Jak pozbyć się pleśni z domu?

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Pleśń może nie tylko niekorzystnie wpłynąć na estetykę naszego domu, niszcząc podłogi i ściany, ale przede wszystkim stać się zagrożeniem dla zdrowia i wyjątkowo szkodliwie działać na nasze płuca. Zanim jednak użyjesz inwazyjnych metod i sięgniesz po silne, chemiczne środki, aby się jej pozbyć, wypróbuj naturalnej mikstury bazującej na olejku z drzewa herbacianego. Ten sposób z pewnością okaże się skuteczny w sytuacji, gdy pleśń dopiero pojawiła się na ścianie czy na podłodze.

1
Kiedy pojawia się pleśń?

Pleśń najczęściej pojawia się w górnym lub dolnym rogu ściany, tuż przy podłodze, czyli w miejscach, gdzie z łatwością może przedostać się wilgoć. Gdy wedrze się bardzo głęboko w strukturę ściany, jedynym rozwiązaniem jest zdarcie tynku i zastosowanie specjalnego, chemicznego środka, który ma za zadanie zabić zarodniki. Jeśli jednak sytuacja nie jest jeszcze aż tak zaawansowana, użyj olejku z drzewa herbacianego, dzięki któremu skutecznie wyczyścisz powierzchnię.

Oto, co jest ci niezbędne:

- Olej z drzewa herbacianego
- Woda
- Gąbka, tkanina i ręczniki
- Szczoteczka do zębów
- Większa szczotka do szorowania z twardym włosiem
- Otwarte okno (jeśli to możliwe)
2
Sposób postępowania:

Przede wszystkim, jeśli chcesz wyeliminować pleśń z domu, po prostu zapobiegaj jej powstawaniu. Możesz to zrobić w bardzo łatwy sposób. Wystarczy, że będziesz regularnie wietrzyć mieszkanie, otwierając okno. W sytuacji, gdy jest to niemożliwe (na przykład w przypadku łazienki), regularnie uchylaj drzwi, aby ciągle utrzymywać ruch powietrza.

Jeśli jednak pleśń pojawiła się już w twoim domu czy mieszkaniu, użyj naturalnej mikstury. Jak ją wykonać? Odmierz dwie łyżeczki olejku herbacianego i wlej je do dwóch filiżanek wody. Uzyskany roztwór przelej do butelki z rozpylaczem, rozprowadź bezpośrednio na pokrytej pleśnią powierzchni i pozostaw na niej na około 60 minut.
Następnie przy użyciu szczoteczki do usuwania zanieczyszczeń wyczyść zabrudzone miejsce. W przypadku trudno dostępnych miejsc lub wąskich i delikatnych szczelin wyjątkowo skuteczna może okazać się szczoteczka do czyszczenia zębów.
3
Nie spłukuj olejku, pozwól mu działać

Jeśli spryskane środkiem czyszczącym miejsca są szczególnie dotknięte pleśnią, czynność należy powtórzyć i jeszcze mocniej je szorować. W przypadku, gdy pleśń pojawiła się na płytkach czy na fugach możesz poza szczotką użyć do czyszczenia gąbki z ostrą powierzchnią. Pamiętaj, że nie warto stosować wybielaczy, które w przypadku pleśni dają wyłącznie tymczasowe efekty.

Uwaga: Nie należy spłukiwać oleju z drzewa herbacianego zaraz po aplikacji. Pozostaw go na zapleśniałej powierzchni, żeby mógł zadziałać.

Do usunięcia pleśni możesz również użyć roztworu wykonanego na bazie octu, jednak ze względu na zwiększone właściwości przeciwgrzybicze, przeciwbakteryjne i dezynfekujące olejek herbaciany jest od niego znacznie bardziej skuteczny.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

mole
ubrania pachnące stęchlizną
żelazko

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

walczący z grzybem
07.02.2018
gosc - sól nie pomaga, próbowałem. Bardziej skuteczny jest ocet.
RobiKan
06.02.2018
Żeby pozbyć się przyczyn pleśni należy sparawdzić czy w twoim domu nie ma mostków cieplnych, to w tym miejscach tworzy się pleść gdyż tutaj punk rosy jest nawiększy. To są obszary szczególnie podatne na wilgoć a zarazem narażone na rozwój grzybów pleśniowych. Wietrzenie domu to sprawa wtórna.
SPEC
06.02.2018
I zawilgocenie pomieszczeń. Para skrapla się w najzimniejszych miejscach i powstaje grzyb. Natomiast to co piszecie o olejkach to jest usuwanie skutków, a nie przyczyny. Usunięcie grzyba będzie tylko efektem na jakiś czas, bo później i tak powstanie i prawdopodobnie większy.
gosc
06.02.2018
znam prostszy sposób wystarczy gęsty roztwór wody z solą kuchenną i gąbka do naczyń. Umyć ścianę roztworem i zostawić do wyschnięcia. Podobnie robi się w przypadku wilgotnych ścian. Sól świetnie wiąże wodę i wyciąga wilgoć
magda
06.02.2018
Nic nie daje olejek herbaciany jedynie wyczyści ścianę i nic więcej za kilka dni-tygodni znowu to samo się pojawi