Jak uchronić dziecko przed otyłością?

jolanda - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Problem otyłości dotyka coraz więcej dzieci. Sytuacja jest poważna, zwłaszcza, że nadwaga prowadzi do wielu problemów zdrowotnych, takich jak astma, choroby serca czy cukrzyca. Głośno jest również o dyskryminacji społecznej, jakiej doświadczają dzieci z powodu otyłości, co najczęściej ma negatywny wpływ na ich psychikę i relacje z rówieśnikami.
1
Wina po stronie rodziców

Niestety za nadmiar kilogramów u dzieci często odpowiedzialni są rodzice. Współczesny, szybki tryb życia wielu rodzinom uniemożliwia przestrzeganie zdrowych zasad. Brakiem czasu usprawiedliwiają bezwartościową dietę i brak aktywności fizycznej. Tymczasem zdrowy styl życia nie wymaga specjalnych wyrzeczeń czy nakładów pracy i planowania.
Wystarczy przestrzegać kilku zasad, dzięki którym nasze dziecko będzie zdrowsze, szczęśliwsze i sprawniejsze:

Aktywny wypoczynek

Przede wszystkim rodzice powinni zachęcać dziecko do aktywnego spędzania wolnego czasu. Spacer, gra w piłkę, zajęcia sportowe czy taneczne to zdecydowanie korzystniejsza forma rozrywki niż oglądanie telewizji lub gry komputerowe.
2
Odpowiednia ilość snu

Dziecko powinno też odpowiednio długo spać. Młody organizm potrzebuje co najmniej 8,5-10 godzin snu. Najnowsze badania pokazują, że istnieje związek pomiędzy brakiem snu i otyłością. Dzieje się tak, ponieważ niedobory snu zaburzają poziom jednego z hormonów kontrolujących apetyt.

Naucz dziecko higieny osobistej

Od najmłodszych lat dziecko powinno samodzielnie myć ręce i zęby. Higiena zapewnia zdrowie i uczy szacunku do własnego ciała.

3
Skoncentruj się na zdrowym odżywianiu

Upewnij się, że dziecko je pięć porcji owoców i warzyw każdego dnia. Dieta powinna być bogata w białko i złożone węglowodany. Nie powinno w niej zabraknąć chudego mięsa, ryb, brązowego ryżu, płatków zbożowych, jogurtu naturalnego, orzechów. Produkty te pozwalają na przygotowanie zdrowych i szybkich dań, dlatego nie należy zasłaniać się brakiem czasu i zamiast pożywnego obiadu serwować dziecku fast foody.

Zaangażuj dziecko w wykonywanie prac domowych

Odkurzanie, koszenie trawy, mycie podłogi - te drobne czynności pozwolą mu być aktywnym, nauczą też odpowiedzialności.

Jeśli dziecko lubi gry wideo ...

Warto wybrać dla niego te, które są aktywną formą rozrywki.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

ćwiczenia fizyczne i zdrowa dieta
zbyt duży apetyt
dieta Dukana

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane