Śniadania, które nasycą twój żołądek i pomogą schudnąć

_paula_ - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Śniadanie, jak powszechnie wiadomo, to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Powinno być pełnowartościowe, ale nie za ciężkie i wysokokaloryczne. Ma dostarczyć nam energii, a nie sprawić, że będziemy senni. Co zatem jeść na śniadanie? Najlepiej produkty, które jednocześnie są sycące, dodają energii i pobudzają organizm do pracy. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji śniadaniowych, które nasycą żołądek na długo, pobudzą mózg do pracy i przyspieszą metabolizm.
1
Owsianka na chudym mleku
Owsianka to jeden z najpopularniejszych i najzdrowszych produktów śniadaniowych. Zapewnia organizmowi energię na cały dzień, dostarcza mu cennych wartości odżywczych i doskonale wpływa na metabolizm. Owsiankę najlepiej jedz z chudym mlekiem lub jogurtem naturalnym o niskiej zawartości tłuszczu. Wzbogacisz jej smak, dodając do niej świeże maliny, borówki lub banany.

Jogurt grecki ze świeżymi owocami i musli
Jogurt grecki to wbrew pozorom bardzo sycący produkt. To dzięki wysokiej zawartości białka w składzie. Posiada go aż dwa razy więcej niż inne jogurty naturalne. Gdy zjemy jogurt grecki, nasz organizm dłużej trawi białko, a my czujemy się bardziej syci. Jeśli chcesz zjeść zdrowe, lekkie, a jednocześnie syte śniadanie, jogurt grecki będzie świetnym wyborem. Dodaj do niego musli pełnoziarniste i świeże owoce. Pamiętaj, by wybierać jogurt o jak najniższej zawartości cukru.
2
Grejpfrut
Grejpfrut dodaje energii i jest jednym z najbardziej sycących owoców. Świeżo wyciśnięty sok z grejpfruta będzie doskonałym uzupełnieniem każdego śniadania. Grejpfrut posiada również spore ilości błonnika, który przyspiesza przemianę materii i wspomaga odchudzanie. Ten soczysty owoc oczyszcza również organizm z toksyn. Warto jeść go przynajmniej trzy razy w tygodniu.

Sałatka owocowa
Zdrowa i sycąca przekąska. Możesz jeść ją zarówno na pierwsze, jak i drugie śniadanie. Sałatkę owocową najlepiej przygotować z owoców, które sycą, ale nie zawierają dużej ilości cukru, na przykład z:

• Jabłek;
• Gruszek;
• Grejpfrutów;
• Malin;
• Truskawek;
• Ananasów;
• Winogron;
• Arbuza.
3
Pasta z awokado z razowym pieczywem
Awokado zawiera duże ilości potasu, kwasu oleinowego i witamin: A, C, E. Kilka kanapek ze świeżego razowego pieczywa z pastą z awokado to bomba witaminowa na śniadanie oraz porządny zastrzyk energii na cały dzień.

Jak przygotować pastę z awokado?

Potrzebne składniki:
• Dwa awokado;
• Pieprz i sól;
• Łyżeczka oleju kokosowego.

Sposób wykonania:
Zmiksuj wszystkie składniki ze sobą. Otrzymaną pastę przechowuj w lodówce.

Pomidor jako dodatek
Pomidor to, wbrew opinii niektórych dietetyków, jedno z najzdrowszych warzyw. Pomidory pozytywnie wpływają na przemianę materii i są wyjątkowo sycące. Zapewnią ci energię na cały dzień. Warto wiedzieć, że to popularne warzywo doskonale działa również na naszą skórę. Wspomaga produkcję kolagenu, spowalniając procesy starzenia. Ponadto, wzmacnia serce i poprawia krążenie krwi. Na śniadanie jedz pomidory jako dodatek do pieczywa razowego lub sałatki.

Pamiętaj, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Jego celem powinno być dostarczenie do organizmu cennych wartości odżywczych oraz energii. Wybieraj zatem produkty, które spełnią te wytyczne.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

zmęczenie
pożywne śniadanie
warzywa

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie