odstresowanie

Jak się odstresować?

ZenZen - specjalista Tipy.pl
Idąc przez życie codziennie natrafiamy na różne przeszkody i wyzwania, które nas stresują i niepokoją. Musimy więc stać się bardziej zrelaksowani i wolni od wszelkich napięć, oderwać się od rutyny i znaleźć własne sposoby na stres. Poniżej znajdziesz 8 prostych sposobów na walkę ze stresem i uwolnienie się od emocjonalnego napięcia.
1
Masuj swoje uszy.

Masaż uszu jest wspaniałym sposobem na uwolnienie endorfin z mózgu i poprawienie samopoczucia. Najlepsze w tej metodzie jest to, że aby się odstresować wystarczy zaledwie kilka minut masażu. Zacznij od delikatnego podszczypywania małżowiny usznej używając do tego celu kciuka i palca wskazującego. Następnie ugniataj zewnętrzną krawędź ucha od dołu do góry. Ta część ucha posiada punkty refleksologiczne, których uciskanie może zrelaksować poszczególne części ciała. Zakończ masaż poprzez masowanie środkowym i wskazującym palcem skóry głowy znajdującej się za uchem.

2
malowanie palcami
Malowanie palcami.

Jeśli uważasz, że się pobrudzisz a malowanie palcami jest dobre tylko dla dzieci, przemyśl to jeszcze raz. Malowanie palcami pozwoli ci się zabawić, wykazać się zdolnościami artystycznymi i poczuć jak dziecko. Poza tym masz możliwość wykazania się kreatywnością i spontanicznością. Dlaczego zatem nie miałbyś zostać twórcą jakiegoś abstrakcyjnego dzieła? Odwiedź najbliższy sklep z artykułami dla dzieci i zaopatrz się w farby do malowania palcami.

3
Oczyść swój pokój gościnny.

Pomyśl jak dużo masz różnych rzeczy w domu a szczególnie w pokoju dziennym - miejscu w którym spędzasz większość czasu i się relaksujesz. Teraz wejdź do niego, oczyść go i naucz się sztuki minimalizmu. Pozbądź się wszystkich przedmiotów, których nie używasz lub nie potrzebujesz. Wyrzuć lub oddaj komuś wszystkie dekoracje i niepotrzebny sprzęt. Otwarte i czyste przestrzenie są dużo bardziej spokojne. Również jest się łatwiej zrelaksować gdy nie jest się otoczonym różnymi przedmiotami. Wszystkie przedmioty takie jak np. kosz z praniem, dokumenty z pracy, elektronika czy nawet książki i czasopisma są odbierane przez podświadomość jako sygnał, że mamy coś do zrobienia.

4
Joga śmiechu
Wypróbuj Jogę Śmiechu.

Każdy z nas zna siłę śmiechu. Wiemy, że śmiech poprawia humor oraz jest najlepszą rzeczą jaką możemy zrobić, aby poprawić swój nastrój. Poza tym, normalna okazja do śmiechu nie zdarza się zbyt często, a śmiech nie przychodzi łatwo. Zabawnym i zwariowanym sposobem na niekontrolowany wybuch śmiechu jest znalezienie zajęć (najlepiej poprzez Google), klubu albo studia Jogi, w którym odbywa się Joga Śmiechu. Możliwe, że na początku będziesz musiał wyjść poza swoją strefę komfortu jednak zapewniam cię, że będziesz na końcu usatysfakcjonowany i miło zaskoczony.

5
Ociągaj się.

Napisz na kartce rzeczy, które masz zrobić i nie rób ich do czasu, aż poczujesz, że masz ochotę coś zrobić. Może się okazać z czasem, że wcale nie musisz robić tego wszystkiego lub ktoś inny może cię wyręczyć. Jeśli się nie akceptuje, nie lubi lub nie odczuwa do czegoś entuzjazmu, to nie powinno się tego robić.

6
Bądź brutalnie szczery.

Czy kiedykolwiek czułeś się sfrustrowany ponieważ chciałeś coś komuś powiedzieć, ale tego nie zrobiłeś (ponieważ nie wiedziałeś co się stanie lub jak ta osoba będzie się czuć, jeśli jej to powiesz)? Zamiast dusić w sobie to pytanie, które powoduje u ciebie presję i stres, dlaczego go po prostu nie zadać? Pokazuj światu swoje emocje i mów ludziom to, co tak naprawdę czujesz (nie bądź jednak nigdy niemiły i nie sprawiaj innym przykrości). Bądź odważny. Zobaczysz jaką poczujesz ulgę!

7
taniec w deszczu
Tańcz w deszczu.

Ile razy widziałeś ludzi wpadających w złość i biegnących w jakieś zadaszone miejsce wówczas, gdy zaczyna padać? Następnym razem jak zacznie padać, zabaw się troszkę, zmoknij i potańcz. Zaangażuj w tą chwilę wszystkie swoje zmysły. Możesz nawet śpiewać jeśli masz na to ochotę. Będziesz zaskoczony faktem, jak świeżo i młodo się czujesz. Jeśli akurat jest zima - zatańcz wówczas jak zacznie padać gęsty śnieg lub zrób na śniegu orzełka.

8
Ciesz się tym co masz.

Zamiast jechać na wakacje za granicę, zostań w domu i ciesz się urlopem w miejscu zamieszkania. Postaraj się zamienić ten czas w przygodę. Zdobądź mapę ze szlakami turystycznymi i zaplanuj codzienne wycieczki. Wypróbuj coś nowego np. zacznij robić zdjęcia w plenerze. Wybierz się do miejscowych kawiarni w których jeszcze nie byłeś, kościołów lub muzeów. Jeśli potrzebujesz przerwy od dzieci, zatrudnij do pomocy znajomego lub nianię. Baw się dobrze i poznaj w końcu dobrze miejsce w którym mieszkasz.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

stres
stres
sposoby radzenia sobie ze stresem

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Zestresowany3
30.11.2016
jejku czytam i to raczej jest zaadresowane do dorosłych kobiet a ja zaledwie w liceum ;_;
lookts
23.05.2016
Super, ale oczekiwałem profesjonalnej porady. Taniec w deszczu, pocieranie ucha-masaż punktów akupresy na skrawku ucha niestety nie powoduje uwalniania endorfin ani innych hormonów "szczęścia". Lepiej przelcieć się 5x na 5 piętro po schodach. :')
ofis
02.09.2015
a moja rada to zwal se konia spusc to co wyleci w kiblu i wyobraz sobie ze wlasnie tak znikaja z ciebie wszystkie problemy :D
TobiaszRogucki
29.12.2014
nie , no...już wolę jednak nervomix control który działa szybko i nie powoduje że usypiam..
John
12.12.2012
Masaż uszu to żart czy ktoś pisze to na serio?
egambler
17.10.2012
ja zawsze ćwiczę, biegam, rower, siłownia, basen i sauna... pełen relax i jestem po tym odstresowany na maxa
Aguu
30.08.2012
świetne sposoby, bardzo mi pomogły :)
Kamilla
04.08.2012
Dla mnie najlepszym sposobem na odstresowanie się jest słuchanie muzyki klasycznej, mam wiekopłytową kolekcję "Mistrzowie muzyki klasycznej" z IMP, która towarzyszy mi podczas stresujących sytuacji.
niby
23.03.2012
nie przestaniesz WesołyRomku...
Wojciech
03.03.2010
Najlepiej pójść do lasu, pospacerować, poobserwować zwierzęta a nawet spędzić tam całą noc.