozwala zachować odpowiedni poziom pH w twoim organizmie. Działa także antybakteryjnie i przeciwzakaźnie, zatem stanowi genialny środek na walkę z trądzikiem. Wymieszaj szklankę do połowy zalaną octem z połową szklanki wody, a następnie zamocz w tej mieszance bawełniany wacik. Pocieraj wacikiem plamy trądzikowe, a następnie dokładnie opłucz i wysusz twarz. Możesz stosować ten zabieg tak długo, jak tylko chcesz, aż zobaczysz widoczne rezultaty.

Sok z cytryny

Sok cytrynowy pomoże ci ukryć trądzik dzięki temu, że uczyni go jaśniejszym. Wymieszaj połowę szklanki soku z połową szklanki wody, a następnie nanieś to na plamy trądzikowe. Trzymaj podaną mieszankę na twarzy przez 20 minut, a następnie dokładnie spłucz i nanieś mleczko nawilżające.
3
Kostki lodu

Pocieranie twarzy kostkami lodu w dużym stopniu redukuje zaczerwienienia i zakażenia. Owiń kostkę lodu kawałkiem lekkiego materiału, a następnie pocieraj nim twarz.

Olejek herbaciany

Olejek herbaciany posiada właściwości antybakteryjne, przeciwzakaźne i przeciwgrzybicze. Jest to jedna z najlepszych metod na pozbycie się plam trądzikowych. Zmieszaj dwie krople olejku z łyżką wody, a następnie nanieś na twarz pomagając sobie bawełnianym wacikiem. Pamiętaj, aby przenigdy nie używać na swojej skórze nierozcieńczonego olejku, bowiem jest on zbyt silny i może przynieść ci więcej szkody niż pożytku.

Soda oczyszczona

Soda oczyszczona pomoże ci oczyścić twarz, poprzez usuwanie resztek naskórka z twojej twarzy. Wymieszaj dwie łyżki sody z dwiema łyżkami wody, a następnie nanieś otrzymaną pastę na skórę. Odczekaj trzy minuty, a następnie dokładnie umyj twarz chłodną wodą.
4
art/2017/28713_FTk12z.jpg
Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek jest substancją bardzo przyjazną dla skóry, a dodatkowo zawiera duże ilości witaminy A, D, E i C. Nanieś oliwę bezpośrednio na twarz i delikatnie masuj. Pozwól jej pozostać na skórze przez godzinę, a następnie dokładnie obmyj chłodną wodą.

Ogórek

Ogórki zawierają w sobie wiele wody oraz potrzebnych witamin i mikroelementów. Jest to idealny zestaw na pozbycie się zmian skórnych. Nanieś kawałki ogórka na twarz i pozostaw na pół godziny, a następnie obmyj twarz. Zabieg ten możesz stosować nawet codziennie.

Peeling cukrowy

Peeling cukrowy także pomoże ci pozbyć się zmian skórnych. Zmieszaj trzy łyżki cukru z dwiema łyżkami oliwy z oliwek i nałóż mieszankę na twarz na około dwadzieścia minut. Następnie obmyj ją wodą z mydłem.

Pamiętaj jednak, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć, a możesz uniknąć zmian trądzikowych dzięki następującym zasadom:
Nie zadzieraj z trądzikiem – wyciskanie pryszczy może spowodować tylko zwiększenie ich ilości.
Myj swoją twarz regularnie – pomoże ci to oczyszczać cerę, a to z kolei stanowi niekorzystne środowisko dla rozwoju pryszczy.
Nie wystawiaj pryszczy na słońce – ekspozycja na słońce sprawia, że wypryski skórne stają się ciemniejsze i bardziej widoczne.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

grzybica pochwy
leczenie czyraków
swędzenie skóry

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane