Problemy zdrowotne, które są następstwem stylu życia

dominika_d - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Jako dzieci zostaliśmy zaznajomieni z regułami dbania o swoje zdrowie, higienę i urodę. Rodzice i nasi opiekunowie starali się uświadomić nam o co powinniśmy troszczyć się w życiu, by osiągnąć stabilizację i szczęście. Okazuje się jednak, że wielu z nas, wchodząc w dorosłe życie, zapomniało o przykazaniach wyniesionych z domu. Niektórzy z nas palą, choć doskonale wiedzą, że tytoń szkodzi zdrowiu i powoduje raka płuc, inni ciągle się odchudzają, zaniedbując dostarczanie do organizmu wartości odżywczych, jeszcze inni przesadzają z ćwiczeniami na siłowni i zażywaniem suplementów diety. Skupieni na realizacji swoich obowiązków i pragnień, często bagatelizujemy sygnały ostrzegawcze, które wysyła nam nasz organizm. Poniżej przedstawiamy najczęściej zaniedbywane aspekty naszego zdrowia, będące zazwyczaj wynikiem stylu życia, który prowadzimy.
1
Jama ustna
W wyniku natłoku obowiązków wielu z nas zapomina o regularnych wizytach u dentysty. Zdarza się, że pojawiamy się w gabinecie raz na kilka lat, czyli wtedy, gdy naszym zębom coś dolega. Oczywiście to błąd! Zdrowie zębów i całej jamy ustnej należy do najczęściej zaniedbywanych aspektów naszego zdrowia. Warto również wiedzieć, że to właśnie usta, zęby i język stanowią kluczowy wskaźnik ogólnego stanu naszego zdrowia. Jeśli zęby się kruszą, a usta są popękane oznacza to, że nie jesteśmy w dobrej formie, mamy obniżoną odporność i większą podatność na infekcje. Badania kontrolne u dentysty powinno się przeprowadzać co pół roku. By zadbać o zdrowie swoich zębów, warto jeść dużo warzyw, a także owoców, ale wyłącznie tych o niskiej zawartości cukru. Kondycję jamy ustanej można wspierać także suplementami diety, np. witaminą A.

Oczy i wzrok
Problemy ze wzrokiem również mogą być następstwem niezdrowego stylu życia. Jeśli twoje oczy są ciągle przekrwione, to znak, że narażasz je na nadmierny wysiłek. Zapewne spędzasz sporo czasu przed komputerem, tabletem i telefonem komórkowym. Kłopoty ze wzrokiem mogą być także skutkiem palenia tytoniu. By nie narażać swoich oczu na poważniejsze schorzenia, warto ograniczyć ilość czasu spędzanego przed ekranem elektronicznych urządzeń, które są przecież najczęstszą przyczyną nabytych wad wzroku.
2
Słuch
Przedwczesne problemy ze słuchem to głównie zmora osób, które żyją w wielkich, tłocznych miastach. Na ulicach dużych metropolii hałas to rzecz codzienna, a nasz słuch tylko na tym cierpi. Poza tym, wiele osób, które mieszkają w miastach słucha muzyki przez słuchawki, by odciąć się od tego, co słyszą wokół siebie. Niestety słuchanie muzyki przez słuchawki również jest szkodliwe dla naszego słuchu. Jeśli mieszkasz w mieście i chcesz uchronić swój słuch przed szkodliwymi czynnikami, po prostu wybieraj ciche i spokojne miejsca, które umilą twój czas wolny i pozwolą ci się zrelaksować.

Ciągłe przeziębienie
Cechuje ono zapracowanych ludzi z obniżoną odpornością. W wyniku nadmiaru obowiązków nie mają czasu, by wzmocnić swoją odporność. Efekt? Kolejny raz katar, ból gardła, gorączka, aż w końcu zwolnienie z pracy. Odporność najlepiej wzmacniają naturalne produkty, czyli warzywa i owoce, a także miód, mleko i przyprawy korzenne. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym warto zadbać o ich obecność w diecie.

Nadmierny wysiłek fizyczny
Sport i aktywność fizyczna są jak najbardziej wskazane dla zdrowia, ale nie wtedy, gdy obciążamy ciało ćwiczeniami. Skłonność do tego przejawiają mężczyźni, który za wszelką cenę chcą zwiększyć swoją muskulaturę lub kobiety dążące do posiadania idealnej sylwetki. Efektem są niestety nadwyrężone ścięgna, zapalenie mięśni, a także kilka innych niebezpiecznych dla zdrowia dolegliwości. Aktywność fizyczna osoby, która na co dzień pracuje lub się uczy powinna sprowadzać się do codziennej serii ćwiczeń (około 15 minut) i joggingu (do trzech razy w tygodniu). Jogging można zastąpić również pływaniem.
3
Skóra, włosy i paznokcie
Każda kobieta pragnie mieć piękne i zdrowe włosy, mocne i zadbane paznokcie, a także gładką i promienną cerę. Nic dziwnego! Skórę, włosy i paznokcie traktujemy jako wyznacznik piękna i kobiecości. Ich piękno i dobra kondycja nie zależą jednak wyłącznie od pielęgnacji i stylizacji, ale również od naszej diety. By je wzmocnić, warto wzbogacić jadłospis w produkty zawierające duże ilości cynku. Jego źródłem są kiełki, wątróbka, ziarna sezamu czy ostrygi. Cynk możesz dostarczać do organizmu także w formie tabletek, które kupisz bez recepty w aptece. Kondycję naszej skóry wzmacnia również witamina A, która nadaje jej blask oraz zapobiega powstawaniu przebarwień i wyprysków. Znajdziesz ją w pełnym mleku, rybach, a także w wątróbce.

Nasza kondycja zdrowotna wymaga kontroli, konsultacji ze specjalistami, a przede wszystkim naszego zainteresowania. Profilaktyka to klucz do zdrowia, dlatego nie odkładajmy wizyty u dentysty, okulisty czy innego specjalisty w nieskończoność. Profilaktyka to również wykonywanie regularnych badań krwi, które wykażą, jakich wartości odżywczych brakuje naszemu organizmowi do sprawnego funkcjonowania. Pamiętaj, zdrowie to podstawa!
Strona 1 z 4

Powiązane porady

dziecko jesienią
mózg
Apetyt na jedzenie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie