samotność

Jak sobie radzić z samotnością?

PersefonaPersefona - specjalista Tipy.pl
Samotność nie powinna być czymś, z czym trzeba się zmagać każdego dnia. Ten czas należy poświęcić na pielęgnowanie prawdziwych przyjaźni lub polepszenie relacji z rodziną. Sprawi to, że staniesz się szczęśliwszym, bardziej pewnym siebie człowiekiem. Jeśli codziennie zmagasz się z samotnością, czas najwyższy przestać zwracać na nią uwagę i zacząć cieszyć się życiem. Organizuj spotkania z przyjaciółmi i rodziną. Im bardziej zamkniesz się na świat, tym trudniej będzie ci twoją samotność przezwyciężyć. Pokonanie samotności może być wyzwaniem, ale z pewnością warto stawić mu czoła. Oto, co może ci pomóc w tej walce:
1
Najlepszą rzeczą, jaką możesz na początku zrobić, to zacząć dbać o swoje ciało. Chodzi mi głównie o ruch i ćwiczenia fizyczne. Przebiegnij codziennie kilkaset metrów lub ćwicz chociaż przez 10 minut. Aktywność fizyczna wyzwoli w twoim organizmie endorfiny, które sprawią, że poczujesz się szczęśliwszy. Pamiętaj, że przezwyciężanie samotności musisz zacząć najpierw od pracy nad samym sobą.
2
Żeby lepiej radzić sobie z samotnością częściej odwiedzaj rodzinę lub przyjaciół. Nie muszą to być od razu spotkania w większej grupie. Rozmowa w cztery oczy na temat tego jak się czujesz, pozwoli ci rozładować stres i smutek. Jeśli nie masz rodziny ani przyjaciół, zawsze możesz wybrać się do pedagoga szkolnego lub psychologa i porozmawiać z nim o swoich problemach. Gdy zwierzysz się komuś ze swoich lęków odczujesz wyraźną ulgę i będziesz mógł rozpocząć kolejny etap walki z samotnością.
3
Samotność może być czasami przerażająca, zwłaszcza gdy straciło się swojego partnera, bliskiego przyjaciela lub członka rodziny. Dobrym sposobem na uporanie się z tym uczuciem może być jakaś forma pomocy innym, np. wolontariat lub znalezienie sobie absorbującego hobby. Pomagając innym uczysz się również jak pomóc sobie. Co więcej, jest to świetny sposób na poznanie nowych ludzi. Na cokolwiek się zdecydujesz, pamiętaj żeby zbyt długo nie przesiadywać w domu. Postaraj się wychodzić tak często, jak tylko się da.

Powiązane porady

kryzys małżeński
dziecko a rozwód
rozwód

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

GJDBMC
02.05.2016
Odp.na 2 pozostałe komentarze: a właśnie, że można mieć przyjaciół i czuć się samotnym. Np. jak już minęło kilka lat od czasu jak skończyło się edukację, to kontakty się rozluźniają, psują, ludzie rozjeżdżają w różne strony i warto jest znajomości odświeżać.
ja
08.09.2014
musze powiedziec, ze wiekszej glupoty nie czytalam, autor pisze, ze w ramach samotnosci powinno sie pielegnowac przyjaznie i zaciesniac wiezi rodzinne.... przeciez samotnosc to BRAK PRZYJACIOL I BRAK RODZINY to niby co pielegnowac????
abcde
17.04.2012
Co za glupi artylkul, przeciez jak ktos jest samotny to NIE MA TYCH PRZYJACIÓŁ! Wiec kogo ma odwiedzać