Oznaki świadczące o zbyt wysokim poziomie cukru we krwi

monika_w - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Czujesz się często ospały, masz ochotę na coś słodkiego i ewidentnie brak ci energii? To mogą być oznaki podwyższonego poziomu cukru we krwi, który prowadzi do rozwoju cukrzycy. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia Polacy jedzą dwa razy więcej cukru niż jest to rekomendowane. Dzisiaj trudno całkowicie ustrzec się cukru, gdyż jest on obecny nawet w produktach uważanych za najzdrowsze. Jak sprawdzić czy w naszym organizmie jest za dużo cukru? Zapewniamy, że zazwyczaj on sam nam to zasygnalizuje. W jaki sposób? O tym poniżej.
1
Nieustająca ochota na słodycze
Masz ciągle ochotę na coś słodkiego i nie jest to spowodowane wysiłkiem fizycznym, intelektualnym lub innymi czynnikami, pochłaniającymi naszą energię? Uważaj! Może być to związane z nadmiernym spożywaniem słodyczy, gdyż cukier działa uzależniająco. Im większe jego ilości dostarczamy go do organizmu, tym więcej potrzebujemy go w przyszłości. Łaknienie cukru nie zawsze jest zatem spowodowane jego niską zawartością we krwi, a wręcz przeciwnie – jego podwyższonym poziomem! Jeśli czujesz, że ten problem może dotyczyć również ciebie, jak najszybciej spróbuj ograniczyć cukier. Zyska na tym przede wszystkim twoje zdrowie.

Ciągłe zmęczenie i brak energii
Kiedy we krwi znajduje się duża ilość cukru, nasz organizm nie potrafi przerobić go na glukozę, czyli substancję, która napędza nas do działania. Jego magazyny w naszym ciele stają się zatem bezużyteczne. W konsekwencji, jesteśmy jeszcze bardziej ospali i osłabieni, niż w momencie przed spożyciem cukru. Odczuwasz permanentne zmęczenie i brak energii? To może być oznaka zbyt dużej ilości cukru w organizmie.
2
Szybkie przybieranie na wadze
Nasz organizm w pierwszej kolejności spala cukry. Jeśli zawiera ich zbyt dużo, odkłada je w postaci tłuszczu. Co więcej, nadmierna ilość białego proszku hamuje produkcję ważnego hormonu o nazwie leptyna, który informuje organizm o tym, kiedy przestać jeść. Spożywanie dużej ilości słodyczy spowalnia również przemianę materii, co dodatkowo przyczynia się do tycia. Dieta bogata w słodkości może skończyć się zatem szybkim przybraniem na wadze i problemami zdrowotnymi.

Obniżona odporność
Nadmiar cukru we krwi może osłabiać również nasz układ odpornościowy. Stąd, częściej chorujemy oraz jesteśmy podatni na różnego typu infekcje i wirusy. Badania pokazują, że cukier może obniżać naszą odporność nawet do 50 procent! Już 100 gramów węglowodanów, takich jak fruktoza, glukoza czy sacharoza, pasteryzowany sok pomarańczowy czy miód, hamuje zdolność białych krwinek do pochłaniania i niszczenia szkodliwych, obcych dla naszego ciała mikroorganizmów. Im wyższe stężenie cukru we krwi, tym niższa jest nasza odporność.
3
Problemy ze skórą
Zbyt wysoki poziom cukru we krwi wpływa również negatywnie na naszą skórę. Po pierwsze, traci ona elastyczność. Po drugie, cukier wzmaga pojawianie się wyprysków. Po trzecie, wyczuwalny w pocie i innych wydzielinach stanowi idealną pożywkę dla grzybów. Organizmom z obniżoną odpornością trudno walczyć z tego typu przypadłościami. To kolejny powód, dla którego powinniśmy ściśle kontrolować spożywaną ilość cukru.

Wysoka tolerancja na słodki smak
Częste spożywanie cukru sprawia, że nasze kubki smakowe coraz słabiej reagują na słodki smak. To, co kiedyś odczuwaliśmy jako bardzo słodkie, obecnie na pewno nie wywołuje takiego wrażenia. To dlatego, że nasze kubki smakowe szybko przyzwyczajają się do cukru i stają się na niego mniej wyczulone. Niestety, przez to możemy więcej słodzić lub kupować produkty z wyższą zawartością cukru. W takiej sytuacji zaleca się stopniowe zmniejszanie cukru w diecie. Kubki smakowe powinny wtedy odzyskać swoją sprawność.

W celu ochrony naszego zdrowia powinniśmy znacząco redukować poziom cukru w diecie. Niewątpliwie jest on potrzebny do sprawnego działania naszego organizmu, ale tylko w odpowiednich ilościach. Jego nadmiar może prowadzić do otyłości, depresji, a co najgorsze do cukrzycy, z którą ludzie zmagają się do końca życia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

dieta bogata w wapń
Pestki dyni i słonecznika
dieta na piękną cerę

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie