Domowe sposoby na rozstępy

grzes_s - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Rozstępy - potocznie nazywane też tygrysami - powstają, gdy skóra szybko zmienia swoje rozmiary, przez co nie może osiągnąć wystarczającej elastyczności. Zaczyna wówczas pękać, wskutek czego na skórze pojawiają się nieestetyczne blizny. Dzieje się tak w momencie, kiedy szybko przybierzemy lub stracimy na wadze, czyli na przykład w trakcie ciąży czy w okresie dojrzewania, ale nie tylko. Z rozstępami znacznie częściej zmagają się kobiety, ale u mężczyzn też się pojawiają. Z upływem czasu powiększają się i stają się ciemniejsze.
1
Jak zapobiegać rozstępom?

Jeżeli wiesz, że możesz być narażona na powstanie rozstępów, staraj się poprawiać elastyczność skóry. Stosuj preparaty bogate w witaminy i kolagen, np. oleje, czy specjalistyczne kremy. Spożywaj też dużo warzyw i owoców z witaminą C, która jest niezbędna do syntezy kolagenu odpowiedzialnego za prawidłowe właściwości skóry. Cukier odpowiada za zmniejszenie jego ilości, dlatego wyeliminuj z diety węglowodany.

Pierwsze objawy rozstępów

Pierwszą oznaką powstawania rozstępów jest swędzenie, pieczenie skóry oraz pojawienie się różowych pręg. Rozstępy zauważone we wczesnej fazie ich rozwoju można znacznie łatwiej usunąć.
2
Jak usunąć rozstępy?

Oto proste sposoby na zniwelowanie rozstępów. Dzięki nim, oprócz pozbycia się uciążliwych blizn, uzyskasz gładką i piękną skórę. Stosuj tę metodę regularnie, a z biegiem czasu z pewnością zauważyć rezultaty.

Składniki:

• 100 ml oleju palmowego, ewentualnie możesz użyć takiej samej ilości innego oleju roślinnego
• 250 g soli
• 250 g cukru

Przygotowanie:

Mieszaj wszystkie składniki do uzyskania jednolitej, gładkiej pasty.

Stosowanie:

Delikatnie wmasuj miksturę w miejscach na skórze, gdzie znajdują się rozstępy. Pozostaw do wyschnięcia, a następnie użyj kremu nawilżającego.
3
Witamina E i sok z cytryny

Oprócz stosowania domowej mikstury możesz nawilżać skórę używając do tego kombinacji oliwy z oliwek i miąższu aloesowego. Aby rozjaśnić rozstępy, wymieszaj łyżeczkę witaminy E z sokiem z cytryny. Taką maseczkę stosuj regularnie dwa razy w tygodniu.

Działaj szybko

W tej nierównej walce ważna jest obserwacja swojego ciała, przeciwdziałanie i wytrwałość. Możesz uniknąć rozstępów, jeżeli odpowiednio wcześnie zareagujesz. Jeśli już je masz, w ich zmniejszeniu mogą pomóc regularne zabiegi, które sprawią, że skóra znowu będzie wyglądała estetycznie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

jędrna skóra po odchudzaniu
jędrny biust
peeling do ciała

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane