Skuteczny sposób na pozbycie się niezdrowego tłuszczu

grzes_s - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Być może nie każdy o tym wie, ale jednym z najważniejszych powodów utraty zbędnych kilogramów jest ograniczenie dostarczania do organizmu fruktozy, czyli cukru, który wyjątkowo szybko przekształcany jest w niezdrowy tłuszcz. Naukowcy twierdzą, że rodzaj cukru, który przyjmujemy do organizmu podczas stosowania diety odchudzającej, ma równie istotne znaczenie, co ilość spożywanych kalorii. Obecnie przyjmuje się, że to fruktoza jest najbardziej szkodliwym rodzajem cukru, który powoduje tycie. Ograniczenie tego produktu lub jego definitywna eliminacja mogą pomóc szybko zrzucić zbędne kilogramy.
1
Czym jest i jak działa fruktoza?
Fruktoza to cukier prosty, naturalnie występujący m. in. w owocach i miodzie. Wraz z glukozą tworzy sacharozę, czyli główny składnik cukru spożywczego.

Fruktoza jest nieco inaczej przetwarzana przez organizm niż glukoza. Przede wszystkim omija ona szlaki metaboliczne i w całości przekształcana jest w trójglicerydy, z których następnie powstaje tkanka tłuszczowa. Warto wiedzieć, że dostarczanie do organizmu produktu o wysokiej zawartości fruktozy nie nasyca dostatecznie dobrze organizmu i nie powoduje zahamowania łaknienia. Co więcej, może działać odwrotnie, czyli zwiększać apetyt. Dlatego eliminacja z diety dużej ilości fruktozy może pomóc zrzucić nam zbędne kilogramy.
2
Negatywne skutki spożywania fruktozy
Niestety spożywanie fruktozy przynosi więcej negatywnych, aniżeli pozytywnych konsekwencji dla naszego organizmu i zdrowia. Ta najważniejsza i zarazem najbardziej niebezpieczna, to wyjątkowo szybka przemiana fruktozy w tłuszcz. Im więcej jej spożywamy, tym większe ilości tłuszczu odkładają się w naszym organizmie. Następstwem takiego stanu rzeczy jest otyłość oraz choroby układu krążenia, a nawet zawał.

Negatywne skutki spożycia tego rodzaju cukru potwierdzone są badaniami specjalistycznymi. Jedno z nich dotyczyło wpływu fruktozy na pracę organizmów kilku osób, które spożywały fruktozę w postaci naturalnych, śniadaniowych produktów. Okazało się, że po tym jak cukier znalazł już swoje miejsce w organizmie, wątroby badanych znacznie zwiększyły ilość magazynowanych tłuszczów. Wynika z tego, że fruktoza nie tylko samoistnie przekształca się w tłuszcz, ale również zwiększa jego produkcję w organizmie.

Warto zauważyć, że produkcja tłuszczów w organizmach badanych została zmierzona zaraz po spożyciu słodkich produktów. Węglowodany dostały się do ciała jako cukry, wątroba rozłożyła ich cząsteczki i ponownie je złożyła, tworząc tłuszcze. Wszystko to stało się zaledwie w trakcie czterech godzin od spożycia fruktozy! Niestety wynika z tego, że tłuszcz pochodzący z kolejnego posiłku ma większe szanse na zmagazynowanie się niż na spalenie. Warto również zaznaczyć, że badania te były przeprowadzone na zdrowych jednostkach, a oddziaływanie tego cukru na takie organizmy jest zaniżone. Osoby cierpiące na przewlekłe schorzenia lub posiadające obniżoną odporność ciężko radzą sobie z przyswajaniem i spalaniem fruktozy. Jej wpływ na nasz organizm jest zatem głównie negatywny.
3
Jakich produktów się wystrzegać?
Największe ilości fruktozy występują w owocach. Często dodawana jest również do przetworzonej żywności. Ten niebezpieczny rodzaj cukru jest także nieodłącznym składnikiem syropu kukurydzianego, czyli popularnego i powszechnie znanego nam słodzika. Warto wiedzieć, że słodzik stał się produktem preferowanym przez wielu producentów żywności, gdyż jest tańszy, słodszy i dużo łatwiej miesza się z napojami niż cukier stołowy. Chcąc ustrzec się niebezpiecznego tłuszczu, warto ograniczać produkty, która zawierają duże ilości fruktozy. Nie chodzi tutaj o całkowitą rezygnację z owoców, ale ograniczenie ich spożycia do dwóch dziennie. Nie należy także przesadzać ze spożyciem miodu i przetworzonej żywności.

Negatywny wpływ fruktozy na nasze zdrowie jest niestety udowodniony naukowo. Chcąc ustrzec się przybrania dodatkowych kilogramów i niezdrowej warstwy tłuszczu, powinniśmy ograniczyć spożywanie produktów, które zawierają duże ilości fruktozy.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

jędrna skóra po odchudzaniu
Jak ćwiczyć silną wolę?
spacer

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

iuniu
07.09.2017
Miesiąc temu to był cukier buraczany, a dwa tygodnie temu masło. Jest tylko jedna dieta na schudnięcie : MŻ - mniej żryj.
smut
06.09.2017
Nieprawda od lat nie używam cukru przy skromnym jedzeniu a waga ani drgnie.
edek
06.09.2017
Może by tak napisać gdzie fruktozy jest najwięcej, bo przecież nie kupujemy jej jak cukru.
am
06.09.2017
Nie do konca sie z tym zgodze. Unikac fruktozy to nie jesc owocow i warzyw.
KOTKA
06.09.2017
CZEGO WY JESZCZE NIE WYMYSLICIE. JEDNI JESC OWOCE BO ZDROWE TYLKO DO 2 PO POLUDNIU. WY NIE BO NIE ZDROWE. ZDECYDUJCIE SIE WRESZCIE
Jermin
06.09.2017
Zasadniczym składnikiem cukru spożywczego jest sacharoza składająca się z glukozy i fruktozy a nie sama fruktoza.
Adam
06.09.2017
Hmmmmm, a ja prawie wcale nie jadam owoców i to od kilkudziesięciu lat, a brzuszek rośnie. W ogóle jadam bardzo mało słodyczy, nie używam cukru, nie jem tłusto, głównie ciemniejsze pieczywo, sery, wędliny i nieco innych mięs. Warzyw też mało jem. Czyżby winne było pieczywo?