przeprosiny

Jak przeprosić kogoś na kim ci zależy?

PersefonaPersefona - specjalista Tipy.pl
Wszyscy popełniają błędy. Są one nieodłączną częścią naszego życia. Sposób radzenia sobie z błędami i wyciągania z nich wniosków determinuje to, kim jesteśmy i kim się staniemy. Gdy popełnisz błąd i zranisz kogoś, na kim ci zależy, bardzo ważne jest, żeby umieć za to przeprosić. Przeprosiny zawsze stanowią pierwszy krok w ratowaniu każdego związku.
1
Najpierw musisz zastanowić się co zrobiłeś źle, a nawet – dlaczego to zrobiłeś.
2
Przeprosiny w miarę możliwości powinny się zawsze odbywać osobiście. Jeśli nie jesteś w stanie spotkać się z daną osobą, zadzwoń do niej. Nigdy nie przepraszaj przez GG, maila czy SMS. Możesz w ten sposób poprosić kogoś o spotkanie, ale nigdy nie stosuj tej metody jako pierwszą i jedyną formę przeprosin.
3
Nim zaczniesz przepraszać, zastanów się, co chcesz powiedzieć. Przeprosiny powinny być szczere i płynąć prosto z serca.
4
Najpierw powiedz, że przepraszasz za to, co zrobiłeś lub powiedziałeś.
5
Powiedz bliskiej osobie, że chciałbyś, żeby to co się stało nigdy się nie wydarzyło. Przeproś za to że ją zraniłeś i obiecaj, że weźmiesz pełną odpowiedzialność za twoje czyny/słowa. Powiedz przyjacielowi bliskiej ci osoby lub któremuś z członków jej rodziny jak bardzo ci źle z tym, że ją skrzywdziłeś.
6
Powiedz bliskiej osobie, że to co się stało już nigdy się nie powtórzy i (jeśli to możliwe) wytłumacz jak chcesz zapobiec takim sytuacjom w przyszłości.
7
Powiedz bliskiej osobie, że zdajesz sobie sprawę z tego, że prawdopodobnie będziesz musiał odzyskać jej zaufanie, ale jesteś gotów znów na nie zapracować.
8
Na końcu pozwól osobie, którą przepraszasz powiedzieć czego od ciebie wymaga. Może ona przyjąć twoje przeprosiny, ale wcale nie musi tego robić. Być może zechce się nad tym dłużej zastanowić. Wysłuchaj jej, bez względu na to, jak bardzo będzie to dla ciebie bolesne. Spróbuj postawić się na jej miejscu.
9
Bądź cierpliwy. Odbudowywanie związków zawsze wymaga sporo czasu i wysiłku.
10
Zawsze dotrzymuj obietnic. Jeśli powiesz, że coś już nigdy się nie wydarzy, spraw żeby naprawdę tak było!

Powiązane porady

Jak wybaczyć zdradę?
zatrzymać faceta
Zakochani

Podobne porady

Komentarze (29)

* Pola wymagane

ktoś
02.11.2016
Ja pokłóciłam się z rodziną dlatego że ich źle potraktowałam opowiedziałam wszystko koleżance a w tych słowach które mówiłam było dużo kłamstwa i przykrych słów i obrażałam swoją najbliższą rodzinę a oni mnie tak kochają jak można mówic takie coś o swojej rodzinie jest mi strasznie przykro a to co tu jest pokazane te wskazówki nie pomagają oni mi po prostu już nie ufają co mam zrobic
zalamana
22.06.2016
co jesli ja nie wiem gdzie on jest i nie mam okazji z nim porozmawiac? powiedzial ze to koniec i wyszedl. zrobilam cos strasznego uderzylam go i rzucilam pierscionkiem. chyba juz i nie wybaczy nawet nie wiem gdzie go szukac
załamana
22.06.2016
nie wiem co mam zrobic, poklucilam sie bardzo mocno z narzeczonym, dostalam furii i go uderzylam po czym rzucilam pierscionkiem zareczynowym o ziemie. on po prostu wyszedl i nie wrocil na noc nie odzywa sie juz do mnie dostalam tylko smsa ze to koniec. jest mi tak strasznie wstyd za to co zrobilam nie wiem juz co nam zrobic zeby mi wybaczyl
bartek
11.01.2016
Ja tak potraktowałem swoją żonę skrzywdziłem ją niesamowicie boleśnie nie miała wee mnie wsparcia a gdy tego potrzebowała mnie nie było oczywiście przepraszałam błagałem powiedzieliśmy sobie zbyt wiele złych słów teraz ponosze za to konsekwencje nie potrafi mi wybaczyć nie zdrade bo tego nie było nie bicie bo tego nie było po prostu zaniedbanie i straciła do mnie zaufanie i miłość niestety muszę ratować swoją rodzinę i tak też robię staram się zmieniłem się tylko słowami mało można zrobić wazne są czyny dla swojej rodziny a tego nie było wcześniej biję się w pierś i płacze po nocach by mi wybaczyła i wróciła ale potrzebuje czasu by mi znowu może wielkie może zaufać i pokochać od nowa a to boli mnie i zdaje sobie sprawe z tego że ją tak samo bolało i sprawiało jej to przykrość co dnia
mswierkoszgrand
26.09.2015
Bardzo dziękuję za tę poradę. Wiele rzeczy mi rozjaśniła. Raz jeszcze wielkie dzięki
TOMASZ
25.08.2015
ja popełniłem błąd ten sam 2 razy teraz bardzo tego żałuję nie wiem jak mogłem tak postąpić : zraniłem , odtrąciłem dziewczynę niechcący na której to bardzo mi zależy bez której nie mogę żyć i jutro jej nie będzie i nie wiem czy będzie bo ma być w czwartek ale nie wiem boję się że za mocno ją zraniłem żałuję tego : ona chciała trzymać się ze mną rękę a ja nie chciałem chciała zostać ze mną dłużej a ja nie chciałem nie wiem czemu bardzo żałuję tego serio co mam zrobić ?. niewiemczy się nie skapnloem czy nie domyslilem się tymsammym ja zraniłem zaluje tego musze ja przeprosić i może nawet jej wytłumaczyć ale nie wiem dlaczego tak postapilem ! ,.co ja narobiłem .?
kocham ją
05.07.2015
witam Wamsmutas.gif prosze was o pomoc moze Wy mi cos poradzicie we wtorek mam spotkanie z dziewczyna . Wczesniej sie poklucilismy odnosnie czegos co mi jej kolezanka powiedziala a ja sie do tego swojej dziewczynie nie przyznalem a potem dowiedziala sie tego od swojej kolezanki i moja ukochana stwierdzila ze ja oklamalem;( ja chcialem jej to powiedziec ale sie balem i czekalem do drugiego dnia zeby to powiedziec;(( a moja ukochana nie bardzo jest za tym zeby mi wybaczyc . wczesniej zdazylo mi sie ja oklamac raz o jakąś glupote. Prosze pomózcie co mam zrobic bardzo ja kocham i boje sie ze ja strace
malutka
17.10.2014
Gmloolek - słuchaj widzę ze potraktowałeś swoja dziewczynę tak samo jak mój były chłopak. Nie wiesz co zrobić ... Ja tezkilka razy tak miałam chłopak mówił i obiecywał ze to juz się więcej nie powtórzy wierzyłam mu ale później z nim zerwalam po tym co mi powiedział prosto w twarz . Nie chciałam Z nim być . Dzwonił pisał później .. Ignorowalam to .. Któregoś dnia umówił się z moja koleżanka żeby ze mną przyszła koło galerii poszłam bo powiedziała mi ze idziemy połazić po sklepach. Zobaczyłam ze tam on stoi . Nie chcialm iść dalej przybiegł kupił bukiet róż płakał jak do mnie mówił a nigdy przy mnie nie płakał wybaczylam mu zrób to samo jeżeli na prawdę ja kochasz . To pomoże . Powodzenia ! :)
gmloolek
29.09.2014
witajcie ja dużo razy raniłem moją dziewczynę nawet nie zdawałem sobie sprawy jak ona cierpi przez to, dużo mi razy to przebaczała. teraz ją zraniłem powiedziałem że się przytula i lata za innymi chłopakami i teraz on myśli że ja tam myślę o niej ale tak nie jest nie wiem czemu tak napisałem i tego teraz bardzo żałuję. słowo przepraszam już nie ma żadnego znaczenia bo tyle razy ją przepraszałem i potem psułem wszystko. teraz wszystkie obietnice jakie jej mówię ze tak będzie to mówi ze nie mają znaczenia bo i tak samo nie raz jej obiecywałem i nie dotrzymałem tego. chciałbym żeby mi przebaczyła odzyskała do mnie chodz troszkę zaufania ale już nie wiem co robić i chciałbym zebyście mi jakoś pomogli ;( kocham ją bardzo i tak samo bardzo mi na niej zależy i chciałbym być z nią proszę może dacie mi radę jakoś pomóc ?
skrzywdzona
07.05.2013
Byłam krzywdzona ,zwodzona i okłamywana całymi latami,nie miesiąc ,nie dwa ale przez kilka lat i to przez bliskie mi osoby,ludzi ktorych szczerze kochałam.Mozna wybaczyc pojedyncze błędy ale nie takie ,ktore trwały tyle czasu i zniszczyły drugiej osobie cały swiat,zdrowie,zrujnowały Jej marzenia i radosc z życia,Człowiek powinien uczyć się na błędach ale nie kosztem ludzi którzy oddali Mu serce i całą uwagę,ludzi szczerych,dobrych i niewinnych.Takie grzechy są nie do wybaczenia a straconego zaufania w ten sposob nie da sie juz odzyskac.Ktoś do kogo przez tyle czasu nie docierało ,,ze swoimi kłamstwami,gierkami i błędnymi przekonaniami niszczy druga osobę ,że kaleczy Jej milosc i psychikę nie zasługuje na szacunek i wyrozumiałosc.Dodam ze nie usłyszałam z ust tej osoby ,ani ze strony innych nawet ,,zwykłego przepraszam" o propozycji pomocy czy wsparciu nie wspominając....Ludzie po studiach...szkoda gadać.