Bolesny seks: możliwe przyczyny

dominika_d - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Odczuwasz ból podczas stosunku i nie czerpiesz z seksu żadnej przyjemności? Ten problem dotyka wielu kobiet, a jego przyczyny mogą być naprawdę różne i złożone. Niestety sporo z nas go ukrywa, zaniedbując relacje z partnerem oraz zdrowie okolic intymnych. Przyczynę bolesnych stosunków trudno jest wykryć na własną rękę. Zazwyczaj konieczna jest wizyta u ginekologa i seksuologa. Poniżej przedstawiamy kilka możliwych przyczyn tego popularnego problemu wśród kobiet.
1
1. Nieodpowiednie nawilżenie pochwy
Niedostateczne nawilżenie pochwy przed stosunkiem może wywołać ból w trakcie seksu. Brak śluzu w pochwie może być wynikiem zbyt krótkiej i mało intensywnej gry wstępnej, ale także przypadłości okolic intymnych, jaką jest suchość pochwy. Jeśli przyczyną bolesnych stosunków jest brak podniecenia kobiety spowodowany źle przeprowadzoną grą wstępną, należy po prostu ją poprawić. Przed i w trakcie stosunku warto porozmawiać z partnerem o twoich fantazjach i tym, co cię podnieca. Podczas gry wstępnej sugeruj mu, którymi okolicami erogennymi powinien zająć się szczególnie. Korzystaj również z poradników seksualnych, które zawierają cenne wskazówki poprawiające życie seksualne.

Jeśli twoja pochwa jest sucha nie tylko w czasie stosunku, to znak, że możesz cierpieć na suchość pochwy. Ten problem wymaga natychmiastowej konsultacji z ginekologiem, zmiany diety i szczególnego dbania o twoje okolice intymne.

2. Bakteryjne lub wirusowe infekcje pochwy
Bolesne stosunki mogą być również następstwem infekcji pochwy. Wirusowe, jak i bakteryjne infekcje okolic intymnych objawiają się najczęściej świądem, pieczeniem i są niezwykle uciążliwe. Uniemożliwiają również odbycie stosunku, gdyż pochwa, w której występuje stan zapalny nie jest w stanie dostatecznie się rozluźnić. Infekcje pochwy to bardzo popularny problem pań w różnym wieku, z którym należy udać się do ginekologa. Jeśli cierpisz na często nawracające infekcje okolic intymnych, to znak, że pH tych obszarów może być zaburzone. By je wyregulować, warto systematycznie przyjmować kwas mlekowy i inne suplementy, które zaleci lekarz.
2
3. Mięśniaki
Mięśniaki to guzy rozwijające się na ścianie macicy, które najczęściej wymagają usunięcia chirurgicznego. Gdy są małe, nie dają o sobie znać. Wraz rozrastaniem się, powodują różne dolegliwości, między innymi silne zaparcia, ból podbrzusza i anemię. Utrudniają także odbycie stosunku, wywołując ogromny ból spowodowany rozrastającą się tkanką wewnątrz macicy.

4. Torbiele na jajnikach
Utrudniony i bolesny stosunek może być również spowodowany problemami w obrębie jajników. Jednym z nich są torbiele, inaczej zwane cystami. To łagodne guzki, które mogą rozwinąć się u kobiet w każdym wieku. Wymagają specjalistycznego leczenia.
3
5. Zapalenie obszarów wokół okolic intymnych
Przyczyną bolesnego stosunku mogą być również stany zapalne i bóle obszarów wokół okolic intymnych. Mowa tutaj o wargach sromowych, pachwinach, a nawet kości miednicznej. Ból tkanek, w których występuje stan zapalny może promieniować do pochwy, utrudniając odbycie stosunku i odczuwanie przyjemności z seksu.

6. Ciąża pozamaciczna
Inną przyczyną bólu w czasie stosunku może być ciąża pozamaciczna. Jak wiadomo, jest to stan, kiedy płód rozwija się poza macicą. Gdy dziecko staje się coraz większe, może uciskać na pochwę, powodując ból podczas seksu. Warto wiedzieć, że ciąże pozamaciczne są z reguły bardzo niebezpieczne dla zdrowia, ale i życia kobiet. Ich przebieg odbywa się najczęściej pod okiem lekarzy i przy wsparciu specjalistycznej aparatury.
4
art/2017/28861_AOlVs0.jpg
Co zrobić, gdy odczuwamy bolesny stosunek?
Rodzaj i intensywność bólu są ściśle uzależnione od jego przyczyny. Leczenie bólu podczas stosunku w niektórych przypadkach wymaga interwencji medycznej. Doskonałym przykładem są cysty na jajnikach lub mięśniaki w macicy. Jeśli często odczuwasz bolesne stosunki, którym towarzyszy brak nawilżenia pochwy, brak przyjemności z seksu, a także inne, niepokojące cię objawy, jak najszybciej zgłoś się do ginekologa. Lekarz zbada przyczynę twojego problemu i zastosuje odpowiednie leczenie.

Jeżeli bolesne stosunki zdarzają się sporadycznie, zaleca się poprawić nawilżenie pochwy. Pomoże w tym odpowiednio przeprowadzona gra wstępna, żele do masażu okolic intymnych, a także preparaty, które pozwolą utrzymać prawidłowe pH pochwy i okolic intymnych.

Warto wiedzieć
Nie należy podejmować stosunku zaraz po porodzie lub po jakichkolwiek interwencjach chirurgicznych w obszarze okolic intymnych i organów rozrodczych.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

seks
masaż erotyczny
test ciążowy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane