Jak wyczyścić srebro? Pięć domowych sposobów

iwona.sobczak - specjalista Tipy.pl
1 z 6
Już nasze babcie wiedziały, jak wielka moc drzemie w srebrze. Pięknie prezentuje się jako biżuteria i uznawane jest za naturalny antybiotyk. Ponadto, działa dezynfekująco, przeciwbakteryjnie i grzybobójczo. To właśnie dlatego srebro tak chętnie wykorzystywane jest w jubilerstwie i produkcji zastaw stołowych. Jednak pozbawione odpowiedniej pielęgnacji, szybko śniedzieje, w konsekwencji nie nadaje się do użytku.

- Żeby cieszyć się pięknem srebra, trzeba właściwie o nie dbać, konserwować i przechowywać. To podstawa. Wyroby ze srebra należy przede wszystkim przechowywać w ciemnych i suchych miejscach. Powinny być także opakowane w foliowe woreczki, co zapobiegnie wejściu srebra w reakcję z tlenem. To właśnie dlatego zmienia ono kolor - mówi Monika Kurek, stylistka sreber marki HEFRA.

By odpowiednio dbać o srebro, nie potrzebujesz drogich preparatów czyszczących. Doskonale sprawdzą się domowe sposoby, które są tanie i skuteczne. Przedstawiamy je poniżej.
1
1. Pasta do zębów
To jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów czyszczenia srebra. Nic dziwnego, że jest bardzo znany i często stosowany! Pasta do zębów, która na co dzień chroni zęby, doskonale sprawdza się również w czyszczeniu różnego rodzaju metali, w tym srebra. Perfekcyjnie usuwa brud i przywraca srebru blask. Wystarczy nałożyć niewielką ilość produktu na szczoteczkę i delikatnymi, okrężnymi ruchami wypolerować srebrne przedmioty, a następnie wypłukać je i dokładnie wytrzeć. Po takim zabiegu twoje srebro na pewno zrobi wrażenie na gościach!
2
2. Soda oczyszczona z octem
To kolejny popularny sposób czyszczenia srebra, ale również innych rodzajów metali. Soda nie tylko doskonale czyści, ale również poleruje metale. Wymieszaj w miseczce łyżkę sody z łyżką octu. W otrzymanym roztworze zanurz srebrne przedmioty na maksymalnie 15 minut. Następnie przemyj je ciepłą wodą i dokładnie wytrzyj. Efekt? Błyszczące srebro!
3
3. Mąka ziemniaczana z wodą
Mąka ziemniaczana i odrobina wody również skutecznie wyczyszczą srebro. Proporcje składników należy połączyć ze sobą tak, aby uzyskać gęstą pastę. Srebro poleruj delikatnymi i kolistymi ruchami przy pomocy szczoteczki do zębów. Następnie umyj i osusz srebrne przedmioty.

4
art/2017/28856_eWh2PH.jpg
4. Sok z cytryny
To kolejny znany naturalny środek czyszczący srebro. Sok z cytryny skutecznie rozjaśnia powierzchnię srebra i delikatnie usuwa przebarwienia. Wyciśnij sok z jednej lub dwóch cytryn, w zależności od ilości srebra, które chcesz wyczyścić. Nasącz sokiem gazik lub ściereczkę wykonaną z naturalnego materiału i delikatnie przecieraj srebrne elementy. Następnie opłukaj je ciepłą wodą.
5
art/2017/28856_GnBPCS.jpg
5. Roztwór solny
Do czyszczenia i polerowania srebra można wykorzystać także sól kuchenną. Wyłóż naczynie, w którym będziesz czyścić srebro folia aluminiową, napełnij je gorącą wodą i rozpuść w nim sól. Na jeden litr wody należy wsypać około pięciu łyżeczek soli. Do tak przygotowanego roztworu wkładamy srebro na kilka godzin, a potem myjemy je i dokładnie osuszamy.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Skórzana sofa
Plamy z wody na drewnie
Jak przyspieszyć dojrzewanie awokado

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane