Tutaj jesteś: Internet > Tworzenie i Rozwój Stron WWW > SEO - Pozycjonowanie i Optymalizacja > Jak się reklamować w Internecie?
Jak się reklamować w Internecie?

Jak się reklamować w Internecie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (152 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Z Internetu korzysta ponad 40 % polaków. Procent ten stale rośnie. Z roku na rok jesteśmy coraz bardziej świadomi siły i potęgi jaką kryje w sobie sieć. Z tego powodu coraz więcej firm wybiera właśnie Internet jako miejsce promowania swoich produktów, usług, marki oraz wizerunku firmy. Jaki sposób reklamy będzie najbardziej efektywny? W zależności od efektu, jaki reklama ma osiągnąć oraz przeznaczonego na reklamę budżetu mamy do wyboru kilka możliwości.
Rzeczy, których potrzebujesz:
czas, pieniądze (opcjonalnie)
1
Dobra reklama
Pozycjonowanie - podniesienie pozycji strony w naturalnych wynikach wyszukiwania

Niestety proces pozycjonowania jest długotrwały - nie jest możliwe podniesienie swojej pozycji z dnia na dzień. Minusem jest również pracochłonność. Sama strona musi być zoptymalizowana pod wyszukiwarki internetowe. Taka optymalizacja często równoważna jest z koniecznością wdrożenia całkiem nowej strony. Również pracochłonne i czasochłonne jest dodawanie strony do różnych katalogów stron. Programy, które robią to automatycznie zazwyczaj dodają stronę do katalogów o słabej mocy i niskim wskaźniku PR. Dodawanie mocniejszych linków często wiąże się z koniecznością napisania wartościowych artykułów, co jak wiemy również zabiera sporo czasu.

Plusem takiego pozycjonowania jest ukryty przekaz reklamowy (obok reklam płatnych w wyszukiwarkach istnieje informacja, że należą one do linków sponsorowanych).

* Jak się reklamować?

Jeśli nie dysponuje się dużą ilością czasu wolnego, najlepiej jest to zlecić firmie, która się w tym specjalizuje. Należy jedynie wziąć pod uwagę, że usługi te nie należą do najtańszych (cena zależy od pozycji na której chcemy się znaleźć dla wybranych słów kluczowych).
Co zrobić, żeby strona była widoczna w Google?
Jak założyć stronę na Facebooku?
Jak zrobić baner na stronę?
Jak zrobić chwytliwą reklamę?
2
Ciekawa Reklama
Reklama płatna - linki, banery

Jedną z najlepszych reklam płatnych jest reklama poprzez Google AdWords. Oczywiście reklama kontekstowa dostępna jest również w Onecie, WP itp, jednak Google jest w tym zakresie monopolistą.

Do plusów reklamy poprzez linki sponsorowane w Google jest niewątpliwie oszczędność czasu. Już w kilka minut możemy uruchomić naszą kampanię promocji witryny oraz ją modyfikować wedle uznania. Tutaj reklamodawca decyduje o maksymalnym koszcie za kliknięcie w link oraz ustala z góry dzienny budżet, który chce przeznaczyć na reklamę.

Minusy takiej reklamy to fakt, że znajduje się ona w polu oznaczonym jako “linki sponsorowane”. Około połowa internautów świadomie ignoruje te wyniki, traktując je jako zwykłą reklamę (próbę manipulacji) i korzysta wyłącznie z wyników naturalnych (organicznych).

* Jak się reklamować?

Można zrobić to samemu. Narzędzie Google AdWords jest dostępne dla wszystkich i każdy może zamieścić reklamę w kilka minut. Minusem jest również konieczność stałej optymalizacji kampanii. Tekst reklamy powinien zachęcać do kliknięcia wyłącznie potencjalnych klientów. Za każde kliknięcie płacimy, zatem należy maksymalnie zminimalizować przypadkowe kliknięcia osób nie zainteresowanych naszymi usługami.

Np. jeśli prowadzimy hurtownie zabawek, wówczas w tekście reklamy należy koniecznie wspomnieć o sprzedaży hurtowej - pozwoli to zminimalizować kliknięcia osób zainteresowanych ich detalicznym zakupem. Również bardzo ważne jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Słowa muszą być związane z tematyką witryny. Pozwolą one w dotarciu do potencjalnych klientów.

Dla osób o małym doświadczeniu w prowadzeniu kampanii AdWords przychodzą z pomocą różne agencje interaktywne, które (za odpowiednią cenę) pomogą nam ją zoptymalizować.
3
Programy Partnerskie
Programy Partnerskie

Programy partnerskie generują wyższą stopę zwrotu z inwestycji dokonanej na reklamę. Zamiast za kliknięcia w reklamę płacimy za wyniki - ilość sprzedaży zrealizowanej za pośrednictwem witryny. Reklama wyświetlana jest na wybranych przez nas serwisach (należących również do danego programu partnerskiego). Wybierając witrynę, kierujemy się jej tematyką (związana z działalnością firmy, którą chcemy reklamować).

Plusem programu partnerskiego jest bezsprzecznie fakt, że nie ponosimy żadnego ryzyka inwestycji w reklamę internetową, która może być nieskuteczna. Do zalet tej reklamy należy również darmowe podnoszenie wizerunku swojej firmy. Nie płacimy tutaj za wyświetlenia naszego banera reklamowego (lub linka), natomiast zarówno baner jak i zamieszczona na nim nazwa firmy zapadają w pamięć użytkowników Internetu.
4
Wizytówki Firm
Katalogi branżowe

Istnieje wiele katalogów firm, do których możemy dodać wizytówkę naszej firmy. Są to np. PKT.pl, ZaufaneFirmy.pl. Do katalogów, oczywiście za odpowiednią odpłatą możemy dodać nasze dane kontaktowe oraz opis działalności i usług firmy. Często jednak płacimy duże pieniądze za coś co tak naprawdę nie jest efektywne z punktu marketingowego reklamy. Takie internetowe katalogi firm są coraz rzadziej odwiedzane przez użytkowników sieci ponieważ są one katalogami wszystkiego - co znaczy niczego.

Lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z katalogów branżowych, które często znajdują się przy dużych vortalach (portalach branżowych). Zatem jeśli prowadzimy domy agroturystyczne umieszczamy swoją wizytówkę w MojeNoclegi.pl, a gdy sprzedajemy kosiarki, wybieramy portal maszyn i urządzeń. Dzięki właściwemu dobraniu katalogu mamy pewność, że trafimy do docelowej grupy użytkowników, zainteresowanych właśnie tym co oferujemy.
5
Artykuły sponsorowane
Artykuły sponsorowane

Pisanie i zamieszczanie artykułów sponsorowanych w sieci jest wspaniałą metodą na podniesieniu wizerunku firmy oraz na wzmocnienie marki. Jeśli oferujemy noclegi w Czarnogórze, warto wówczas napisać ciekawy artykuł o Czarnogórze, jej atrakcjach oraz możliwościach aktywnego wypoczynku. Jeśli sprzedajemy kosiarki można napisać o tym jak pielęgnować trawę itp.

Artykuł nie powinien traktować bezpośrednio o oferowanych przez firmę produktach lecz powinien dzięki swej treści rozbudzić podświadomie w użytkowniku chęć wykonania pewnej akcji (sam wyjazd do Czarnogóry czy skoszenie trawy).

* Jak się reklamować?

Artykuły można zamieszczać w różnych serwisach np. Tipy.pl, Eioba.pl itp.
 4.9/5 (152 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Saint_S - 2016-05-20
Moim zdaniem warto zainwestować w kilka uzupełniających się działań. Reklama w wyszukiwarce, rzucające się w oczy banery z trafnym contentem, dobra responsywna strona internetowa, media społecznościowe, blog... możliwości jest wiele, agencji zajmujących się kompleksowo tego typu tematami również. Z doswiadczenia wiem, że warto czasem poświęcić więcej na dobrą reklamę i przekazać temat komuś kto się po prostu na tym zna, niż błądzić i tracić na wizerunku.
kasiaosta - 2015-06-18
Najlepszą formą reklamy jest obecnie content marketig, nie jest łatwo napisać dobry poszukiwany tekst, LeadBullet prezentuje najskuteczniejsze teksty contentowe.
nosleep - 2015-05-31
Myślę, że warto umieścić dane swojej firmy w katalogu firm np http://krajowy.biz/ . Katalog jest darmowy i prosty w obsłudze. Plusem jest to, że jest podział na branże.
pozycjoner - 2011-05-10
Zachęcam do skorzystania z programów jak SEO Adder oraz dodawanie do płatnych katalogów z pomocą SemiAdder.
Pomijając już samą optymalizację strony, która jest podstawą. Np pisanie artykułów na bieżąco i ich pingowanie w serwisie.
Benio - 2010-01-25
Program partnerski jest świetną metodą reklamy. Niedawno powstał inkubator programów partnerskich na www.inkubator.partnerskieprogramy.pl gdzie możemy za darmo dodać swój program jeśli jest oczywiście wartościowy
Anna - 2009-12-03
Fajnie, że powstał taki artykuł. Firmy, zwłaszcza małe i średnie, należy jak najwięcej uświadamiać w korzyściach, jak niesie ze sobą promowanie się w internecie, bo inaczej nie będą miały szans na żaden sukces. Często spotykałam się z firmowymi witrynami, które nie prezentowały sobą nawet podstawowego poziomu - począwszy od nieatrakcyjnej szaty graficznej i mało rozbudowanych tekstów (nawet z błędami!) do nieciekawego interfejsu, po którym niewygodnie się poruszać. Dotychczas - i niestety ciągle, choć już mniej - firmy wychodzą z założenia, że samo posiadanie strony wystarczy, przez co sieć zapełnia się witrynami byle jakimi, które nie mają szans nigdzie się wybić. A jak nie wybije się strona, nie wybije się firma. Jedyne, co na tym osiągnie, to straty. Obserwuje się ostatnio wzrost inwestycji w internet, ale zanim ten rynek się w Polsce rozwinie, minie jeszcze trochę czasu.
Zgadzam się, że pierwszym krokiem, które firmy powinny podjąć, jest pozycjonowanie i optymalizacja witryny. Bez tego nawet najlepiej reklamowana strona (bannerami, katalogami, itp.) niewiele zdziała. Firmy łatwo mogą sprawdzić, w jaki sposób się do tego zabrać, np. dzięki agencji interaktywnej Adseo, która w tym momencie oferuje w promocji darmowy audyt. Trzeba wypełnić formularz na stronie www.adseo.pl/promocje, a specjaliści powiedzą, co należy w witrynie poprawić. Uważam, że dla wielu mniejszych przedsiębiorstw byłoby to idealne rozwiązanie. Dopiero potem można rozejrzeć się za formami reklamy - ale pozycjonowanie to klucz.
 
Przeprowadzenie kampanii marketingowej w sieci wymaga szerokiej wiedzy, również doświadczenia. Sama intuicja nie...
Jakich pomyłek wystrzegać się w marketingu internetowym?
Przeprowadzenie kampanii marketingowej w sieci wymaga...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt