Jak jeść tanio, smacznie i zdrowo?

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Jeśli należysz do osób o skromnym budżecie, a mimo to chcesz postawić na zbilansowaną dietę, to nic straconego! Ćwiczenia w domowym zaciszu nic cię nie kosztują, a zdrowe jedzenie to nie tylko półki z ekologiczną żywnością. W twoim sklepie spożywczym na pewno czai się wiele zdrowych produktów, które tylko czekają, aż ich spróbujesz.
Oto dziesięć zdrowych i tanich przekąsek, które zasługują na twoją uwagę:

Słodkie ziemniaki

Słodkie ziemniaki zawierają dzienną dawkę witaminy A oraz C. Dodatkowo są również bogatym źródłem wapnia, potasu i żelaza, a wysoka zawartość antyoksydantów chroni nasze komórki przed procesami starzenia. Z badań wynika, że słodkie ziemniaki to produkt, który ma jednocześnie wysoką wartość odżywczą i jest w stanie uchronić nas przed chorobą nowotworową.

1
Jabłka

Wielu lekarzy zaleca, aby przynajmniej pięć razy w tygodniu sięgnąć do koszyka z jabłkami. Te niepozorne owoce są bogate w ważne dla naszego organizmu antyoksydanty, flawonoidy oraz błonnik pokarmowy. Dzięki niskiej zawartości cukru i dużej ilości białka pomogą w dość krótkim czasie nasycić żołądek oraz ustabilizować poziom cukru we krwi. Badania sugerują, że zjadanie jednego lub dwóch jabłek dziennie zmniejsza ryzyko zachorowania na raka, cukrzycę, a nawet astmę. Oprócz błonnika pokarmowego zawierają wiele składników odżywczych, w tym witaminę C, kompleks witaminy B oraz minerały takie jak wapń, potas czy fosfor.

Banany

Banany należą do tej grupy owoców, które są relatywnie tanie i zapychają żołądek. Jednocześnie stanowią jedno z najlepszych źródeł potasu, który jest odpowiedzialny za wiele funkcji w organizmie, między innymi prawidłową pracę mięśni i układu nerwowego, lepsze trawienie oraz funkcjonowanie nerek. Według badań opublikowanych kilka lat temu, regularne spożywanie bananów bezpośrednio obniża ryzyko wystąpienia udaru mózgu, który jest jedną z głównych przyczyn śmierci osób w różnym wieku. Wraz z potasem dostarczają nam witamin z grupy A, C oraz E.

Jajka

Jaja są jednym z najbardziej odżywczych produktów, które znajdziemy na sklepowych półkach. Dzięki swojej cenie i charakterystycznemu smakowi, mają wielu wielbicieli, niektórzy wręcz nie wyobrażają sobie bez nich śniadania. Zdaniem dietetyków, jajka są doskonałym źródłem wielu istotnych elementów, których często brakuje nam w naszej diecie, między innymi aminokwasów oraz żelaza, fosforu, selenu i witamin A, B12, B2 czy B5.


2
Owsianka

Dzięki wysokiej zawartości błonnika oraz białka jedzenie owsianki - nawet codziennie - jest całkowicie bezpieczne dla naszego układu trawiennego. Dodatkowo pomaga ona w naturalny sposób obniżyć poziom cholesterolu, co zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób, w tym nadciśnienia tętniczego, cukrzycy typu 2. oraz nadwagi. Owsianka to również źródło tiaminy, magnezu, fosforu i manganu.

Szpinak

To ciemnozielone warzywo liściaste jest kolejnym bestsellerem na naszej liście. Szpinak naładowany jest wartościowymi składnikami odżywczymi, takimi jak wapń oraz potas. Oprócz tego zawiera witaminy z grupy A oraz K. O ile witamina A jest potrzebna do utrzymania skóry i włosów w dobrej kondycji, o tyle witamina K gwarantuje nam mocne kości. Inne wartościowe składniki to oczywiście żelazo, magnez, mangan, fosfor, cynk, selen oraz miedź. Dodatkowo szpinak jest niskokaloryczny, dlatego powinny często po niego sięgać osoby pragnące schudnąć.

3
Jogurt grecki

Jogurt to kolejny punkt na naszej liście, który nie wymaga wielu nakładów finansowych, a idealnie komponuje się z wieloma daniami i przekąskami. Zawiera on kilka składników odżywczych, które wspierają zdrowie. W jogurtach greckich znajdziemy o wiele więcej białka niż w tym naturalnym, a oprócz tego są doskonałym źródłem wapnia i witaminy D. Warto również wspomnieć o bakteriach, które mają pozytywny wpływ na nasz układ pokarmowy.

Fasola i groszek

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele cennych witamin i minerałów zawierają te dwa warzywa. Tylko pół puszki groszku konserwowego wystarczy, aby uzupełnić dzienne zapotrzebowanie na białko, które uzupełniamy najczęściej jedząc mięso. Fasola i groszek to również solidna porcja żelaza , magnezu, potasu oraz kwasu foliowego.

Brązowy ryż

Ryż jest idealną propozycją dla osób, które muszą pilnować, na co wydają pieniądze. Przepisów na potrawy wykonane na jego bazie jest nieskończenie wiele, dlatego każdego dnia możesz próbować czegoś zupełnie nowego. Dzięki wysokiej zawartości błonnika, brązowy ryż pomoże utrzymać uczucie sytości na znacznie dłużej. Co więcej lekarze potwierdzają, że codzienne spożywanie go wiąże się bezpośrednio ze zmniejszonym ryzykiem zachorowania na cukrzycę.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

para na rowerze
odchudzanie po 40
oznaki anemii

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie